loading...
دل من
یوسفی بازدید : 31 شنبه 15 مهر 1391 نظرات (2)

افرادي که شديدا به ديگران وابسته اند

اختلال شخصيت وابسته
شخصيت وابسته

بيماران مبتلا به اختلال شخصيت وابسته (Dependent Personality Disorder)، نيازهاي خود را تحت‌الشعاع نيازهاي سرگردان قرار مي ‌دهند، مسئوليت‌هاي مهم زندگي خود را به گردن ديگران مي‌ اندازند، به خود مطمئن نيستند و اگر مدت کوتاهي تنها بمانند، احساس نگراني و ناراحتي مي ‌کنند.

اگر تمايل داريد با اين افراد بيشترآشنا شويد، گفتگوي زير که با دکتر محمدمهدي قاسمي، روان‌پزشک، انجام شده است را مطالعه نماييد.
اختلال شخصيت وابسته در آقايان بيشتر است يا خانم‌ ها؟

اختلال شخصيت وابسته در خانم ‌ها شايع ‌تر از آقايان است. تقريبا 2/5درصد از تمام اختلالات شخصيتي در اين مقوله جاي مي‌ گيرد. اين اختلال در بچه ‌هاي کوچک خانواده شايع ‌تر از بچه‌ هاي بزرگ تر است. کساني هم که در کودکي بيماري جسمي مزمني داشته ‌اند ممکن است بيش از بقيه ي افراد، مستعد اين اختلال باشند.
رفتار اين افراد را چگونه تحليل مي ‌کنيد؟

مشخصه اختلال شخصيت وابسته، رفتاري حاکي از وابستگي و سلطه ‌پذيري به صورت الگويي نافذ و فراگير است. افراد مبتلا به اين اختلال از تصميم‌‌ گيري عاجزند، مگر آن که با ديگران زياد مشورت کرده و کاملا مطمئن باشند. آن ها از موقعيت‌ هاي مسئوليت‌آور پرهيز مي ‌کنند و اگر از آن ها خواسته شود که نقش مدير را در جايي به عهده بگيرند، مضطرب مي‌ شوند و ترجيح مي‌ دهند تحت سلطه باشند.

انجام تکاليفي را که مربوط به خودشان است دشوار مي ‌يابند، اما اگر قرار باشد آن تکاليف را براي کسي ديگر انجام دهند مداومت در آن ها کاري برايشان ندارد. اين گونه بيماران دوست ندارند تنها باشند و دلشان مي ‌خواهد کسي را پيدا کنند که بتوانند به او دلبسته شوند و همين دلبستگي، روابط آن ها را خدشه ‌دار مي سازد.
اگر بخواهيم درباره مهم ‌ترين خصيصه ‌هاي اين افراد صحبت کنيم به چه نکاتي مي ‌توان اشاره کرد؟

مهم‌ ترين خصيصه اختلال شخصيت وابسته نداشتن اعتماد به نفس، وابستگي کامل به ديگران، رفتار تسليم ‌جويانه، کمرويي، ترديد و پرهيز از پذيرش مسئوليت است. نياز بيش از حد شخصيت وابسته به اينکه تحت حمايت و مراقبت قرار گيرد، سبب مي ‌شود تسلط ديگران و اجحاف و بد رفتاري آنان را بپذيرد. ترس اين افراد از جدايي موجب مي ‌شود رفتاري تسليم ‌جويانه و حقارت ‌آميز در برابر ديگران در پيش گيرند. فرد مبتلا به اختلال شخصيت وابسته، خود را بدون کمک ديگران کاملا بي ‌پناه و ناتوان‌ مي ‌پندارد، در نتيجه مي ‌کوشد که با رفتارهاي حقيرانه و چاپلوسانه، حمايت و مراقبت ديگران را کسب کند.
اين رفتارها از چه زماني بروز مي‌ کند؟

اين رفتارها از ابتداي جواني و در زمينه‌ هاي گوناگون بروز مي‌ يابد. شخصيت وابسته در تصميم‌ گيري‌هاي معمولي روزانه هم، دچار مشکل است. اين افراد هيچ‌ گاه کاري را خودشان شروع نمي‌ کنند و منتظر مي ‌مانند ديگران آغازگر کار باشند و حتي درباره مسايل کاملا شخصي از ديگران مي‌ خواهند برايشان تصميم بگيرند و مسئوليت را بر عهده آن ها مي‌ گذارند، بنابراين ديگران براي اين افراد تعيين مي‌ کنند که آنان چه کاري بايد انجام دهند يا چه کاري نبايد انجام دهند.
با اين توضيحات گفتن نه براي افراد با شخصيت وابسته نيز خيلي دشوار است؟

اين افراد به دليل اين که مي‌ ترسند حمايت يا تاثير ديگران را از دست بدهند قادر به گفتن نه نيستند و نمي ‌توانند مخالفت خود را با نظر ديگران بيان کنند.

اين افراد مي ‌ترسند کاري را به تنهايي انجام دهند و براي خريد، رفتن به مطب پزشک، رفتن به مدرسه فرزند بايد فرد ديگري آنان را همراهي کند. چنين افرادي جرات و جسارت ندارند يا به خود حق نمي‌ دهند نسبت به ديگران به ويژه افرادي که به آنها تکيه دارند، خشمگين شوند زيرا همواره مي‌ ترسند حمايت و اتکاي اين افراد را از دست دهند، در نتيجه مورد ظلم و بدرفتاري از سوي ديگران قرار مي ‌گيرند و با اينکه ناراحت اند وخودخوري مي‌ کنند، ولي لام‌ تا کام حرفي نمي ‌زنند.
رفتار افراد وابسته در جمع چگونه است؟

هنگامي که در جمع، موضوعي مطرح مي ‌شود که اين افراد اطلاعات خوبي از آن داشته باشند، سخني نمي گويند و منتظر مي‌ مانند تا ديگران اظهارنظر کنند، زيرا به عنوان يک اصل پذيرفته ‌اند که ديگران در هر موردي بهتر و مطلع‌ تر از آنان هستند. در واقع اين افراد اعتقاد پيدا کرده‌اند که براي آغاز، ادامه يا پايان هر کاري محتاج به کمک ديگران هستند، چه اين کار رسيدگي به کودک ‌شان باشد يا تهيه گزارش براي رييس اداره. آنان اين گونه باور دارند که از کارکرد مستقل ناتوان هستند و خود را به صورت افرادي نيازمند به ياري هميشگي ديگران مي ‌پندارند و در عين حال احتمال دارد که اگر به اين افراد اطمينان دهيم فرد ديگري، کارشان را سرپرستي يا تاييد مي‌ کند، به خوبي از عهده انجام کار برآيند.
بنابراين افراد وابسته هيچ ‌گاه به موفقيتي در زندگي‌شان دست نمي‌ يابند.

دقيقا همين ‌طور است، زيرا اين افراد تصور مي ‌کنند که هر پيشرفت يا موفقيتي موجب طرد شدن آنان از سوي ديگران مي ‌شود. شخصيت وابسته براي حل مشکلات خود هميشه به ديگران اتکا دارد و در نتيجه مهارت‌هايي را که لازمه يک زندگي مستقل است، نمي ‌آموزد و به اين ترتيب سبب تداوم وابستگي خود مي ‌شود.

روابط و تعاملات افراد وابسته، با ديگران چگونه است؟

فرد وابسته مي‌ خواهد روابط خود را با ديگران به هر قيمتي حفظ کند، بنابراين ناچار به تحمل انواع حقارت ‌ها مي‌ شود و پيوندهاي او با ديگران نامتعادل و مخدوش است. اين فرد بدون ‌آن که هدف والايي داشته باشند تنها به منظور حفظ رابطه خود با ديگري ممکن است دست به فداکاري‌ بزند و بدرفتاري‌هاي لفظي و جسمي را تحمل کند. اگر تنها بماند، به علت ترس‌ شديد و غير واقعي در مورد ناتواني از مراقبت خود، احساس ناراحتي و درماندگي مي‌ کند. در برخي موارد خود را تنها به اين دليل که تنها نماند وابسته مي ‌کند، در حالي که از بودن با ديگران هيچ لذتي نمي‌ برد. هنگامي که رابطه نزديک او با ديگران به پايان برسد،( مثلا در اثر مرگ آن فرد يا قطع رابطه از سوي افراد)، شخصيت‌ وابسته به سرعت در جستجوي رابطه با ديگري برمي‌ آيد تا مراقبت و حمايتي که نياز دارد فراهم کند.
افراد وابسته معتقدند که بدون حمايت ديگران قادر به زندگي نيستند، اين باورها چه تبعاتي در پي دارد؟

چنين تفکري موجب مي ‌شود تا اين افراد بدون بررسي و دقت، خود را به فرد ديگري وابسته کنند، به‌طور مثال مرد وابسته ‌اي که زنش تحمل رفتارهاي او را نداشته و از وي جدا شده است، بلافاصله با نخستين زني که به تقاضاي ازدواج او پاسخ مثبت دهد، ازدواج مي ‌کند. اين افراد نسبت به خود، ديدگاهي منفي و بدبينانه دارند. توانايي‌ هاي خود و حتي آنچه را که مالک هستند ناچيز مي‌ شمارند، ممکن است هميشه در خلوت و در جمع خود را نادان فرض کنند.

هر گونه انتقاد و پذيرفته نشدن از سوي ديگران را دليلي محکم بر بي ‌ارزش بودن خود تلقي ‌کنند، و اعتماد به نفسشان کمتر مي‌ شود. در شغلي که نياز به تصميم ‌گيري مستقل دارد، قادر به فعاليت نيستند. هنگام تصميم گيري، مضطرب مي ‌شوند و از موقعيت‌ هاي مستلزم مسئوليت، هراس دارند. روابط اجتماعي آنها محدود به افرادي مي ‌شود که به آن ها وابسته اند. افسردگي و اضطراب در اين افراد شيوع دارد.
آيا اختلال شخصيت وابسته درمان‌ پذير است؟

درمان اين افراد بر اساس روان درماني و دارو درماني است.

روان ‌درماني بينش ‌گرا، بيمار را قادر مي‌ سازد که زمينه رفتار خود و چگونگي شکل‌ گيري آن را دريابد. بيمار با حمايت پزشک مي ‌تواند نسبت به قبل مستقل ‌تر، پرجرات ‌تر و متکي‌ تر به خود شود. البته بايد اين نکته را مد نظر داشته باشيم که اگر پزشک، بيمار را به تغيير در روابطش تشويق کند، ممکن است بيمار مضطرب شود و بين پذيرفتن آن چه بهتر است انجام دهد و پذيرش وضعيت جاري سردرگم بماند و امکان دارد حتي با قطع درمان، رابطه بيمارگونه و وابسته خود را ادامه دهد.

رفتاردرماني، درمان جرات آموزي، خانواده درماني و گروه درماني با نتايج موفقيت‌آميز در بسياري از موارد به کار رفته است.

یوسفی بازدید : 37 شنبه 15 مهر 1391 نظرات (0)

چرا نباید همراه با غذا آب خورد؟

یک متخصص داخلی گفت: مصرف آب همراه با غذا بسیار مضر است به دلیل اینکه موجب بروز یبوست در افراد می‌شود و آنها را عصبی می‌کند.

سیدعلی ابوالحبیب در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: یکی از علل عمده بسیاری از ناراحتی‌های گوارشی، مصرف چای و مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن است.

وی گفت: مصرف آب همراه با غذا موجب تغییرات زیادی در شیره گوارشی می‌شود زیرا در این صورت غذا کاملاً جویده نشده و شیره غدد بزاقی به اندازه کافی ترشح نمی‌شود و موادی همچون نشاسته هضم نخواهد شد.

این متخصص داخلی افزود: مصرف مایعات همراه با غذا باعث ناراحتی‌های گوارشی و چاقی بیش از حد بلغمی می‌‌شود و در افرادی که دچار ناراحتی‌های کبدی هستند، باعث لاغرتر شدن روز به روز آنها می‌‌شود.

ابوالحبیب اضافه کرد: از دیگر مضرات مصرف آب همراه با غذا در افراد این است که این گونه افراد به طور مداوم از یبوست مزاج رنج می‌برند و روز به روز عصبی و عصبی‌تر می‌شوند و زندگی را به کام خود و دیگران تلخ می‌کنند؛ به دلیل اینکه غذا جویده نمی‌شود و آنزیم پتیالین و ماده باارزش موسین در بدن تولید نمی‌شود.

وی بیان داشت: موسین ماده لعابداری است که جداره معده و روده را می‌پوشاند و از آن در مقابل اسید معده محافظت می‌کند و موجب می‌شود که انسان دچار زخم معده و زخم اثنی‌عشر نشود.

این متخصص داخلی ادامه داد: اگر غذا به خوبی جویده نشود، لیزوزیم در دهان ترشح نمی‌شود؛ لیزوزیم ماده با ارزش ضدعفونی کننده دهان است که این ماده فضای دهان را که در معرض انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها قرار دارد، کاملاً ضد عفونی می‌کند؛ به شرطی که غذا خوب جویده شود.

یوسفی بازدید : 30 شنبه 15 مهر 1391 نظرات (0)

                                             

  

 

” بهترین نکات برای تناسب هر چه بهتر اندام شما عزیزان – حتما بخونید “

 

نکته ۱ – چه مقدار کالری روزانه باید مصرف کنیم تا چاق نشویم؟
این سوال یک فرمول خیلی ساده دارد؛

۱/ وزنتان را به پوند (هر پوند= ۴۵۳ گرم) در ۲/۲ تقسیم کنید.

۲/ آنرا در ۲۴ ضرب کنید. (این مقدار کالری است که برای زنده ماندن باید استفاده کنید)

۳/ با ضرب عددی که در شماره ۲ به دست آورده اید در ۱/۶ می توانید میزان کالری فعالیت خود را به دست آورید. این آن مقدار کالری است که باید روزانه مصرف کنید و چاق هم نخواهید شد. برای کاهش وزن، باید میزان کالری هایی که می سوزانید از مقدار کالری هایی که مصرف می کنید کمتر باشد، حال چه با ورزش کردن باشد چه با کمتر خوردن.
 

نکته ۲ – ساده ترین راه برای پایین آوردن کلسترول:
 

۱/ انگور بخورید. پوست انگور حاوی ترکیبی است که به پایین آوردن کلسترول کمک می کند.

۲/ سیر بخورید. سیر ماده ای است که به طرز نیرومندی کلسترول را پایین می آورد. همچنین به پایین آوردن فشارخون نیز کمک می کند.

۳/ در روز دو عدد هویج بخورید. همین به تنهایی کلسترول شما را ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین خواهد آورد.
 

۴/ حداقل سه بار در هفته پیاده روی ۳۰ دقیقه ای داشته باشید.
 

نکته ۳ –   ۶ راز لاغری:
 

همه انسانها در طول زندگی خود یک رژیم غذایی را امتحان می کنند و تقریباً همه آنها در آن شکست می خورند. در دنیای واقعی، برای همه ما دشوار است که به یک رژیم غذایی پایبند بمانیم. آنها که از طریق رژیم غذایی وزن کم میکنند، بعد از مدتی بیشتر از آن وزن از دست رفته را اضافه می کنند. بهترین راه برای دستیابی به کاهش و کنترل وزن ایجاد تغییرات کوچکی در شیوه زندگی تان است.

در زیر به چند راه عالی اشاره می کنیم که به شما کمک میکند بدون هیچگونه رنج و عذاب وزن کم کنید.

۱/ از خوردن صبحانه غفلت نکنید.

تحقیقات ثابت کرده است که افرادیکه صبحانه می خورند، بیشترین موفقیت را در کنترل وزن خود دارند. خوردن صبحانه قند خون شما را تثبیت کرده، چربی سوزی شما را تقویت کرده و اشتهایتان را سرکوب می کند.

۲/ کمی طعم به زندگیتان بدهید.

خردل و فلفل قرمز را به برنامه غذاییتان اضافه کنید. همچنین سیر و پیاز را. این موادغذایی حس چشایی شما را ارضاء کرده و باعث می شود کمتر غذا بخورید. و بالاتر از همه اینها، این موادغذایی ۴۵ تا ۷۵ کالری از کالری های مصرفیتان را پس از هر غذا می سوزاند.

۳/ اشتهایتان را از بین ببرید.

۳۰ دقیقه قبل از غذا، یک خوراک مختصر، سبک و کم کالری بخورید (یک برش طالبی، یک هویج، یک پرتقال، یک گلابی، یک تکه نان گندم کامل و …). ۲۰ دقیقه طول می کشد تا مغزتان از معده تان پیامی دریافت کند. زمانیکه برای خوردن غذا می نشینید، مغر شما این پیام را دریافت کرده است که دیگر گرسنه نیستید. و با این روش خیلی کمتر غذا خواهید خورد.

۴/ به موسیقی مناسب گوش کنید.

قبل از اینکه برای خوردن غذا پشت میز بنشینید، موسیقی آرامبخش را روشن کنید. تحقیقات ثابت می کند که با گوش دادن به موسیقی ملایم شما خیلی آرامتر غذا خواهید خورد. کمتر هم غذا خواهید خورد.

۵/ بلافاصله بعد از خوردن غذا دندانهایتان را مسواک کنید.

مسواک زدن دندانها بعد از خوردن غذا، اشتهایتان را فروخواهد نشاند. چرا؟ به خاطر اینکه خمیردندان نعنایی حس چشایی شما را ارضاء کرده و تمایل کمتری به غذا و تنقلات بیشتر پیدا خواهید کرد.

۶/ خواب کافی داشته باشید.

خیلی از آدم ها از روی گرسنگی غذا نمی خورند، بلکه از روی خستگی به سمت غذا روی می آورند. پس به جای اینکه ۱۵ دقیقه برای خوردن یک کاسه بستنی وقت بگذارید آن ۱۵ دقیقه را صرف یک استراحت کوتاه کنید. همچنین اطمینان یابید که ۷ الی ۸ ساعت خواب شب را به طور کامل داشته باشید.
 

نکته ۴ -حرکات کششی:

 

اگر تصور می کنید که حرکات کششی بهترین راه برای شروع تمریناتتان است، کاملاً در اشتباهید. انجام حرکات کششی روی عضلات سرد ممکن است منجر به آسیب دیدگی شود. مهم نیست که چه ورزشی می خواهید انجام دهید، بهتر است قبل از شروع ابتدا بدنتان را گرم کنید و بعد حرکات کششی را انجام دهید. بهترین روش برای گرم کردن نوع سبکی از همان ورزشی است که می خواهید انجام دهید. مثلاً اگر میخواهید پیاده روی کنید، ورزشتان را با ۵-۳ دقیقه پیاده روی کند شروع کنید. تمرینات کششی ملایم را نیز بعد از تمریناتتان انجام دهید نه قبل از آن.
 

نکته ۵ – برای متناسب شدن اندامتان هیچوقت دیر نیست.
 

اگر سنتان بالای ۵۰ سال باشد دلیل بر این نیست که نمی توانید ورزش کنید، حتی اگر هیچوقت در طول عمرتان ورزش نکرده باشید. باوجود سالهای سال زندگی یکجانشینی، هنوز هم می توانید به ورزش و تناسب اندام روی بیاورید. در یک تحقیق مشخص شد افرادیکه در زندگی گذشته خود ندرتاً ورزش می کرده اند، به همان اندازه کسانیکه ۱۰ سال به طور منظم ورزش می کرده اند، می توانند به تناسب اندام دست یابند.
 

نکته ۶ – چرا با بالا رفتن سن کاهش وزن دشوارتر می شود؟
 

تغییراتی که با بالا رفتن سن در متابولیسم، ساخت بدن، نیازهای غذایی، و میزان فعالیت بدن ایجاد می شود، کاهش وزن را کمی دشوارتر می کند. با بالا رفتن سن، متابولیسم بدن کندتر می شود و بدن کالری کمتری می سوزاند. اما، دلیل دیگر این سوزاندن کمتر کالری، این است که میزان فعالیت ما نیز کاهش می یابد. فعالیت جسمانی و ورزش بدون شک بهترین راه برای مقابله با کند شدن متابولیسم بدن میباشد.
 

نکته ۷ – چه مقدار باید ورزش کنیم تا بدن به چربی سوزی برسد؟
 

گرچه ۱۵ دقیقه ورزش کمی چربی می سوزاند، به طور کل ۳۰ دقیقه طول می کشد تا بدن به سراع ذخیره چربی های بدن برود. اگر قصد دارید وزنتان را پایین بیاورید، باید ۳۰ دقیقه تمرین با شدت متوسط مثل پیاده روی، را سه روز در هفته در برنامه خود قرار دهید.
 

نکته ۸ – بهترین ورزش برای کاهش وزن کدام است، پیاده روی یا دو؟
 

یک مایل پیاده روی به همان اندازه یک مایل دویدن کالری می سوزاند. بعلاوه، پیاده روی فواید خاصی برای کاهش وزن دارد. نیمی از سوخت بدن در حین پیاده روی از چربی ها تامین می شود. اما طی دویدن، کمتر از یک سوم کالری های سوخته شده از چربی ها تامین می شود.
 

نکته ۹ – بیشترین منبع چربی برای خانم ها کدام است؟
 

برخلاف آنچه که تصور می کنید، چربی های بدن شما به خاطر خوردن گوشت یا شیرینی جات نیست. مقصر اصلی همان سس سالادتان است که %۹ از چربی مصرفی شما را تشکیل می دهد. به جای سس سعی کنید از آبلیمو، فلفل و کمی نمک برای چاشنی سالاد استفاده کنید.
 

نکته ۱۰ – سیریال: شکل هم اهمیت دارد.
 

فیبر موجود در پوست گندم سالیان سال است که دفاع مکمی در مقابل سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ به حساب می آید. تحقیقات جدید نشان می دهد که در سیریال های صبحانه، شکل اهمیت بسیار زیادی دارد. بااینکه پوست گندم برای مقابله با سرطان روده آلت دفاعی خوبی است، این تحقیق دریافته است که پوست گندم گرم شده و فراورده ای تاثیر بیشتری دارد. پوست گندمی که برای مصارف تجاری به شکل نوارهای کوتاه و ترد درآمده است در جلوگیری از سرطان روده کارآمدتر است.
 

نکته ۱۱ – سایز میانتنه تان را کم کنید.
 

خانم هایی که ورزش می کنند کمتر از خانم هایی که ورزش نمی کنند دچار چربی شکم می شوند. یک تحقیق جدید نشان داد که خانم هایی که ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کرده اند، ۱۷ درصد کمتر از خانم هایی که ورزش نکردند دچار چربی شکم شده اند. بهترین ورزش هم همانطور که قبلاً ذکر شد پیاده روی است.
 

نکته ۱۲ – آیا عادت دارید شب ها غذا بخورید؟
 

شما می توانید هر وقت که میل داشتید غذا بخورید. اکثر خانم ها تصور می کنند که اگر شامشان را درهنگام بخورند مستقیماً در بدنشان تبدیل به چربی خواهد شد. طبق یک تحقیق جدید، هیچ جای نگرانی نیست. محققان دریافته اند، خانم هایی که بیش از %۵۲ از کالری های مصرفیشان را بعد از ساعت ۵ عصر مصرف می کنند، درمقایسه با افرادیکه بیشتر کالری های مصرفیشان را در طول روز مصرف می کنند، چربی بیشتری به دست نمی آورند. مهم مقدار کالری هایی است که در روز مصرف میکنید نه ساعت مصرف آن.
 

نکته ۱۳ – آب بخورید و وزن کم کنید.
 

خیلی از افراد نمی دانند که آب راه بسیار خوبی برای از بین بردن اشتهاست. افراد زیادی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند و درنتیجه پرخوری می کنند. دفعه بعد که خواستید به خوردن تنقلات روی بیاورید، به جای آن یک لیوان بزرگ آب بنوشید. اگر هنوز گرسنه تان بود، احتمالاً یک خوراک مختصر می تواند گرسنگیتان را تا وعده غذای بعد از بین ببرد.
 

نکته ۱۴ – مصرف آجیل و قلبی سالم.
 

اکثر ما خوب می دانیم که آجیل حاوی میزان زیادی چربی است. از اینرو آنهایی که خیلی نگران وزنشان هستند، از خوردن آن خودداری می کنند. اما آیا می دانستید که چربی موجود در آجیل از جمله چربی های غیراشباع بسیار سالم است؟ تحقیقی جدید نشان می دهد که افرادیکه بیشترین میزان آجیل را می خورند، کمترین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را دارد.
 

نکته ۱۵ – از خوردن چیپس اجتناب کنید.
 

چیپس ها هم مثل همان چیپس های سیب زمینی هستند شاید بدتر هم باشند. هر ۳۰ گرم از این چیپس ها چیزی درحدود ۱۵۰ کالری دارد که تقریباً ۱۰ گرم آن چربی است.
 

نکته ۱۶ – خمیر بادام زمینی و موز؟
 

درست است. خمیر بادام زمینی و ساندویچ موز که با نان گندم کامل درست شده باشد، برای سلامت قلب شما بسیار مفید است. بادام زمینی، موز و گندم حاوی میزان زیادی ویتامین B6 می باشند. طبق تحقیقات جدید، افرادیکه بالاترین میزان ویتامین B6 را دارا هستند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند. منابع خوب دیگر برای این ویتامین عبارت است از: سینه مرغ و سیب زمینی پخته.
 

نکته ۱۷ – بهترین راه برای کسب آنتی اکسیدان های ضد پیری
 

آب انگور بنوشید. آنتی اکسیدان موجود در یک لیوان آب انگور معادل آنتی اکسیدان موجود در ۱۲ موز، ۱۱ هلو، و ۴۱ فنجان کاهو می باشد. 

 

 

یوسفی بازدید : 28 شنبه 15 مهر 1391 نظرات (0)

                                             

  

 

” بهترین نکات برای تناسب هر چه بهتر اندام شما عزیزان – حتما بخونید “

 

نکته ۱ – چه مقدار کالری روزانه باید مصرف کنیم تا چاق نشویم؟
این سوال یک فرمول خیلی ساده دارد؛

۱/ وزنتان را به پوند (هر پوند= ۴۵۳ گرم) در ۲/۲ تقسیم کنید.

۲/ آنرا در ۲۴ ضرب کنید. (این مقدار کالری است که برای زنده ماندن باید استفاده کنید)

۳/ با ضرب عددی که در شماره ۲ به دست آورده اید در ۱/۶ می توانید میزان کالری فعالیت خود را به دست آورید. این آن مقدار کالری است که باید روزانه مصرف کنید و چاق هم نخواهید شد. برای کاهش وزن، باید میزان کالری هایی که می سوزانید از مقدار کالری هایی که مصرف می کنید کمتر باشد، حال چه با ورزش کردن باشد چه با کمتر خوردن.
 

نکته ۲ – ساده ترین راه برای پایین آوردن کلسترول:
 

۱/ انگور بخورید. پوست انگور حاوی ترکیبی است که به پایین آوردن کلسترول کمک می کند.

۲/ سیر بخورید. سیر ماده ای است که به طرز نیرومندی کلسترول را پایین می آورد. همچنین به پایین آوردن فشارخون نیز کمک می کند.

۳/ در روز دو عدد هویج بخورید. همین به تنهایی کلسترول شما را ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین خواهد آورد.
 

۴/ حداقل سه بار در هفته پیاده روی ۳۰ دقیقه ای داشته باشید.
 

نکته ۳ –   ۶ راز لاغری:
 

همه انسانها در طول زندگی خود یک رژیم غذایی را امتحان می کنند و تقریباً همه آنها در آن شکست می خورند. در دنیای واقعی، برای همه ما دشوار است که به یک رژیم غذایی پایبند بمانیم. آنها که از طریق رژیم غذایی وزن کم میکنند، بعد از مدتی بیشتر از آن وزن از دست رفته را اضافه می کنند. بهترین راه برای دستیابی به کاهش و کنترل وزن ایجاد تغییرات کوچکی در شیوه زندگی تان است.

در زیر به چند راه عالی اشاره می کنیم که به شما کمک میکند بدون هیچگونه رنج و عذاب وزن کم کنید.

۱/ از خوردن صبحانه غفلت نکنید.

تحقیقات ثابت کرده است که افرادیکه صبحانه می خورند، بیشترین موفقیت را در کنترل وزن خود دارند. خوردن صبحانه قند خون شما را تثبیت کرده، چربی سوزی شما را تقویت کرده و اشتهایتان را سرکوب می کند.

۲/ کمی طعم به زندگیتان بدهید.

خردل و فلفل قرمز را به برنامه غذاییتان اضافه کنید. همچنین سیر و پیاز را. این موادغذایی حس چشایی شما را ارضاء کرده و باعث می شود کمتر غذا بخورید. و بالاتر از همه اینها، این موادغذایی ۴۵ تا ۷۵ کالری از کالری های مصرفیتان را پس از هر غذا می سوزاند.

۳/ اشتهایتان را از بین ببرید.

۳۰ دقیقه قبل از غذا، یک خوراک مختصر، سبک و کم کالری بخورید (یک برش طالبی، یک هویج، یک پرتقال، یک گلابی، یک تکه نان گندم کامل و …). ۲۰ دقیقه طول می کشد تا مغزتان از معده تان پیامی دریافت کند. زمانیکه برای خوردن غذا می نشینید، مغر شما این پیام را دریافت کرده است که دیگر گرسنه نیستید. و با این روش خیلی کمتر غذا خواهید خورد.

۴/ به موسیقی مناسب گوش کنید.

قبل از اینکه برای خوردن غذا پشت میز بنشینید، موسیقی آرامبخش را روشن کنید. تحقیقات ثابت می کند که با گوش دادن به موسیقی ملایم شما خیلی آرامتر غذا خواهید خورد. کمتر هم غذا خواهید خورد.

۵/ بلافاصله بعد از خوردن غذا دندانهایتان را مسواک کنید.

مسواک زدن دندانها بعد از خوردن غذا، اشتهایتان را فروخواهد نشاند. چرا؟ به خاطر اینکه خمیردندان نعنایی حس چشایی شما را ارضاء کرده و تمایل کمتری به غذا و تنقلات بیشتر پیدا خواهید کرد.

۶/ خواب کافی داشته باشید.

خیلی از آدم ها از روی گرسنگی غذا نمی خورند، بلکه از روی خستگی به سمت غذا روی می آورند. پس به جای اینکه ۱۵ دقیقه برای خوردن یک کاسه بستنی وقت بگذارید آن ۱۵ دقیقه را صرف یک استراحت کوتاه کنید. همچنین اطمینان یابید که ۷ الی ۸ ساعت خواب شب را به طور کامل داشته باشید.
 

نکته ۴ -حرکات کششی:

 

اگر تصور می کنید که حرکات کششی بهترین راه برای شروع تمریناتتان است، کاملاً در اشتباهید. انجام حرکات کششی روی عضلات سرد ممکن است منجر به آسیب دیدگی شود. مهم نیست که چه ورزشی می خواهید انجام دهید، بهتر است قبل از شروع ابتدا بدنتان را گرم کنید و بعد حرکات کششی را انجام دهید. بهترین روش برای گرم کردن نوع سبکی از همان ورزشی است که می خواهید انجام دهید. مثلاً اگر میخواهید پیاده روی کنید، ورزشتان را با ۵-۳ دقیقه پیاده روی کند شروع کنید. تمرینات کششی ملایم را نیز بعد از تمریناتتان انجام دهید نه قبل از آن.
 

نکته ۵ – برای متناسب شدن اندامتان هیچوقت دیر نیست.
 

اگر سنتان بالای ۵۰ سال باشد دلیل بر این نیست که نمی توانید ورزش کنید، حتی اگر هیچوقت در طول عمرتان ورزش نکرده باشید. باوجود سالهای سال زندگی یکجانشینی، هنوز هم می توانید به ورزش و تناسب اندام روی بیاورید. در یک تحقیق مشخص شد افرادیکه در زندگی گذشته خود ندرتاً ورزش می کرده اند، به همان اندازه کسانیکه ۱۰ سال به طور منظم ورزش می کرده اند، می توانند به تناسب اندام دست یابند.
 

نکته ۶ – چرا با بالا رفتن سن کاهش وزن دشوارتر می شود؟
 

تغییراتی که با بالا رفتن سن در متابولیسم، ساخت بدن، نیازهای غذایی، و میزان فعالیت بدن ایجاد می شود، کاهش وزن را کمی دشوارتر می کند. با بالا رفتن سن، متابولیسم بدن کندتر می شود و بدن کالری کمتری می سوزاند. اما، دلیل دیگر این سوزاندن کمتر کالری، این است که میزان فعالیت ما نیز کاهش می یابد. فعالیت جسمانی و ورزش بدون شک بهترین راه برای مقابله با کند شدن متابولیسم بدن میباشد.
 

نکته ۷ – چه مقدار باید ورزش کنیم تا بدن به چربی سوزی برسد؟
 

گرچه ۱۵ دقیقه ورزش کمی چربی می سوزاند، به طور کل ۳۰ دقیقه طول می کشد تا بدن به سراع ذخیره چربی های بدن برود. اگر قصد دارید وزنتان را پایین بیاورید، باید ۳۰ دقیقه تمرین با شدت متوسط مثل پیاده روی، را سه روز در هفته در برنامه خود قرار دهید.
 

نکته ۸ – بهترین ورزش برای کاهش وزن کدام است، پیاده روی یا دو؟
 

یک مایل پیاده روی به همان اندازه یک مایل دویدن کالری می سوزاند. بعلاوه، پیاده روی فواید خاصی برای کاهش وزن دارد. نیمی از سوخت بدن در حین پیاده روی از چربی ها تامین می شود. اما طی دویدن، کمتر از یک سوم کالری های سوخته شده از چربی ها تامین می شود.
 

نکته ۹ – بیشترین منبع چربی برای خانم ها کدام است؟
 

برخلاف آنچه که تصور می کنید، چربی های بدن شما به خاطر خوردن گوشت یا شیرینی جات نیست. مقصر اصلی همان سس سالادتان است که %۹ از چربی مصرفی شما را تشکیل می دهد. به جای سس سعی کنید از آبلیمو، فلفل و کمی نمک برای چاشنی سالاد استفاده کنید.
 

نکته ۱۰ – سیریال: شکل هم اهمیت دارد.
 

فیبر موجود در پوست گندم سالیان سال است که دفاع مکمی در مقابل سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ به حساب می آید. تحقیقات جدید نشان می دهد که در سیریال های صبحانه، شکل اهمیت بسیار زیادی دارد. بااینکه پوست گندم برای مقابله با سرطان روده آلت دفاعی خوبی است، این تحقیق دریافته است که پوست گندم گرم شده و فراورده ای تاثیر بیشتری دارد. پوست گندمی که برای مصارف تجاری به شکل نوارهای کوتاه و ترد درآمده است در جلوگیری از سرطان روده کارآمدتر است.
 

نکته ۱۱ – سایز میانتنه تان را کم کنید.
 

خانم هایی که ورزش می کنند کمتر از خانم هایی که ورزش نمی کنند دچار چربی شکم می شوند. یک تحقیق جدید نشان داد که خانم هایی که ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کرده اند، ۱۷ درصد کمتر از خانم هایی که ورزش نکردند دچار چربی شکم شده اند. بهترین ورزش هم همانطور که قبلاً ذکر شد پیاده روی است.
 

نکته ۱۲ – آیا عادت دارید شب ها غذا بخورید؟
 

شما می توانید هر وقت که میل داشتید غذا بخورید. اکثر خانم ها تصور می کنند که اگر شامشان را درهنگام بخورند مستقیماً در بدنشان تبدیل به چربی خواهد شد. طبق یک تحقیق جدید، هیچ جای نگرانی نیست. محققان دریافته اند، خانم هایی که بیش از %۵۲ از کالری های مصرفیشان را بعد از ساعت ۵ عصر مصرف می کنند، درمقایسه با افرادیکه بیشتر کالری های مصرفیشان را در طول روز مصرف می کنند، چربی بیشتری به دست نمی آورند. مهم مقدار کالری هایی است که در روز مصرف میکنید نه ساعت مصرف آن.
 

نکته ۱۳ – آب بخورید و وزن کم کنید.
 

خیلی از افراد نمی دانند که آب راه بسیار خوبی برای از بین بردن اشتهاست. افراد زیادی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند و درنتیجه پرخوری می کنند. دفعه بعد که خواستید به خوردن تنقلات روی بیاورید، به جای آن یک لیوان بزرگ آب بنوشید. اگر هنوز گرسنه تان بود، احتمالاً یک خوراک مختصر می تواند گرسنگیتان را تا وعده غذای بعد از بین ببرد.
 

نکته ۱۴ – مصرف آجیل و قلبی سالم.
 

اکثر ما خوب می دانیم که آجیل حاوی میزان زیادی چربی است. از اینرو آنهایی که خیلی نگران وزنشان هستند، از خوردن آن خودداری می کنند. اما آیا می دانستید که چربی موجود در آجیل از جمله چربی های غیراشباع بسیار سالم است؟ تحقیقی جدید نشان می دهد که افرادیکه بیشترین میزان آجیل را می خورند، کمترین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را دارد.
 

نکته ۱۵ – از خوردن چیپس اجتناب کنید.
 

چیپس ها هم مثل همان چیپس های سیب زمینی هستند شاید بدتر هم باشند. هر ۳۰ گرم از این چیپس ها چیزی درحدود ۱۵۰ کالری دارد که تقریباً ۱۰ گرم آن چربی است.
 

نکته ۱۶ – خمیر بادام زمینی و موز؟
 

درست است. خمیر بادام زمینی و ساندویچ موز که با نان گندم کامل درست شده باشد، برای سلامت قلب شما بسیار مفید است. بادام زمینی، موز و گندم حاوی میزان زیادی ویتامین B6 می باشند. طبق تحقیقات جدید، افرادیکه بالاترین میزان ویتامین B6 را دارا هستند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند. منابع خوب دیگر برای این ویتامین عبارت است از: سینه مرغ و سیب زمینی پخته.
 

نکته ۱۷ – بهترین راه برای کسب آنتی اکسیدان های ضد پیری
 

آب انگور بنوشید. آنتی اکسیدان موجود در یک لیوان آب انگور معادل آنتی اکسیدان موجود در ۱۲ موز، ۱۱ هلو، و ۴۱ فنجان کاهو می باشد. 

 

 

یوسفی بازدید : 31 شنبه 15 مهر 1391 نظرات (0)

شوهرتان را درک کنید

اصولاً در هر زندگی عشق و محبت از ستونهای اصلی نظام خانواده است كه در بعضی خانواده ها بعد از مدتی از زمان ازدواج دچار مسائل و مشكلاتی می شود كه اگر به آن توجه اساسی نشود به مرور باعث از هم پاشیدن زندگی خانوادگی می شود.یکی از مسائل مشکل ساز،عدم درک مناسب از همسر است .در این مقاله راهکارهایی برای درک بهتر خانم ها از روحیات شوهرشان ارائه می شود.

شوهرتان را درک کنید

1. وقتی از همسرتان می خواهید که کاری را انجام دهد، بهتر است بگویید: «می شود این کار را انجام بدهی؟» نه این که «می توانی این کار را انجام بدهی؟» بیشتر زنان در این مواقع از کلمه «می توانی» استفاده می کنند. چرا که به نظر می رسد مؤدبانه تر باشد. ولی در این صورت شما از همسرتان درباره توانایی های او سؤال می کنید تا این که به او بگویید کاری را انجام دهد. مردان ترجیح می دهند که درخواست شما مستقیم باشد نه این که با ایما و اشاره، مطلبی به آنها فهمانده شود.

2. رک و مستقیم با آنها صحبت کنید: سعی کنید که دقیقاً آنچه را که مد نظر دارید به شوهرتان بگویید و تنها به سرنخ ها و نشانه ها نپردازید. فراموش نکنید آنها مثل شما حس ششم قوی ندارند!

3. این را درک کنید زنان بیشتر از مردان به گوش دادن بها می دهند: برای این که گوش دادن به صحبت های طرف مقابل در حکم راهی برای بیان کردن عشق و علاقه و حتی منعکس کننده یک ارتباط است. ولی برای یک مرد هرگز این طور نیست.

4. وقتی که به صحبت شما گوش می دهد از او تشکر کنید: مردان به این نوع تأیید از جانب شما احتیاج دارند، خصوصاً اگر در حیطه روابط نیز باشد. چون اغلب گمان می کنند قادر به درک نیازها و خواسته های همسرشان نیستند و تشکر شما، این ابر سیاه را از افکار آنها پاک می کند!

مردان ترجیح می دهند که درخواست شما مستقیم باشد نه این که با ایما و اشاره، مطلبی به آنها فهمانده شود

5. مختصر و مفید صحبت کنید: مردان توجه و علاقه چندانی به جزئیات اطراف خود ندارند. مثلاً برای آنها مهم نیست که پرده های خانه دوست شما چه رنگی است یا چند تار مویی را که اخیراً در وسط موهایتان رنگ کرده اید به شما می آید یا نه. پس سعی کنید از مرد خود چنین انتظاری را نداشته باشید. چون با این کار لطف بزرگی به زندگی زناشویی خود کرده اید!

6. آنقدر بپرسید تا نظرش را واضح به شما بگوید: مثلاً برای خرید لباس، گاهی از او می پرسید که نظرش در مورد رنگ لباس چیست و او می گوید «هر چه تو می پسندی، من هم می پسندم.» اما بعد از خرید لباس رنگش را چندان نپسندد. بنابراین قبل از خرید و هر کار دیگری که نظر او برایتان اهمیت دارد، نظر دقیق و واقعی او را جویا شوید تا در آینده دچار مشکل نشوید.
شوهرتان را درک کنید

7. به او نگویید: «تو هیچ وقت به حرفهایم گوش نمی دهی!» این کار دقیقاً مساوی است با آغاز یک سلسله احساس تحقیر و ناپختگی در همسرتان، که آغاز ایرادگیری وی از شما خواهد بود.

8. در نهایت در حضور اطرافیان از او به خاطر درک والایش، تشکر کنید. از این که او همیشه به شما گوش می دهد و این که چقدر خوب شما را درک می کند. شما فقط امتحان کنید؛ معجزه می کند.

یوسفی بازدید : 42 شنبه 15 مهر 1391 نظرات (0)

اشک‌های شهاب حسینی و آنا نعمتی در یک مراسم / گزارش تصویری
 

شهاب حسینی و آنا نعمتی در نهمین دوره مراسم بزرگداشت پیوند اعضا و جشن نفس حضور داشتند.

آنا نعمتی و شهاب حسینی برای بازی در فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»
تندیس اهدا عضو را گرفتند

آنا نعمتی یکی از حاضران نهمین دوره مراسم بزرگداشت پیوند اعضا و جشن نفس
بود.

همایون ارشادی از دیگر هنرمندان حاضر در این مراسم بود

ار دو سال گذشته جمشید مشایخی، ژاله علو، ثریا قاسمی، محمد کاسبی، داریوش
ارجمند، مجید مظفری و گوهر خیراندیش برای حضور در آثاری با این مضمون تندیس سفیر
اهدا عضو را دریافت کرده‌اند.

در این مراسم از هنرمندانی که در ارتباط با بازی در یک اثر با موضوع اهدا عضو و
یا خلق چنین آثاری حضور داشته‌اند تقدیر به عمل آمد.

پروانه معصومی و همایون ارشادی برای بازی در «باران عشق» و امین تارخ برای
همکاری در فرهگسازی پیوند اعضا تندیس اهدا عضو را از تقدیرشدگان سال گذشته دریافت
کردند. همچنین جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی این تندیس را دریافت کرد.


عوامل فیلم سینمایی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» به کارگردانی منوچهر هادی که
در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد نیز در این مراسم حضور داشتند و چند
دقیقه از این فیلم برای مدعوین به نمایش آمد.

به گزارش خبرآنلاین، نهمین دوره مراسم بزرگداشت پیوند اعضا و جشن نفس پنجشنبه 28 اردیبهشت‌ماه در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد
SiteRooz.com
SiteRooz.com
SiteRooz.com
SiteRooz.com
SiteRooz.com
SiteRooz.com
SiteRooz.com
 

 

 

 

یوسفی بازدید : 33 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

اگر می‌خواهید لاغر شوید، ميان وعده نخورید
 

متخصصان تغذيه در آمريكا تاكيد كردند خوردن ميان وعده بين صبحانه و ناهار، تمام زحمات شما را براي كم كردن وزنتان، هدر مي‌دهد.

اين متخصصان مي‌گويند زناني كه رژيم لاغري دارند اگر بين وعده صبحانه و ناهار يك نوبت يا بيشتر ميان وعده بخورند، موفق نمي‌شوند وزن خود را به حد مطلوبي كاهش دهند در حالي كه حذف كردن اين ميان وعده، تاثير قابل ملاحظه‌اي در كمك به كاهش وزن دارد.

دكتر آن مك تييرنان از كارشناسان تغذيه و لاغري در مركز سرطان فرد هوچينسون با مطالعه روي 123 زن 50 تا 75 ساله كه دچار چاقي يا اضافه وزن بودند به اين نتايج دست يافته‌اند.

به گزارش يونايتدپرس، نتايج اين بررسي كه قرار است در مجله انجمن ديابت آمريكا منتشر شود حاكيست زناني كه در وعده صبحانه، غذاهاي سالم را انتخاب مي‌كنند و تا ناهار نيز چيزي نمي‌خورند، موفق مي‌شوند بيش از 11 درصد وزن خود را كاهش دهند.

یوسفی بازدید : 36 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

راه‌های پیشگیری از آرتروزامروزه افراد زیادی از بیماری درد مفاصل و غضروف‌ها شكایت می‌كنند و بسیاری هم بر این تصورند كه آرتروز درمان ندارد. آرتروز یكی از بیماری‌های مفصلی است كه در میانسالی افراد را درگیر خود می‌كند و گرچه روند

امروزه افراد زیادی از بیماری درد مفاصل و غضروف‌ها شكایت می‌كنند و بسیاری هم بر این تصورند كه آرتروز درمان ندارد. آرتروز یكی از بیماری‌های مفصلی است كه در میانسالی افراد را درگیر خود می‌كند و گرچه روند رشد آن كند و آهسته است، اما انسان را دچار دردهای متناوبی می‌كند كه گاه تحمل آن مشكل می‌شود.

دكتر مجید هاشمی‌زاده ، متخصص تغذیه با تاكید بر نقش تغذیه در پیشگیری از ابتلا به آرتروز در گفتگو با «جام‌جم» می‌گوید غذاهایی كه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند مانند دانه سویا و انواع ماهی در پیشگیری از آرتروز مفیدند و ضمنا كاهش مصرف گوشت قرمز نیز به این مساله كمك می‌كند.

وی می‌افزاید: تجربه نشان داده كه افراد چاق بیشتر به آرتروز مبتلا می‌شوند، بنابراین رژیم غذایی لاغری به كاهش دردهای مفصلی كمك كند.

دكتر هاشمی‌زاده تاكید می‌كند: افراد لاغر هم در معرض ابتلا به آرتروز هستند، چرا كه اگر وزن بدن با قد ما متناسب نباشد، احتمال بروز آرتروز تشدید می‌شود. به همین دلیل رژیم مناسب غذایی برای افراد چاق و خیلی لاغر می‌تواند در پیشگیری از آرتروز موثر باشد.

وی افراد را از مصرف غذاهای چرب، سرخ‌كردنی‌ها و شكر منع كرده و می‌گوید: كاهش تمام چربی‌های حیوانی، انواع گوشت‌های قرمز، تخم‌مرغ، انواع شیرینی و نمك می‌تواند در درمان آرتروز موثر باشد.

بر اساس پژوهش‌های انجام شده بسیاری از مبتلایان به آرتروز درد ندارند، ولی یك عكسبرداری تصادفی وجود آن را ثابت می‌كند.

اولین قسمتی از بدن كه در آرتروز آسیب می‌بیند، غضروف مفصل است كه ناهموار و فرسوده می‌شود ، بعد از تخریب غضروف استخوان‌های مجاور دچار ضایعه می‌شوند، مثل سخت شدن استخوان، به وجود آمدن حفره‌های خالی در استخوان، تیزی نوك استخوان و در آخر سفت شدن مایع مفصلی و كپسول مفصل آرتروز در افراد بین 20 تا 30 ساله هم دیده می‌شود.

كسانی كه شبكه خون‌رسانی مفاصل آنها بد كار می‌كند در معرض ابتلا به آرتروز هستند، مثلا خانم‌هایی كه مبتلا به واریس ساق پا هستند در معرض ابتلا به آرتروز زانوها قرار دارند، به این جهت است كه آرتروز زانو در خانم‌ها بیشتر از مردها دیده می‌شود.

آفتاب اثر مهمی در كاهش آرتروز دارد زیرا منبع اصلی ویتامین D با تابش آفتاب تغییر شكل یافته و موجب تثبیت ویتامین D می‌شود و همین ویتامین است كه موجب جذب كلسیم و تثبیت استخوان‌ها می‌شود.

از 40 تا 50 سالگی سرعت ترمیم مفاصل شروع به كم شدن می‌كند و اگر این آهستگی زیادتر شده و روزبه روز سلول‌های مفاصل با تحمل كار زیاد ناتوان‌تر می‌شوند، این آغاز بیماری آرتروز است. پس ما باید با انجام حركت درمانی، ماساژ آب‌درمانی، حمام با آب دریا، درمان با آفتاب و مصرف نمك‌های معدنی سرعت ابتلا به این بیماری را كند كنیم.

هدف از انجام حركات درمانی حفظ و نگهداری، نرمش و سهولت حركت مفاصل است، به طوری كه هر چه بیشتر آنها را وادار به حركت طبیعی خود سازیم.

چند توصیه به مبتلا‌یان به آرتروز

- درمان فیزیوتراپی و پیشگیری‌های روزانه در آرتروز مفصل ران

- پرهیز از پیاده‌روی، سرپا ایستادن و ورزش‌های سر خود

- پیاده‌روی تا هنگامی مجاز است كه درد ظاهر نشده است

- استفاده از عصا، فشار روی مفاصل را كم می‌كند

- پیاده‌روی نباید سریع و با قدم‌های بلند انجام گیرد

- خانم‌های خانه‌‌دار برای حمل اشیا از زنبیل‌های چرخدار استفاده كنند.

- حتی‌الامكان از توالت فرنگی یا صندلی‌های مخصوص استفاده شود

یوسفی بازدید : 32 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

راه‌های پیشگیری از آرتروزامروزه افراد زیادی از بیماری درد مفاصل و غضروف‌ها شكایت می‌كنند و بسیاری هم بر این تصورند كه آرتروز درمان ندارد. آرتروز یكی از بیماری‌های مفصلی است كه در میانسالی افراد را درگیر خود می‌كند و گرچه روند

امروزه افراد زیادی از بیماری درد مفاصل و غضروف‌ها شكایت می‌كنند و بسیاری هم بر این تصورند كه آرتروز درمان ندارد. آرتروز یكی از بیماری‌های مفصلی است كه در میانسالی افراد را درگیر خود می‌كند و گرچه روند رشد آن كند و آهسته است، اما انسان را دچار دردهای متناوبی می‌كند كه گاه تحمل آن مشكل می‌شود.

دكتر مجید هاشمی‌زاده ، متخصص تغذیه با تاكید بر نقش تغذیه در پیشگیری از ابتلا به آرتروز در گفتگو با «جام‌جم» می‌گوید غذاهایی كه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند مانند دانه سویا و انواع ماهی در پیشگیری از آرتروز مفیدند و ضمنا كاهش مصرف گوشت قرمز نیز به این مساله كمك می‌كند.

وی می‌افزاید: تجربه نشان داده كه افراد چاق بیشتر به آرتروز مبتلا می‌شوند، بنابراین رژیم غذایی لاغری به كاهش دردهای مفصلی كمك كند.

دكتر هاشمی‌زاده تاكید می‌كند: افراد لاغر هم در معرض ابتلا به آرتروز هستند، چرا كه اگر وزن بدن با قد ما متناسب نباشد، احتمال بروز آرتروز تشدید می‌شود. به همین دلیل رژیم مناسب غذایی برای افراد چاق و خیلی لاغر می‌تواند در پیشگیری از آرتروز موثر باشد.

وی افراد را از مصرف غذاهای چرب، سرخ‌كردنی‌ها و شكر منع كرده و می‌گوید: كاهش تمام چربی‌های حیوانی، انواع گوشت‌های قرمز، تخم‌مرغ، انواع شیرینی و نمك می‌تواند در درمان آرتروز موثر باشد.

بر اساس پژوهش‌های انجام شده بسیاری از مبتلایان به آرتروز درد ندارند، ولی یك عكسبرداری تصادفی وجود آن را ثابت می‌كند.

اولین قسمتی از بدن كه در آرتروز آسیب می‌بیند، غضروف مفصل است كه ناهموار و فرسوده می‌شود ، بعد از تخریب غضروف استخوان‌های مجاور دچار ضایعه می‌شوند، مثل سخت شدن استخوان، به وجود آمدن حفره‌های خالی در استخوان، تیزی نوك استخوان و در آخر سفت شدن مایع مفصلی و كپسول مفصل آرتروز در افراد بین 20 تا 30 ساله هم دیده می‌شود.

كسانی كه شبكه خون‌رسانی مفاصل آنها بد كار می‌كند در معرض ابتلا به آرتروز هستند، مثلا خانم‌هایی كه مبتلا به واریس ساق پا هستند در معرض ابتلا به آرتروز زانوها قرار دارند، به این جهت است كه آرتروز زانو در خانم‌ها بیشتر از مردها دیده می‌شود.

آفتاب اثر مهمی در كاهش آرتروز دارد زیرا منبع اصلی ویتامین D با تابش آفتاب تغییر شكل یافته و موجب تثبیت ویتامین D می‌شود و همین ویتامین است كه موجب جذب كلسیم و تثبیت استخوان‌ها می‌شود.

از 40 تا 50 سالگی سرعت ترمیم مفاصل شروع به كم شدن می‌كند و اگر این آهستگی زیادتر شده و روزبه روز سلول‌های مفاصل با تحمل كار زیاد ناتوان‌تر می‌شوند، این آغاز بیماری آرتروز است. پس ما باید با انجام حركت درمانی، ماساژ آب‌درمانی، حمام با آب دریا، درمان با آفتاب و مصرف نمك‌های معدنی سرعت ابتلا به این بیماری را كند كنیم.

هدف از انجام حركات درمانی حفظ و نگهداری، نرمش و سهولت حركت مفاصل است، به طوری كه هر چه بیشتر آنها را وادار به حركت طبیعی خود سازیم.

چند توصیه به مبتلا‌یان به آرتروز

- درمان فیزیوتراپی و پیشگیری‌های روزانه در آرتروز مفصل ران

- پرهیز از پیاده‌روی، سرپا ایستادن و ورزش‌های سر خود

- پیاده‌روی تا هنگامی مجاز است كه درد ظاهر نشده است

- استفاده از عصا، فشار روی مفاصل را كم می‌كند

- پیاده‌روی نباید سریع و با قدم‌های بلند انجام گیرد

- خانم‌های خانه‌‌دار برای حمل اشیا از زنبیل‌های چرخدار استفاده كنند.

- حتی‌الامكان از توالت فرنگی یا صندلی‌های مخصوص استفاده شود

یوسفی بازدید : 19 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

ارتباط جوراب افراد با شخصیت آنها!!

 

شناختن آدم ها در همان نگاه اول يا چند دقيقه اول ، مثل راه رفتن گربه روي شيرواني داغ  مي ماند، سخت است خيلي هم سخت است ، اما اتفاق مي افتد! راه و چاهي كه اصول روانشناسي پيش پاي ما مي گذارد، دقيقاهم راه دارد هم چاه !

 

چون ساده انگاري و تصميم گيري عاجلانه ، از طريق داده هاي روانشناسي هم گاهي باعث اشتباهات عجيب و غريب مي شود كه تنها از طريق تمرين و تلاش شخص و داشتن يك ديد عميق و جست وجوگر، قابل پيشگيري است .

 
 
ديدي كه ما به آن مي گوييم ، ديد يك روانشناس كه شما را روي كاناپه مطب روانپزشكي اش برانداز مي کند!

 


الف) بگوييد طرفتان چي پوشيده تا بگوييم چگونه است .
اين جمله از شكسپير نيست ، فقط جمله آشنايي است كه يك محقق بسادگي مي گويد و اثبات مي كند كه حقيقت هم دارد. اينكه لباس پوشيدن ، كفش ها و حتي موبايل و خودكار آدمها شخصيت اجتماعي و فرهنگ خانوادگي شان را بازگو مي كند، هرچند بازي ساده يي نيست اما مي تواند واقعي و روزمره باشد، مثلا شما هيچ وقت به جوراب هاي طرف مقابلتان دقت كرده ايد؟
لازم نيست آن طرف مقابل ، حتما رييس شركت شما، مدير مدرسه فرزندتان يا شخصي باشد كه با او قرار كاري داريد، مي توانيد دفعه اول داده هاي ذهني تان را روي جوراب مرد يا زني كه در اتوبوس يا مترو روبرويتان نشسته است ، آزمايش كنيد!

 


ب ) بگوييد جورابش چه رنگي و چه جنسي است تا بگوييم چطور زندگي مي كند.

رنگها نقطه هاي روشني هستند كه يك محقق روانشناسي را در تاريكي به مقصد مي رسانند، مثل همين رنگ قرمز كه اگر احيانا رنگ جوراب فرد مقابل شما بود، مي تواند نشانه تمايل بيمارگونه به جلب محبت و توجه ديگران باشد. علاوه بر اين استفاده از رنگ قرمز نشانه بيماري هاي نهفته گوارشي و عصبي است و بيشترين تاثير را روي اطرافيان دارد.
در ضمن اگر طرف مقابل شما مرد بود و جوراب قرمز پوشيده بود، روانشناسي را بي خيال شويد و صندلي تان را عوض كنيد.

در مورد استفاده از رنگ هاي ديگر هم مي شود براحتي تك نگاري كرد، مثل رنگ خاكستري كه رنگ آدم هايي است كه مي خواهند كمتر ديده شوند يا رنگ سياه كه گرچه معمول است رنگ دلمردگي و عدم تسكين است .

 


ج ) جورابهايش تميزند؟ خوب نگاه كنيد!
قبول داريد كه جوراب هاي تميز، سالم و خوشرنگ مشخصه آدم هايي است كه زندگي سالم و محيطي آرام براي لباس پوشيدن دارند، گرچه آدم هاي وسواسي را بايد از اين قاعده جدا كرد، آنها علي رغم داشتن جوراب هاي تميز و خوشرنگ و درخشان ، آدم هايي عصبي و كم طاقت هستند كه با اين پا و آن پا شدن و ناخن جويدن يا نگاه هاي مستاصل و بي قرارشان قابل تشخيص اند.

 


د) جوراب هايش مارك دارند؟
آدم هايي كه جوراب هاي مارك دار مي پوشند، بشدت كم اعتماد به نفس و ظاهربين هستند، ميل به جلب توجه و خودنمايي در آنها به قدري بالاست كه پوشيدن يك جوراب ساده و تميز را فداي يك جوراب بوگندوي صدبار پوشيده مارك دار مي كنند، قبول كنيد كه جوراب چهارهزارتومني را هر روز نمي شود نو كرد!

 


د) از جورابهايش ، كارش را حدس مي زنيم !
تا اينجا شما محيط خانوادگي طرف مقابل ، شخصيت تقريبي و سطح اعتماد به نفس اش را از طريق جوراب هايش حدس زديد، اما اگر مي خواهيد بدانيد چه كاره است ، يا تقريبا در چه محيط كاري وقت مي گذارد، دوباره به جوراب هايش دقت كنيد.

 

آدم هايي كه كار بدني مي كنند كمتر حوصله دارند هر روز جورابهايشان را بشويند يا تعويض كنند، آنها جورابهايي سوراخ و چرك دارند و تمايلي هم به پوشاندن انگشت پايشان نشان نمي دهند، در بعضي موارد بخصوص اين گروه جورابهايشان را به كل دور مي اندازند كه به اندازه دسته اول قابل تشخيص اند. كساني هم كه كار شركت و دفتري مي كنند بيشتر اوقات جورابهاي كم رنگ و با كمترين جلب توجه در محيط كار مي پوشند كه هرچند تميز و مرتب است از يكنواختي زندگي شان حكايت مي کند

ارتباط جوراب افراد با شخصیت آنها!!

یوسفی بازدید : 19 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

ارتباط جوراب افراد با شخصیت آنها!!

 

شناختن آدم ها در همان نگاه اول يا چند دقيقه اول ، مثل راه رفتن گربه روي شيرواني داغ  مي ماند، سخت است خيلي هم سخت است ، اما اتفاق مي افتد! راه و چاهي كه اصول روانشناسي پيش پاي ما مي گذارد، دقيقاهم راه دارد هم چاه !

 

چون ساده انگاري و تصميم گيري عاجلانه ، از طريق داده هاي روانشناسي هم گاهي باعث اشتباهات عجيب و غريب مي شود كه تنها از طريق تمرين و تلاش شخص و داشتن يك ديد عميق و جست وجوگر، قابل پيشگيري است .

 
 
ديدي كه ما به آن مي گوييم ، ديد يك روانشناس كه شما را روي كاناپه مطب روانپزشكي اش برانداز مي کند!

 


الف) بگوييد طرفتان چي پوشيده تا بگوييم چگونه است .
اين جمله از شكسپير نيست ، فقط جمله آشنايي است كه يك محقق بسادگي مي گويد و اثبات مي كند كه حقيقت هم دارد. اينكه لباس پوشيدن ، كفش ها و حتي موبايل و خودكار آدمها شخصيت اجتماعي و فرهنگ خانوادگي شان را بازگو مي كند، هرچند بازي ساده يي نيست اما مي تواند واقعي و روزمره باشد، مثلا شما هيچ وقت به جوراب هاي طرف مقابلتان دقت كرده ايد؟
لازم نيست آن طرف مقابل ، حتما رييس شركت شما، مدير مدرسه فرزندتان يا شخصي باشد كه با او قرار كاري داريد، مي توانيد دفعه اول داده هاي ذهني تان را روي جوراب مرد يا زني كه در اتوبوس يا مترو روبرويتان نشسته است ، آزمايش كنيد!

 


ب ) بگوييد جورابش چه رنگي و چه جنسي است تا بگوييم چطور زندگي مي كند.

رنگها نقطه هاي روشني هستند كه يك محقق روانشناسي را در تاريكي به مقصد مي رسانند، مثل همين رنگ قرمز كه اگر احيانا رنگ جوراب فرد مقابل شما بود، مي تواند نشانه تمايل بيمارگونه به جلب محبت و توجه ديگران باشد. علاوه بر اين استفاده از رنگ قرمز نشانه بيماري هاي نهفته گوارشي و عصبي است و بيشترين تاثير را روي اطرافيان دارد.
در ضمن اگر طرف مقابل شما مرد بود و جوراب قرمز پوشيده بود، روانشناسي را بي خيال شويد و صندلي تان را عوض كنيد.

در مورد استفاده از رنگ هاي ديگر هم مي شود براحتي تك نگاري كرد، مثل رنگ خاكستري كه رنگ آدم هايي است كه مي خواهند كمتر ديده شوند يا رنگ سياه كه گرچه معمول است رنگ دلمردگي و عدم تسكين است .

 


ج ) جورابهايش تميزند؟ خوب نگاه كنيد!
قبول داريد كه جوراب هاي تميز، سالم و خوشرنگ مشخصه آدم هايي است كه زندگي سالم و محيطي آرام براي لباس پوشيدن دارند، گرچه آدم هاي وسواسي را بايد از اين قاعده جدا كرد، آنها علي رغم داشتن جوراب هاي تميز و خوشرنگ و درخشان ، آدم هايي عصبي و كم طاقت هستند كه با اين پا و آن پا شدن و ناخن جويدن يا نگاه هاي مستاصل و بي قرارشان قابل تشخيص اند.

 


د) جوراب هايش مارك دارند؟
آدم هايي كه جوراب هاي مارك دار مي پوشند، بشدت كم اعتماد به نفس و ظاهربين هستند، ميل به جلب توجه و خودنمايي در آنها به قدري بالاست كه پوشيدن يك جوراب ساده و تميز را فداي يك جوراب بوگندوي صدبار پوشيده مارك دار مي كنند، قبول كنيد كه جوراب چهارهزارتومني را هر روز نمي شود نو كرد!

 


د) از جورابهايش ، كارش را حدس مي زنيم !
تا اينجا شما محيط خانوادگي طرف مقابل ، شخصيت تقريبي و سطح اعتماد به نفس اش را از طريق جوراب هايش حدس زديد، اما اگر مي خواهيد بدانيد چه كاره است ، يا تقريبا در چه محيط كاري وقت مي گذارد، دوباره به جوراب هايش دقت كنيد.

 

آدم هايي كه كار بدني مي كنند كمتر حوصله دارند هر روز جورابهايشان را بشويند يا تعويض كنند، آنها جورابهايي سوراخ و چرك دارند و تمايلي هم به پوشاندن انگشت پايشان نشان نمي دهند، در بعضي موارد بخصوص اين گروه جورابهايشان را به كل دور مي اندازند كه به اندازه دسته اول قابل تشخيص اند. كساني هم كه كار شركت و دفتري مي كنند بيشتر اوقات جورابهاي كم رنگ و با كمترين جلب توجه در محيط كار مي پوشند كه هرچند تميز و مرتب است از يكنواختي زندگي شان حكايت مي کند

ارتباط جوراب افراد با شخصیت آنها!!

یوسفی بازدید : 30 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

ارتباط جوراب افراد با شخصیت آنها!!

 

شناختن آدم ها در همان نگاه اول يا چند دقيقه اول ، مثل راه رفتن گربه روي شيرواني داغ  مي ماند، سخت است خيلي هم سخت است ، اما اتفاق مي افتد! راه و چاهي كه اصول روانشناسي پيش پاي ما مي گذارد، دقيقاهم راه دارد هم چاه !

 

چون ساده انگاري و تصميم گيري عاجلانه ، از طريق داده هاي روانشناسي هم گاهي باعث اشتباهات عجيب و غريب مي شود كه تنها از طريق تمرين و تلاش شخص و داشتن يك ديد عميق و جست وجوگر، قابل پيشگيري است .

 
 
ديدي كه ما به آن مي گوييم ، ديد يك روانشناس كه شما را روي كاناپه مطب روانپزشكي اش برانداز مي کند!

 


الف) بگوييد طرفتان چي پوشيده تا بگوييم چگونه است .
اين جمله از شكسپير نيست ، فقط جمله آشنايي است كه يك محقق بسادگي مي گويد و اثبات مي كند كه حقيقت هم دارد. اينكه لباس پوشيدن ، كفش ها و حتي موبايل و خودكار آدمها شخصيت اجتماعي و فرهنگ خانوادگي شان را بازگو مي كند، هرچند بازي ساده يي نيست اما مي تواند واقعي و روزمره باشد، مثلا شما هيچ وقت به جوراب هاي طرف مقابلتان دقت كرده ايد؟
لازم نيست آن طرف مقابل ، حتما رييس شركت شما، مدير مدرسه فرزندتان يا شخصي باشد كه با او قرار كاري داريد، مي توانيد دفعه اول داده هاي ذهني تان را روي جوراب مرد يا زني كه در اتوبوس يا مترو روبرويتان نشسته است ، آزمايش كنيد!

 


ب ) بگوييد جورابش چه رنگي و چه جنسي است تا بگوييم چطور زندگي مي كند.

رنگها نقطه هاي روشني هستند كه يك محقق روانشناسي را در تاريكي به مقصد مي رسانند، مثل همين رنگ قرمز كه اگر احيانا رنگ جوراب فرد مقابل شما بود، مي تواند نشانه تمايل بيمارگونه به جلب محبت و توجه ديگران باشد. علاوه بر اين استفاده از رنگ قرمز نشانه بيماري هاي نهفته گوارشي و عصبي است و بيشترين تاثير را روي اطرافيان دارد.
در ضمن اگر طرف مقابل شما مرد بود و جوراب قرمز پوشيده بود، روانشناسي را بي خيال شويد و صندلي تان را عوض كنيد.

در مورد استفاده از رنگ هاي ديگر هم مي شود براحتي تك نگاري كرد، مثل رنگ خاكستري كه رنگ آدم هايي است كه مي خواهند كمتر ديده شوند يا رنگ سياه كه گرچه معمول است رنگ دلمردگي و عدم تسكين است .

 


ج ) جورابهايش تميزند؟ خوب نگاه كنيد!
قبول داريد كه جوراب هاي تميز، سالم و خوشرنگ مشخصه آدم هايي است كه زندگي سالم و محيطي آرام براي لباس پوشيدن دارند، گرچه آدم هاي وسواسي را بايد از اين قاعده جدا كرد، آنها علي رغم داشتن جوراب هاي تميز و خوشرنگ و درخشان ، آدم هايي عصبي و كم طاقت هستند كه با اين پا و آن پا شدن و ناخن جويدن يا نگاه هاي مستاصل و بي قرارشان قابل تشخيص اند.

 


د) جوراب هايش مارك دارند؟
آدم هايي كه جوراب هاي مارك دار مي پوشند، بشدت كم اعتماد به نفس و ظاهربين هستند، ميل به جلب توجه و خودنمايي در آنها به قدري بالاست كه پوشيدن يك جوراب ساده و تميز را فداي يك جوراب بوگندوي صدبار پوشيده مارك دار مي كنند، قبول كنيد كه جوراب چهارهزارتومني را هر روز نمي شود نو كرد!

 


د) از جورابهايش ، كارش را حدس مي زنيم !
تا اينجا شما محيط خانوادگي طرف مقابل ، شخصيت تقريبي و سطح اعتماد به نفس اش را از طريق جوراب هايش حدس زديد، اما اگر مي خواهيد بدانيد چه كاره است ، يا تقريبا در چه محيط كاري وقت مي گذارد، دوباره به جوراب هايش دقت كنيد.

 

آدم هايي كه كار بدني مي كنند كمتر حوصله دارند هر روز جورابهايشان را بشويند يا تعويض كنند، آنها جورابهايي سوراخ و چرك دارند و تمايلي هم به پوشاندن انگشت پايشان نشان نمي دهند، در بعضي موارد بخصوص اين گروه جورابهايشان را به كل دور مي اندازند كه به اندازه دسته اول قابل تشخيص اند. كساني هم كه كار شركت و دفتري مي كنند بيشتر اوقات جورابهاي كم رنگ و با كمترين جلب توجه در محيط كار مي پوشند كه هرچند تميز و مرتب است از يكنواختي زندگي شان حكايت مي کند

۲۵ واژه تکنولوژیکی که باید آنها را بدانید!؟

یوسفی بازدید : 25 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)
                       

تکنولوژی، فناوریهایش و کاربردهایش مدت زمانی است که علاوه بر تمامی تغییراتی که در رفتارها، فعالیتها و احساسات انسانها به وجود آورده است در جهان واژگان نیز قدم گذاشته و تغییرات جالب توجهی در آن ایجاد کرده است.
 
در گذشته های نه چندان دور ارتباط با یک شبکه اجتماعی به معنی رفتن به یک میهمانی بود نه استفاده از فیس بوک، اما این واژه مشابه واژه Mesofact، واقعیتی که طی گذشت زمان و با یادگیری بیشتر شکل می گیرد در حال شکل دادن به زبانی جدید به نام زبان اینترنتی است. در ادامه به منشا ۲۵ واژه جدید که در عصر اینترنت خلق شده و یا تغییر یافته اند به نفل از فاکس نیوز اشاره خواهد شد.
 
 
Mesofact به معنی واقعیت یا حقیقتی است که به آرامی و با گذشت زمان شکل می‌‌گیرد. برای مثال شاید “درمان و سلامت ملی” در ابتدا به نظر تنها یک مفهوم داشت اما به تدریج و با به وجود آمدن قوانین جدید در آمریکا مفاهیم متمرکزتری به خود گرفت. استفاده اصلی و قابل لمس Mesofact را می‌توان در سایت ویکیپدیا نیز به خوبی شاهد بود زیرا کاربران در این سایت به تدریج و با گذشت زمان اطلاعات و جزئیاتی جدید را می‌افزایند.
 

Meme  اخبار از طریق اینترنت با سرعتی بالا سفر می کنند و زمانی که این سفر شکل می‌گیرد واژه Meme (میم بر وزن واژه “تیم”) مفهوم پیدا می کند. این واژه به مفهوم حرکت سریع و تند یک ایده یا مفهوم از فردی به فرد دیگر است. برای مثال مفهوم دانلود کردن سریالهای تلویزیونی از اینترنت زمانی که دانشجویان دریافتند می‌توانند سریال “گمشده” را در هر زمان و مکانی بدون پرداخت هزینه مشاهده کنند به یک Meme تبدیل شد.
 

 Dwelling
این واژه در سال جاری به یکی از محبوب ترین واژه های اینترنتی تبدیل خواهد شد. مفهوم آن به زمانی بازمی‌گردد که مکان نمای ماوس یا ابزارهای لمسی بر روی بخشی از صفحه وب سایت ثابت نگه داشته می‌شود و Pop-Up ها را نمایان می‌کند، برای مثال زمانی که مکان نما بر روی لینک یک فیلم قرار می‌گیرد، یک pop-up ظاهر شده و توضیحاتی درباره فیلم ارائه می‌کند.
 

RTLS مخفف “سیستم مکانی در زمان واقعی” ویژه فناوری جی پی اس ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
 

 Co-creation
زمانی که شرکتی محصولی را تولید می‌کند اما فردی خارج از شرکت در طراحی یا تکمیل آن مشارکت کرده باشد آن فرد در خلق محصول همکاری کرده و یک Co-creator خواهد بود.
 

 Femtocell
به مفهوم شیوه ای مخصوص هر فرد برای قوی کردن سیگنالهای دریافتی تلفن همراهش در مکانهایی که برقراری ارتباط با کمک تلفن همراه بسیار دشوار است.
 

 Thumbo
خطایی که هنگام نوشتن متن پیامک با استفاده از انگشتان دست در گوشی های هوشمندی مانند بلک بری به وجود می آید!
 

 Ideation
به مفهوم ایده ای که طی مرور زمان آغاز به شکل گرفتن می‌کند.
 

Deleb فردی مشهور مانند یک هنرپیشه بسیار مشهور یا محبوب که درگذشته است اما هنوز در اینترنت از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و این شهرت پس از مرگ نیز برای وی درآمدزایی دارد. این واژه ترکیبی از دو واژه Dead و Celebrity است.
 

 Mi-Fi
نسخه جدید اصطلاح Wi-Fi یا شبکه بی سیم و به مفهوم “شبکه بی سیم من” است. این واژه در واقع به ابزاری کارت مانند و کوچک تعلق دارد که به تلفن همراه وصل شده و افراد مختلفی می توانند از آن برای اتصال به اینترنت به صورت همزمان استفاده کنند.
 

Linkbait به مفهوم هر لینک اینترنتی که کاربر را به کلیک کردن بر روی لینک ترغیب کند. برای مثال “بر روی این لینک کلیک کنید تا یک آی-فن برنده شوید”. این لینکها گاه کاربران را به سایتهای آلوده وارد کرده و رایانه فرد تحت تصرف ویروسها در خواهد آمد.
 

Vook  واژه ای که با استفاده از آی-پد جدید شرکت اپل به واقعیت نزدیکتر می‌شود. مفهوم این واژه کتابهایی هستند که در بخشهایی از آن تصاویر ویدئویی قرار گرفته است.
 
۳DTV  به مفهوم برنامه ریزی شبکه های کابلی تلویزیونی برای نمایش سه بعدی برنامه ها.
 
Tweet یک Tweet جمله ای کوتاه و ۱۴۰ حرفی است که می تواند هر حالت یا مفهومی را بیان کند.
 

Bokode  گونه ای جدید از بارکدها هستند که در موسسه MIT ابداع شده و از جزئیات اطلاعاتی بیشتری برخوردار است. این ابزار اطلاعاتی که نام آن از واژه Bokeh ژاپنی برگرفته شده به اندازه سر سوزن است اما اطلاعات آن از بارکدهای معمولی بیشتر است. 
 

Friend  زمانی این واژه ارتباط پایدار و وابستگی اجتماعی افراد به یکدیگر یا دوستی را توصیف می‌کرد اما اکنون مفهوم آن در عصر شبکه های اجتماعی تغییر کرده است: Friend به عنوان اسم به هر فردی که عضو فیس بوک باشد خطاب می شود و به عنوان فعل، زمانی به کار گرفته می‌شود که کاربر این شبکه برای افزودن فردی به لیست صفحه خود، فرد را friend کرده و سپس وی را به صفحه خود می افزاید.
 

Qubit واحدی برای اندازه گیری که می‌تواند یک صفر، یک ۱ و یا به صورت همزمان یک ۰ و۱ باشد. این واژه با شکل گرفتن ماشینهای کوانتومی ابداع است.
 

 Cloud
به مفهوم هرچیزی که بتوان آن را به صورت آنلاین ذخیره کرد.
 

 Meh
یکی از بهترین صداواژه هایی (صدا واژه واژه ای است که مفهوم آن با تلفظ و هجای آن شباهت کامل دارد) که تا به حال ابداع شده است.  این صداواژه اصطلاحی برای نشان دادن بی علاقگی به موضوعی است و Mehsayer به فردی خطاب می‌شود که بی علاقگی خود را نسبت به موضوعی بیان می‌کند.
 
 
Lifestream اطلاعاتی که هر فرد از طریق اینترنت و در قالب تصاویر، ویدئو و متن درباره خود منتشر می‌کند.
 

 Newbie
این واژه که در اصل برای تشریح فردی جدید در بازیهایی با کاربران چندگانه مورد استفاده قرار می‌گرفت اکنون به صورت مثبت یا منفی برای بیان مفهوم کمبود اطلاعات یا دانش از هر مطلب یا موضوع مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال می‌توان از این واژه برای معرفی یک آشپز تازه کار (a cooking newbie) استفاده کرد.
 

Dittoism به مفهوم شوق و علاقه کاربران اینترنت برای موافقت با موضوعی واحد تنها به این خاطر که موضوع، کاملا هنجار و معمول است. برای مثال زمانی که بیشتر منتقدان آی-پد اپل را به عنوان ابداعی متحول کننده اعلام می‌کنند حتی بدون اینکه یک نمونه از این دستگاه را امتحان کرده باشند Dittoism رخ داده است.
 

Tag کلیدواژه هایی که در اینترنت به تصویر، موسیقی، فایلهای ویدیویی یا هر مفهوم دیگری افزوده می‌شود.
 

Microblog وبلاگ دیگر کهنه شده است و کسی دیگر فرصت کافی برای خواندن آن را ندارد. میکرووبلاگ نسل جدیدی است که با تولد فیس بوک و توئیتر به وجود آمد و به مفهوم استفاده از چند جمله کوتاه برای توضیح فعالیت، افکار و مشاهدات است.
 

Networking مفهوم اصیل این واژه به سرعت در حال تغییر است. زمانی مفهوم Networking، ارتباط گرفتن با اجتماع و شناختن افراد مختلف برای یافتن شغل بود اما اکنون این واژه به مفهوم یکی از التزامات اجتماعی است که بخش بزرگی از زندگی اجتماعی افراد مختلف را به خود وابسته کرده است.   
 

RFID برگرفته از “تعیین هویت از طریق امواج رادیویی” نوعی بارکد جدید است که بر روی بسته های پستی نصب شده و اطلاعاتی از محتویات بسته را در اختیار شرکتهای پستی و حمل و نقل قرار می دهد. از برچسبهای RFID در عین حال برای رد و بدل کردن عکس میان دوربینهای دیجیتال و تعقیب افراد نیز استفاده می‌شود.

خوابیدن باشخصیت افراددرارتباط است

یوسفی بازدید : 30 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

خوابیدن باشخصیت افراددرارتباط است
 

باتوجه به نحوه خوابیدن افراد میتوان به ویژگیهای شخصیتی آنها پی برد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،نتایج مطالعات اخیر دانشمندان بیانگر آن است كه با توجه به نحوه خوابیدن افراد میتوان به ویژگیهای شخصیتی آنها پی برد .

نتایج مطالعات اخیر پژوهشگران یك مركز دانشگاهی در جنوب انگلستان در باره شماری از افراد حاكیست كه بین ویژگیهای شخصیتی افراد و نحوه قرارگیری بدن آنها به هنگام خواب ارتباط وجود دارد.

به گفته محققان افرادی كه هنگام خواب دستها و پاهای خود را جمع كرده و وضع خمیده میگیرند دارای شخصیت خجالتی وحساس و افرادی كه روی پشت خوابیده و دستهایشان را كنار بدن خودمیگذارند دارای شخصیتهای تودار و آرام هستند .

برپایه دیگر نتایج این پژوهش افرادی كه روی یك پهلو می خوابند دارای شخصیت های اجتماعی و سهل گیر و افرادی كه روی شكم خوابیده و دستهایشان را زیر سر میگذارند دارای شخصیتهای بی پروا و گستاخ هستند .

25اصل قانون شیک پوشی برای آقایان

یوسفی بازدید : 24 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

شیک پوشی همیشه قوانینی دارد که با به کار بردن این اصول شما به راحتی می توانید در دسته مردان شیک پوش قرار بگیرید. 25 اصل قانون شیک پوشی را در این مقاله بخوانید
1. کت های دو دکمه بخرید. این نوع کت ها شما را لاغرتر نشان می دهد و پیراهن و کراوات تان هم بهتر به نظر می رسد.

2. نباید سایز کت و شلوارتان زیاد بزرگ باشد. سرشانه های کت تان باید جذب شانه هایتان باشد. نه بزرگتر از شانه هایتان. از خیاطتتان بخواهید که قد آستین کت تان تا مچ تان باشد نه اینکه تا شستتان. و از او بخواهید که شلوارتان زیاد گشاد و بلند نباشد که زیر پاشنه پایتان برود.

3. به نوک تخته کفشتان کمی چرم بزنید. این کار باعث می شود عمر کفش تان زیاد شود.

4. جارختی های چوبی، کمد لباسهایتان را منظم و مرتب نشان می دهند. درصورتی که جارختی های فلزی زیاد مناسب نیستند.

5. اگر قصد خرید یک پلیور را دارید، یک پلیور خاکستری رنگ یقه هفت بخرید. این پلیور با یک پیراهن رنگ تیره در پاییز یا زمستان و با یک شلوار جین در بهار ست می شود.

6. کمربند مشکی با لباس خاکی رنگ و شلوار جین همخوانی دارد. کمربند مشکی تنها کمربندی است که همه آقایان باید داشته باشند.

7. کراوات های باریک تیره رنگ مردها را جوانتر و سردتر نشان میدهد. و برعکسِ کراوات های پهن، با کت و شلوار جین یا کت و شلوارهای دیگر مناسب است.

8. بارانی تان باید با پیراهن تان ست باشد.

9. یک دست لباس رسمی و یک پیراهن مناسب با یقه ای تیز و زیبا داشته باشید.

10. پولتان را برای خرید یک ماهوت پاک کن گران قیمت و تزئینی هدر ندهید. به جای آن، یک رول پارچه ای بخرید که البته بهتر هم کار می کند.

11. در زیر طرز پاپیون بستن با کراوات را آموزش داده ایم. با ما همراه باشید:

مرحله 1 تا4: به خاطر داشته باشید انتهای کراوات (قسمت مشکی در عکس) را به زیر نوار طوسی رنگ برده و بالا می آوریم.

مرحله 5 تا6: زمانی که شکل پاپیون درست شد(مرحله4)، آن را با انگشت نشانه و شست تان محکم بگیرید. قسمت مشکی رنگ را گره بزنید. سپس قسمت مرکزی گره را پیدا کنید و قسمت گره زده مشکی را محکم بگیرید. قسمت مشکی و طوسی رنگ را بکشید تا بسته شود. آن را تنظیم و مرتب کنید تا عالی به نظر برسد.

12. یک شال گردن بلند و مشکی داشته باشید و منتظر نشوید تا دمای هوا زیر صفر برسد و آنوقت شال گردنتان را بیندازید. شال گردنتان را با پیراهن، یا کت تان ست کنید.

13. با توجه به تصاویر ببینید چگونه می شود یک گودی در کراواتتان ایجاد کنید. این یک نکته کوچکی است که یک مرد را شیک نشان می دهد.

14. سعی کنید جنس کفشتان از پوست طبیعی حیوانات باشد. زیرا دوام و عمر این کفشها بهتر است.

15. اگر می خواهید لباس هایتان عمر بیشتری داشته باشند، آنها را به خشک شویی بدهید یا با اتوی بخار آنها را اتو کنید.

16. اگر می خواهید جیب کتتان کمی پف داشته باشد باید از دستمال مربع شکلی استفاده کنید و مراحل زیر را روی آن اجرا کنید.

17. همیشه لباس محل کارتان را مرتب داخل کمدتان بچینید.

18. همیشه وسایل شخصی تان را داخل کیفی بگذارید مثل مسواک، خمیردندان، وسایل اصلاح تان و...

19. به خشک شویی تان بگویید لباس هایتان را بدون آهار شسته و خشک کند. شاید گران تر باشد اما می ارزد.

20. پیراهن طوسی رنگ با هر لباسی قابل ست کردن است. شما می توانید آن را زیر لباس تان، یا زیر کت یا حتی با یک پیراهن و یک کتانی بپوشید.

21. یک کیف دوشی داشته باشید. حتی اگر یک کیف دوشی ارزان را با یک پیراهن زیبا حمل کنید، شما را خوش تیپ نشان می دهد.

22. وقتی شما یک کت دو دکمه می پوشید، دیگر کمربند را کنار بگذارید، زیرا به آن نیازی نیست. زمانی که کمربند استفاده نمی کنید، پیراهن تان تمیزتر و بهتر به نظر می رسد.

23. اگر می خواهید دستبند دستتان کنید دیگر کراوات نزنید. زیرا پوشش شما را زننده و سبک نشان می دهد.

24. وقتی با پیراهن یا یک کت اسپرت عینک آفتابی می زنید، یک عینک دوردار انتخاب کنید.

25. کتانی را می شود با پیراهن ست کرد. اما مطمئن شوید که با آن زیبا به نظر می رسید. کراوات را کنار بگذارید و دنبال یک تی شرت، پیراهن یقه باز یا حتی یک ژاکت باشید.

خواص های جالب و موثر چای زعفران

یوسفی بازدید : 19 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

خواص های جالب و موثر چای زعفران

چای زعفران

زعفران گیاهی است بومی اروپا و آسیا که اغلب به صورت خشک شده به عنوان ادویه و دم کرده استفاده می شود. همان طور که همه ی شما خوب می دانید این ادویه خیلی هم گران است. دلیل آن هم این است که حدود 400 هزار کلاله ی گیاه زعفران، تنها یک کیلوگرم از این ادویه را در اختیار ما قرار می دهد.
اگر چه زعفران اخیراً به دلیل گران بودن و آگاهی و شناخت مردم از دیگر گیاهان دارویی که علاوه بر این که خواص خوبی دارند و به اندازه ی زعفران هم گران نیستند، محبوبیت قبلی خود را از دست داده اما به هر حال این گیاه دارای خواص درمانی متعددی است که در ادامه برخی از آن ها را ذکر می کنم.
کاهش درد قاعدگی:

در سال های گذشته، زعفران به عنوان یک محرک برای تحرک قاعدگی در زنانی که عادت ماهیانه ی منظمی نداشتند، استفاده می شد. دم کرده ی گیاه زعفران هم چنین برای کاهش خون ریزی رحم، تسهیل خونریزی و کاهش درد ناشی از قاعدگی به کار برده می شود.

البته این چای نباید توسط زنان باردار مصرف شود چرا که در تعدادی از تحقیقات دیده شده است که موجب سقط خود به خودی جنین می شود.
چای زعفران
ضد افسردگی:

چای زعفران برای درمان افسردگی نیز استفاده می شود. گزارش شده است که دریافت مقدار زیادی از دم کرده و یا ادویه ی زعفران موجب احساس شادی و خوشحالی می شود.
پیشگیری از سرطان:

زعفران حاوی کاروتنوئیدها است و بر طبق یافته های علمی، این کاروتنوئیدها ایجاد واکنش های مختلفی در برابر کارسینومای سرطانی، توده های بدخیم سرطانی (سارکوما) و لوکمی در انسان ها می کنند.
سلامت قلب:

بر طبق مطالعات انجام شده، گزارش شده است که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و به این ترتیب از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
تسکین دردهای شکمی:

دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند.
چای زعفران
کاهش فشار خون:

دم کرده ی زعفران حاوی موادی است که به آن کروستین می گویند که فشار خون را پایین می آورد. به همین دلیل زعفران به پیشگیری از افزایش فشار خون کمک می کند.
خلط آور:

دم کرده ی زعفران موجب تحریک استفراغ و سرفه به منظور تسکین درد سینه، گلو و معده می شود.


فواید دیگر:

چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل، بی خوابی و انزال زود رس مفید است.

از دیگر فواید زعفران این است که موجب رشد موها ی پشت سر به صورت موضعی می شود.

آموزش هایی برای هرچه خوشمزه تر شدن خورش قیمه

یوسفی بازدید : 18 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

                

آموزش هایی برای هرچه خوشمزه تر شدن خورش قیمه www.taknaz.ir
 
برای طبخ عالی این غذای اصیل، نکته‌های ریزی وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد زیرا برای اینکه لپه‌ها شکل اصلیشان را از دست ندهند یا قیمه رنگ زیبایی پیدا کند و تلخ نشود، همواره سۆال‌های فراوانی از سوی خانم‌ها مطرح می‌شود. پس برای مشاهده پاسخ این پرسش‌ها، با ما همراه شوید.

تکناز : قیمه از خورش‌های ایرانی است که فقط یک دستور پخت دارد و با اینکه در شهرهای مختلف آن را به شکل قیمه نثار، قیمه نخود، پیچاق قیمه، قیمه آذری و... تهیه می‌کنند، اما قیمه اصلی همان خورشی است که از لپه، گوشت، لیموعمانی و البته خلال‌های سیب‌زمینی تشکیل‌شده است، بنابراین نباید در دستور تهیه آن تغییری داد.

رعایت این 10 نکته نیز به هرچه خوشمزه‌تر شدن این غذای اصیل ایرانی کمک می‌کند:

1. گوشتی که برای تهیه این خورش مورد استفاده قرار می‌گیرد، گوشت خورشی است که یا از گوشت گوساله تهیه می‌شود که بهتر است مغز ران باشد یا گوشت گوسفند که در این صورت گوشت سردست را به شما توصیه می‌کنم.

2. ظرف مناسب پخت این غذا، قابلمه مسی است و بهتر است خورش آماده شده را در ظرف سفالی و به رنگ فیروزه‌ای سرو کرد تا به این ترتیب غذا ظاهری زیبا پیدا کند.

3. هرگز در خورشتان آب‌لیمو نریزید بلکه آن را با لیموعمانی و رب گوجه‌فرنگی ترش مزه‌دار کنید. یادتان باشد که برخی از رب‌های گوجه‌فرنگی ترش مزه هستند و می‌توانند به هر چه خوش‌طعم شدن خورش کمک کنند.


4. برای آماده کردن لپه، بعد از خیساندن، آن‌ها را چند دقیقه در آب بجوشانید و کف سیاه حاصل از جوشیدن را بگیرید تا بوی خاص آن از بین برود و افزودن این لپه‌ها به خورش، طعم بهتری به آن خواهد داد. در غیر این صورت لپه‌ها را به همراه گوشت تفت دهید و سپس آب را در خورش بریزید تا مواد در کنار هم بپزند و لپه‌ها شکل خود را از دست ندهند.

5. رب گوجه‌فرنگی و زعفران از عوامل رنگ دهنده به این خورش هستند و افزودن کمی دارچین به غذا طعم بهتری به آن خواهد داد.


6. لیمو عمانی‌ها را 20 دقیقه قبل از سرو به خورش اضافه کنید زیرا زود انداختن آن‌ها باعث تلخی خورش می‌شود. دیر انداختن آن‌ها باعث می‌شود که غذا طعم لیموعمانی پیدا نکند.

7. هرگز روی خورش قیمه، چیپس خلالی نریزید بلکه خودتان خلال‌های سیب‌زمینی تازه را سرخ و همراه غذا سرو کنید.

8. انداختن 2 عدد گوجه‌فرنگی قاچ شده در خورش، هم طعم بهتری به این غذا می‌دهد هم باعث می‌شود تا این خورش رنگ بهتری پیدا کند.

9. این غذا باید با یک بشقاب سبزی خوردن و برنج زعفرانی سرو شود. ته‌دیگ برنج هم باید از نوع نانی باشد زیرا این غذا با خلال‌های سیب‌زمینی سرو می‌شود پس نباید ته‌دیگ غذا را هم سیب‌زمینی گذاشت. به خاطر داشته باشید که گذشتن ته‌دیگ نان در کنار این خورش طعم به یادماندنی‌ای به آن خواهد داد.

10. نوشیدنی‌ای که به شما پیشنهاد می‌کنم با این خورش میل کنید، دوغ، شربت به‌لیمو و شربت گل سرخ است که با نوشیدن آن‌ها وعده غذایی‌تان کامل خواهد شد.


اگر چربی خون دارید

بهتر است به جای گوشت گوساله، از گوشت بوقلمون برای طبخ این خورش استفاده کنید که چربی کمتری دارد. مقدار روغن مصرفیتان را نیز به حداقل برسانید و به جای روغن کانولا کمی روغن زیتون در این غذا بریزید. بهتر است نوشیدنیتان دوغ کفیر باشد و غذا را همراه سبزی خوردن (به خصوص شوید) میل کنید تا این وعده غذایی به کاهش چربی خون کمک کند.

اگر فشارخون دارید
حداقل نمک را در تهیه این خورش به کار ببرید و برای طعم‌دار کردن آن، از آب‌لیموی تازه یا آب‌غوره استفاده کنید. در ضمن، به همراه این غذا بهتر است سالادی میل کنید که از برگ‌های سبز کاهو، بروکلی و کرفس تشکیل‌شده و با آب‌غوره طعم‌دار شده باشد. البته خوردن ماست مزه دار شده با کرفس و سیر ساطوری و جوانه گندم نیز در تنظیم فشارخون موثر است.

اگر لاغر هستید
این خورش را همراه برنج میل کنید و وقتی وعده غذایی‌تان را در بشقاب کشیدید، به آن 2 قاشق مرباخوری روغن زیتون بیفزایید. در ضمن، می‌توانید خورش را با سیب‌زمینی سرخ‌شده همراه و برای افزایش اشتهایتان آن را با یک لیوان شربت آب‌لیموی تازه یا آب پرتقال میل کنید. البته ممکن است به سرعت سیر شوید و تمایلی به خوردن غذا نداشته باشید که در این صورت به شما توصیه می‌شود که غذا را به چند وعده کوچک تقسیم و میل کنید.

 

خودت را باور‌كن

یوسفی بازدید : 24 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

خودت را باور‌كن

نیک صالحی:اگر بخواهم انديشه‌اي مثبت را با كسي در ميان بگذارم، به او خواهم گفت: «هرگز به خودت شك نكن و به توانايي‌هايت ايمان داشته باش.» مهم نيست مردم در مورد تو چه مي‌گويند، مهم نيست گاهي خودت هم تصوري نادرست داشته باشي، تنها به ياد داشته باش، هيچ وقت با ترديد به خودت نگاه نكني، خودت را قبول كن و توانايي‌هايت را باور داشته باش.

اگر به خودتان باور داشته و توانايي‌هايتان را بپذيريد، مطمئن باشيد در زندگي بسيار بيشتر از شكست‌ها، موفقيت را خواهيد ديد. با وجود تمام سختي‌ها، شكست‌ها، موانع، تيرگي‌ها و دشواري‌ها به خودتان باور داشته باشيد. مطمئن باشيد با اين شيوه، در نهايت به نتيجه مثبتي خواهيد رسيد. با اين طرز فكر مي‌توان تمام سختي‌ها را پشت سر گذاشت و پيش رفت.

ساده‌ترين كار در اين دنيا اين است كه هميشه خودتان را مقصر بدانيد و مسخره كنيد. وقتي كوچكترين اشتباهي رخ مي‌دهد، خودتان را مورد سرزنش قرار مي‌دهيد و گلايه مي‌كنيد. با اين كار، موضوع مورد نظر را هم رها كرده و تنها مي‌گوييد: «من سزاوار نيستم. حقم بود كه اين بلا سرم بيايد.»

اما اگر نگاهمان را به زندگي و سختي‌هاي آن تغيير دهيم، كار كمي سخت‌تر مي‌شود. حالا بايد خودمان سعي كرده و مشكلات را حل كنيم. بنابراين ذهن ما هم ناخودآگاه از اين طرز فكر فرار مي‌كند.

شايد بتوانيم بگوييم وحشتناك‌ترين اتفاقي كه مي‌تواند در زندگي انسان روي دهد باور نداشتن خودش است، قبول نداشتن و نپذيرفتن توانايي‌هايش است. شايد اين طور است كه با هر مرتبه شكست و عدم موفقيت، به نوعي احساس ناتواني در انسان شكل مي‌گيرد. اين حس با تكرار اشتباهات و بروز شكست‌ها، پررنگ‌تر شده و جايگاهي ويژه در زندگي انسان پيدا مي‌كند. در حقيقت اين حس تا جايي پيش مي‌رود كه فرد ديگر خودش را باور ندارد. اما بهتر است به جاي اين طرز فكر، به خودتان بگوييد ما انسانيم و خطا بخشي از زندگي ماست. خطاهايي كه مي‌توانند زندگي را تلخ كرده و موجب نااميدي ما شوند. اما بپذيريد ما ماشين نيستيم كه بدون هيچ عيب و خطايي كار ‌كند، ما همان قدر كه ممكن است دچار خطا شويم، مي‌توانيم شگفت‌انگيز نيز باشيم. ما قدرت زيادي داريم، بسيار بيشتر از آنچه تصور مي‌كنيم. ما چنان توانمند هستيم كه هيچ كس حتي تصورش را هم نمي‌كند؛ تنها بايد بپذيريم.

بپذيريم كه مي‌توانيم از امروز به شكل ديگري زندگي كنيم.

قبل از ازدواج تكلیف این ها را روشن كنید

یوسفی بازدید : 31 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)

قبل از ازدواج تكلیف این ها را روشن كنید
 

قبل از این‌كه تصمیم به ازدواج بگیرید باید ببینید ‌چقدر حاضرید با مشكلات احتمالی كنار بیایید. یادتان نرود زندگی با هر آدمی مشكلات خودش را دارد اما شما باید با كسی زیر یك سقف بروید كه تحمل ساختن با مشكلاتش را دارید.

زندگی زیر یك سقف فقط به یك احساس وابسته نیست؛ این تصمیم خیلی سخت‌تر از آن است كه فكرش را می‌كنید. اگر بی‌پروا پیش بروید و واقعیت را نادیده بگیرید، خیلی زود با مشكلاتی روبه‌رو می‌شوید كه نه‌‌می‌توانید حل‌شان كنید و نه اینكه از شرشان خلاص شوید. تمام مشكلاتی كه در دوره نامزدی به سادگی از آن‌ها می‌گذشتید یا این‌كه با یك قهر چند ساعته به آن‌ها پاسخ می‌دادید، بعد از ازدواج می‌توانند برای‌تان به یك دردسر بزرگ تبدیل شوند. برای فرار از دردسرهای بعدی، بهتر است همین حالا با مشكلات، ارتباط‌تان و سختی‌های زندگی مشترك‌تان روبه‌رو شوید. شاید روبه‌رو شدن با تمام چیزهایی كه سعی می‌كردید نادیده‌شان بگیرید كار آسانی نباشد اما اگر پیش از زندگی زیر یك سقف، چند قدم بردارید می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید و موفق‌تر پیش بروید.

اولین گام حرف زدن است

اگر شما نگرانی‌هایی مربوط به نظافت، كارهای روزمره، هزینه نگهداری و تعمیر و خرج خانه یا خلق و خوی فرد مقابل‌تان را دارید، لحظه‌ای درنگ نكنید همین حالا سعی كنید در مورد نگرانی‌های‌تان با هم حرف بزنید و به نتیجه برسید. خیلی از موضوعاتی كه الان ساده می‌گیرید بعد از ازدواج به یكی از نگرانی‌های اصلی و دلایل دعواهای‌تان تبدیل می‌شوند. اگر شما به دلیل ترس از ایجاد تنش در دوره نامزدی‌تان از روشن‌كردن این خط قرمزها پرهیز می‌كنید، باید مقاوم‌تر شوید و به دلیل ترس از دعوای امروز مشكلات آینده را به جان نخرید. واقعیت این است كه چه در موردشان صحبت كنید و چه نه، دیر یا زود باید با این مشكلات روبه‌رو شوید. شما می‌توانید بحث‌تان را با گفت‌وگو در مورد آمادگی‌تان برای زندگی مشترك شروع كنید و در مناسب‌ترین زمان در مورد دغدغه‌های‌تان هم صحبت كرده و تصمیم بگیرید.

نزدیك‌تر به او باشید

برترین ها نوشت : دوره نامزدی تا حدودی می‌تواند برای‌تان شناخت به همراه بیاورد اما بهترین زمان شناخت طرف مقابل برای شما، دوره عقد است. از مسافرت‌های طولانی مدت این دوره صرف‌نظر نكنید یا این‌كه پیش از شروع تمام و كمال زندگی مشترك، گاهی چند روزی را در خانه همسرتان بگذرانید. در خانه او می‌توانید شیوه واقعی زندگی‌اش را ببینید و رفتارهایی را مشاهده كنید كه شاید در یك معاشرت كوتاه مدت از او سر نمی‌زده است. یادتان نرود ماه‌های قبل از ازدواج فقط برای خوشگذرانی و قرارهای رستوران‌گردی نیست بلكه باید در این دوره تمركزتان را روی شناخت عادت‌ها و رفتارهای طرف مقابل‌تان منعطف كنید.

چقدر حاضرید از خودتان هزینه كنید؟

باید سختی همه آن چیزهایی را كه می‌پذیرید به جان بخرید. قبل از این‌كه تصمیم به ازدواج بگیرید باید ببینید ‌چقدر حاضرید با مشكلات احتمالی كنار بیایید. یادتان نرود زندگی با هر آدمی مشكلات خودش را دارد اما شما باید با كسی زیر یك سقف بروید كه تحمل ساختن با مشكلاتش را دارید. آیا او یك كارمند است و اوضاع مالی معمولی‌ای دارد یا این‌كه كار آزاد دارد تا دیروقت كار می‌كند؟ آیا خانواده‌ای سنتی و سختگیر دارد یا این‌كه خانواده‌اش می‌توانند با شما و عاد‌‌ت‌تان كنار بیایند و...

خط قرمزها را ببینید

زندگی مشترك بدون فداكاری و كنار آمدن معنایی ندارد. شما قطعا به‌ دلیل دوست داشتن همسرتان از خیلی علائق و كارهای‌تان كوتاه می‌آیید اما قبل از آن‌كه تعهدی برای تغییر یا كوتاه آمدن بدهید، باید تكلیف خودتان را روشن كنید. در این مورد نیاز به یك گفت‌وگوی مفصل دارید. از كدام یك از خواسته‌های‌تان نمی‌توانید بگذرید و كدام یك برای‌تان اهمیت كمتری دارد. همینطور باید مشخص كنید خودتان از همسرتان چه انتظاراتی دارید و او تا چه حد می‌تواند به خاطر شما كوتاه بیاید. حتما در این گفت‌وگو خط قرمزهایی مشخص می‌شود كه هیچ كدام از شما نمی‌توانید با آن كنار بیایید. آیا پذیرش این موضوعات بدون این‌كه تغییری كند برای‌تان امكان‌پذیر است، آیا همسرتان می‌تواند شما را بدون این تغییرات بپذیرد؟ اگر ذره‌ای در این مورد تردید دارید، حتما تردیدتان را جدی بگیرید و بیشتر به شروع این زندگی فكر كنید.

در مورد خانه‌داری به توافق برسید

اگر این موضوع را سرسری بگیرید، خیلی راحت به موضوع دعواهای مداوم تبدیل می‌شود و رابطه‌تان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در مورد كارهای خانه و انجام دادن‌شان به تفاهم برسید و نگذارید همین كارهای روزمره و هر روزه برای‌تان دردسر درست كنند. چه كارهایی در توان شماست و چه كارهایی را همسرتان بهتر از شما می‌تواند انجام دهد. آیا قرار است یك نیروی كمكی بعد ازدواج به یاری‌تان بیاید یا این‌كه تمام كارها را شما با همكاری هم باید انجام دهید. سعی كنید جوانب انصاف را رعایت كنید. كدام یك از شما بیرون از خانه مشغول‌تر است و خسته‌تر به خانه برمی‌گردد یا این‌كه كدام یك از شما مهارت بیشتری در آشپزی یا برخی ریزه كاری‌ها دارد؟ سعی كنید قبل از ازدواج یك تقسیم كار فرضی را درنظر بگیرید و بعد از ازدواج آن را تكمیل كنید. اگر قصد كار كردن بیرون از خانه را ندارید، قبل از زیر یك سقف رفتن تكلیف این موضوع را با همسرتان روشن كنید و اجازه ندهید كه خانه داری و بی‌درآمد‌بودن شما در زندگی‌تان مشكل ایجاد كند و به یك سركوفت هر روزه تبدیل شود.

استقلال‌تان را حفظ كنید

حركت در كنار یك فرد دیگر نباید توان تنها رفتن را از شما بگیرد. درست است كه بعد از ازدواج بیشتر لحظه‌های شما با هم می‌گذرد و برای همسرتان بیشتر از هر كس دیگری وقت خواهید گذاشت اما شما نمی‌توانید از میان تمام آدم‌های دنیا تنها و تنها با او زندگی كنید. هنوز هم نیاز به این دارید كه مسیر پیشرفت‌تان را طی كنید و در كار، تحصیل یا علایق‌تان پیشرفت كنید یا این‌كه با دوستان و اطرافیان‌تان وقت بگذرانید و گاهی بدون او در این جمع‌ها شركت كنید. شاید در دوره نامزدی آنقدر هیجان زده باشید كه نتوانید لحظه‌ای هم از او جدا شوید یا از فكر كردن به او دست بردارید اما بهتر است كمی خودتان را كنترل كنید و از همان زمان نامزدی به او نشان دهید كه در زندگی‌تان چیزهای با ارزش دیگری هم دارید و نمی‌توانید به‌خاطر ازدواج‌تان از همه داشته‌های‌تان بگذرید.

محدودیت‌های‌تان را روشن كنید

در مورد محل، شیوه زندگی و برنامه‌های آینده‌تان صحبت كنید. شاید او برای به دست آوردن شما حاضر شده باشد برای مدتی در شهر مورد علاقه شما زندگی كند یا این‌كه سبك زندگی شما را بپذیرد. این موضوع وقتی پررنگ‌تر می‌شود كه همسر شما همشهری شما نباشد یا این‌كه شغلی داشته باشد كه به خاطرش نتواند همیشه در یك شهر زندگی كند. آیا شما بعد از چند سال می‌توانید این تغییر را بپذیرید؟ اگر مطمئن هستید كه دوست ندارید از زندگی در شهرتان صرف‌نظر كنید حتما این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید و با بیان كردن دلایل‌تان او را قانع كنید كه به هیچ وجه و در هیچ شرایطی نمی‌توانید محل زندگی‌تان را تغییر دهید. آیا بعد از اعلام قاطعانه این تصمیم باز هم او بدون تردید به زندگی با شما فكر می‌كند. به‌‌خاطر ترس از ‌دست دادن او این موضوع را نادیده نگیرید. یادتان باشد جدایی قبل از ازدواج به شما آسیبی بسیار كمتر از جدایی بعد از سال‌ها زندگی خواهد زد.

عواملی که باعث شده هنوزمجرد بمانید

یوسفی بازدید : 16 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

عواملی که ارتباط خانم ها را خراب می کند

آیا مردی که به آن فکر می کنید از شما فرار می کند؟توجه داشته باشید که بعضی عادت ها و رفتاری بد شماست که رابطه تان را خراب کرده. حال باید ببینید چگونه می شود این عادات رفتاری را شکست و از بین برد؟
● ۶ راه که ارتباط خانم ها را خراب می کند

آیا پسری که به آن فکر می کنید از شما فرار می کند؟ ناامید نباشید. موقعیتی که دارید ناامید کننده نیست. و فقط شما درگیر این موضوع نیستید. اما توجه داشته باشید که بعضی عادت ها و رفتاری بد شماست که رابطه تان را خراب کرده. حال باید ببینید چگونه می شود این عادات رفتاری را شکست و از بین برد؟

با وجود یک سری مسائل امیدوار کننده، شما هنوز شریک و یار همدیگر نشده اید. مطمئنا این موضوع می تواند رابطه شما را خراب کند.

بیشتر مواردی که خانمها به آن فکر می کنند این است: من پیر شدم، چاق شدم، و آنقدر ها که باید پولدار نیستم. اما فقط اینها نیست.

پس چیست؟ مقاله زیر را بخوانید تا با ۹ نبایدهایی که رابطه عاشقانه شما را خراب می کند آشنا شوید.

۱) لیست آیتم های شما برای انتخاب همسر زیاد است

از نظر خودتان مرد رویایی شما باید یک پزشک قدبلندی باشد که هرگز سالگرد ازدواجتان را فراموش نکند و از خرید رفتن با شما لذت ببرد. اگر مرد آینده تان این خصوصیات را داشت با آن مرد خوشبخت می شوید.

وقتی پتانسیل های همسر آینده تان را برآورد می کنید، تصور شما از مرد ایده ال می تواند چشمان شما را بر روی یک مرد خوب ببندد حتی اگر تمامی شرایط شما را نداشته باشد.

اشتباه رایج بین خانم ها این است که تصورات خیالی و غیر واقعی از مردآینده شان دارند.

وقتی شخصی انتظارات و گزینه های زیادی درباره همسرش درنظر بگیرد، این شخص مطمئنا تنها و مجرد می ماند.

شما نمی توانید با کسی که مواد مخدر استفاده می کند زندگی کنید؟ بسیار خب. این منطقی است اما اگر او قد مورد دلخواه شما را نداشت این مورد چیزی نیست که نتوان با ان زندگی کرد.

بر روی نکاتی تاکید کنید که غیرقابل معامله باشند. سپس در زندگی تان عشق بورزید و درمورد بقیه زندگی تان خیالتان راحت باشد.

۲) شما هنوز نگران رابطه قبلی تان هستید

اگر هنوز فکر و خیال دوست قبلی تان در سرتان است در ازدواج تان و در ارتباط با همسرتان از همان ابتدا دچار مشکل می شوید.

عصبانیت و تندخویی ناشی از آن یک اشتباه بزرگ است و مانع شما از آمادگی برای ازدواج می شود.

اگر هنوز شخص دیگری فکرتان را مشغول کرده، بدانید که شما هنوز از لحاظ روانی با او ارتباط دارید.

حتی اگر به نامزد یا دوست قبلی تان فکر نمی کنید، در ابتدای آشنایی از صحبت کردن درمورد او با همسرتان پرهیز کنید و به موضوعات دیگری مانند ورزش، فیلم و... بپردازید.

بعد از آن، از دید آقایان به موقعیت نگاه کنید: این اشتباه او نیست که شما هنوز دست از سر رابطه قبلی تان برنداشته اید. او می خواهد با شما باشد نه اینکه وارد بازی سه نفره ای بین شما، دوست قبلی تان و خودش بشود.

۳) خیلی زود سفره دلتان را برای طرف مقابل باز می کنید

درست است که کسی که بیشترین قسمت زندگی تان را تشکیل می دهد باید همه چیز شما شامل بیماری، مسائل کاری، و بچه دار شدن و... را بداند اما قبل از آنکه از رابطه تان مطمئن شوید فاش کردن اسرار زندگی تان و گفتن رمز و راز زندگی تان به او کار اشتباهی است.این یک نگرش اشتباه است و پسرها را از دخترها فراری می دهد. پس در اولین دیدار، سفره دلتان را باز نکنید.

اجازه دهید که طرف مقابل شما را به عنوان یک دختر احساساتی، شاد و پرهیجان بشناسد. هرچه بیشتر از شما بداند بیشتر از شما فاصله می گیرد.

۴) معمولا عاشق پسرهایی می شوید که در دسترس نیستند و دست نیافتنی اند

دخترهایی که هنوز عاشق پسری هستند که رابطه شان با او تمام شده یا ازدواج کرده و غیرقابل دسترس است، بدانند که هیچ وقت این افراد باعث خوشحالی تان و برگرداندن شادی به زندگی تان نمی شوند.

جیل مرای، روان درمانگر، می گوید زن ها همیشه فکر می کنند که می توانند طرف مقابلشان را عوض کنند.

اگر پسرهایی که غیر قابل دسترس هستند یک الگو برایتان محسوب می شوند، این شما هستید که باید درگیر آن شوید نه همسر آینده تان.

اگر به غیر از او نمی توانید شخص دیگری را برای زندگی تان انتخاب کنید، شما واقعا نباید با شخص دیگری ازدواج کنید.از یک مشاور کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

۵) مثل کنه به او می چسبید

اگر از آن دسته دخترهایی هستید که شما بیشتر به طرف مقابلتان زنگ می زنید یا به خاطر اینکه از او خبر نداشتید با او بحث می کنید حواستان باشد: مردها از این کار شما احساس ناامنی و ناامیدی می کنند.

اگر نسبت به احساس تنهایی حس خوبی ندارید و همین حس تنهایی شما باعث این رفتارهایتان شده بدانید که مردها نسبت به این رفتارهای شما حس ناامنی می کنند و رابطه تان را عاری از هرگونه جذابیت و کششی می بینند.

۶) فکر می کنید که می توانید او را عوض کنید

شاید شما نیت خیری داشته باشید تا او را از سیگار کشیدن ترک دهید، رژیم غذایی برایش درنظر بگیرید، یا شغل بهتری برایش انتخاب کنید. اگر شما او را به سمت تغییر و تحول هل دهید و او را مجبور کنید، شما آسیب می بینید.

در این صورت او یا نسبت به کارهای شما متنفر می شود، منصرف می شود یا تسلیم می شود.

اگر او اظهار تنفر کرد، بدانید که پایان رابطه تان است.

اگر از آن کار صرف نظر کرد شما متعجب می شوید که چرا با شما مهربان نیست و ابراز عشق و علاقه نمی کند. و این به خاطر این است که شما او را مغلوب کردید.

حتی اگر او تسلیم شما شد، شما باید علاقه کم او را به موضوع متوجه شوید.

در اصل او در نقش عروسکی می شود که شما او را به بازی گرفته اید. شما روح او را کشته اید، و او را از خودتان متنفر می کنید.

با همسر آینده تان درمورد تغییراتی که دوست دارید در او انجام شود صحبت کنید مانند ترک سیگار و حالا نتیجه آن را ببینید.

به او فرصت بدهید تا درمورد راه و روشی که پیش گرفته و علت آن و همچنین علت تغییر آن صحبت کند. اما کمی زمان می برد.

اگر از شیوه ای که پیش گرفته راضی است و احساس خوشحالی می کند، درمورد چگونگی کنار آمدن با آن تصمیم گیری کنید. اگر می توانید از سرزنش کردن دست بردارید.

آیا طلاق گرفته اید یا به طلاق فکر می کنید؟ حتی اگر تصمیم شما تصمیم درستی باشد، این کار یکی از آسیب پذیرترین تجربیات زندگی تان می شود.

هرچیزی که در زندگی شما باید تغییر کند شامل رابطه شما با فرزندانتان و اعضای خانواده و حتی دوستانتان است. همچنین شما باید در حس امیدواری برای ازدواج تان هم تغییراتی ایجاد کنید. بنابراین، قبل از اینکه زندگی تان را بهتر کنید باید این تغییرات را اعمال کنید. طلاق یک راه حل ناخوشایند برای یک مشکل ناخوشایند است.

پیشگیری فوری از بارداری

یوسفی بازدید : 25 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

پیشگیری فوری از بارداری

در بین داروهای پیشگیری از بارداری، لوونورژسترول از جمله داروهای بسیار موثر به شمار می‌رود.این دارو که نوعی پروژسترون مصنوعی به شمار می‌رود، با جلوگیری از ترشح گونادوتروپین‌های هیپوفیز قدامی، از تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز لوونورژسترول عنوان دارویی بسیار کارآمد در مورد پیشگیری فوری از بارداری است، اما با کوله‌باری اما و اگر که متاسفانه کمتر کسی در مورد این دارو اطلاعات لازم را دارد.

لوونورژسترول همچنین با تغییر در اندومتر رحم از جایگزینی تخم تشکیل شده در رحم نیز پیشگیری می‌کند و در حقیقیت با دو مکانیسم از وقوع بارداری پیشگیری می‌کند.

لوونورژسترول را چگونه باید مصرف کرد؟
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مورد مصرف داروهای ضدبارداری فوری، عدم اطلاع خانم‌ها از طرز صحیح مصرف این‌ گونه ترکیبات است و همین مشکل در بسیاری اوقات، سبب بروز بارداری‌های ناخواسته در افراد می‌شود.

داروی لوونورژسترول به شکل قرص و هر بسته ی آن دو تایی است. اولین دوز این دارو باید طی 72 ساعت از مقاربت کنترل نشده، مصرف ‌شود. سپس 12 ساعت بعد از مصرف اولین قرص، باید دومین قرص را میل کنید. در این صورت، تا حد زیادی احتمال بارداری را کاهش می‌دهید.

البته باید گفت که این دارو باید تحت نظر پزشک و با توصیه ایشان مصرف شود و از مصرف خودسرانه آن باید خودداری نمود.

نکات لازم هنگام مصرف لوونورژسترول:
ـ در طول یک ماه، بیش از یک بار از بسته‌های دو تایی لوونورژسترول استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد مشکلات هورمونی بسیاری می‌شود.
ـ نامنظم شدن قاعدگی از جمله شایع‌ترین عوارض دارویی لوونورژسترول به شمار می‌رود.
ـ سردرد، استفراغ، احساس ناراحتی در سینه‌ها، اضافه وزن و خونریزی‌های غیرطبیعی از عوارض دیگر لوونورژسترول به شمار می‌رود.
ـ توصیه می‌شود یک تا دو ساعت پس از مصرف این دارو، یک داروی ضد تهوع هم برای پیشگیری از بروز عوارض ناخواسته آن مصرف شود.
ـ این دارو تا 99 درصد از بروز بارداری‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند، اما هرچه زودتر مصرف شود، اثربخشی آن بیشتر است.

پیشگیری فوری از بارداری

یوسفی بازدید : 25 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

پیشگیری فوری از بارداری

در بین داروهای پیشگیری از بارداری، لوونورژسترول از جمله داروهای بسیار موثر به شمار می‌رود.این دارو که نوعی پروژسترون مصنوعی به شمار می‌رود، با جلوگیری از ترشح گونادوتروپین‌های هیپوفیز قدامی، از تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز لوونورژسترول عنوان دارویی بسیار کارآمد در مورد پیشگیری فوری از بارداری است، اما با کوله‌باری اما و اگر که متاسفانه کمتر کسی در مورد این دارو اطلاعات لازم را دارد.

لوونورژسترول همچنین با تغییر در اندومتر رحم از جایگزینی تخم تشکیل شده در رحم نیز پیشگیری می‌کند و در حقیقیت با دو مکانیسم از وقوع بارداری پیشگیری می‌کند.

لوونورژسترول را چگونه باید مصرف کرد؟
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مورد مصرف داروهای ضدبارداری فوری، عدم اطلاع خانم‌ها از طرز صحیح مصرف این‌ گونه ترکیبات است و همین مشکل در بسیاری اوقات، سبب بروز بارداری‌های ناخواسته در افراد می‌شود.

داروی لوونورژسترول به شکل قرص و هر بسته ی آن دو تایی است. اولین دوز این دارو باید طی 72 ساعت از مقاربت کنترل نشده، مصرف ‌شود. سپس 12 ساعت بعد از مصرف اولین قرص، باید دومین قرص را میل کنید. در این صورت، تا حد زیادی احتمال بارداری را کاهش می‌دهید.

البته باید گفت که این دارو باید تحت نظر پزشک و با توصیه ایشان مصرف شود و از مصرف خودسرانه آن باید خودداری نمود.

نکات لازم هنگام مصرف لوونورژسترول:
ـ در طول یک ماه، بیش از یک بار از بسته‌های دو تایی لوونورژسترول استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد مشکلات هورمونی بسیاری می‌شود.
ـ نامنظم شدن قاعدگی از جمله شایع‌ترین عوارض دارویی لوونورژسترول به شمار می‌رود.
ـ سردرد، استفراغ، احساس ناراحتی در سینه‌ها، اضافه وزن و خونریزی‌های غیرطبیعی از عوارض دیگر لوونورژسترول به شمار می‌رود.
ـ توصیه می‌شود یک تا دو ساعت پس از مصرف این دارو، یک داروی ضد تهوع هم برای پیشگیری از بروز عوارض ناخواسته آن مصرف شود.
ـ این دارو تا 99 درصد از بروز بارداری‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند، اما هرچه زودتر مصرف شود، اثربخشی آن بیشتر است.

پیشگیری فوری از بارداری

یوسفی بازدید : 23 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

پیشگیری فوری از بارداری

در بین داروهای پیشگیری از بارداری، لوونورژسترول از جمله داروهای بسیار موثر به شمار می‌رود.این دارو که نوعی پروژسترون مصنوعی به شمار می‌رود، با جلوگیری از ترشح گونادوتروپین‌های هیپوفیز قدامی، از تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز لوونورژسترول عنوان دارویی بسیار کارآمد در مورد پیشگیری فوری از بارداری است، اما با کوله‌باری اما و اگر که متاسفانه کمتر کسی در مورد این دارو اطلاعات لازم را دارد.

لوونورژسترول همچنین با تغییر در اندومتر رحم از جایگزینی تخم تشکیل شده در رحم نیز پیشگیری می‌کند و در حقیقیت با دو مکانیسم از وقوع بارداری پیشگیری می‌کند.

لوونورژسترول را چگونه باید مصرف کرد؟
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مورد مصرف داروهای ضدبارداری فوری، عدم اطلاع خانم‌ها از طرز صحیح مصرف این‌ گونه ترکیبات است و همین مشکل در بسیاری اوقات، سبب بروز بارداری‌های ناخواسته در افراد می‌شود.

داروی لوونورژسترول به شکل قرص و هر بسته ی آن دو تایی است. اولین دوز این دارو باید طی 72 ساعت از مقاربت کنترل نشده، مصرف ‌شود. سپس 12 ساعت بعد از مصرف اولین قرص، باید دومین قرص را میل کنید. در این صورت، تا حد زیادی احتمال بارداری را کاهش می‌دهید.

البته باید گفت که این دارو باید تحت نظر پزشک و با توصیه ایشان مصرف شود و از مصرف خودسرانه آن باید خودداری نمود.

نکات لازم هنگام مصرف لوونورژسترول:
ـ در طول یک ماه، بیش از یک بار از بسته‌های دو تایی لوونورژسترول استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد مشکلات هورمونی بسیاری می‌شود.
ـ نامنظم شدن قاعدگی از جمله شایع‌ترین عوارض دارویی لوونورژسترول به شمار می‌رود.
ـ سردرد، استفراغ، احساس ناراحتی در سینه‌ها، اضافه وزن و خونریزی‌های غیرطبیعی از عوارض دیگر لوونورژسترول به شمار می‌رود.
ـ توصیه می‌شود یک تا دو ساعت پس از مصرف این دارو، یک داروی ضد تهوع هم برای پیشگیری از بروز عوارض ناخواسته آن مصرف شود.
ـ این دارو تا 99 درصد از بروز بارداری‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند، اما هرچه زودتر مصرف شود، اثربخشی آن بیشتر است.

پیشگیری فوری از بارداری

یوسفی بازدید : 14 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

پیشگیری فوری از بارداری

در بین داروهای پیشگیری از بارداری، لوونورژسترول از جمله داروهای بسیار موثر به شمار می‌رود.این دارو که نوعی پروژسترون مصنوعی به شمار می‌رود، با جلوگیری از ترشح گونادوتروپین‌های هیپوفیز قدامی، از تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز لوونورژسترول عنوان دارویی بسیار کارآمد در مورد پیشگیری فوری از بارداری است، اما با کوله‌باری اما و اگر که متاسفانه کمتر کسی در مورد این دارو اطلاعات لازم را دارد.

لوونورژسترول همچنین با تغییر در اندومتر رحم از جایگزینی تخم تشکیل شده در رحم نیز پیشگیری می‌کند و در حقیقیت با دو مکانیسم از وقوع بارداری پیشگیری می‌کند.

لوونورژسترول را چگونه باید مصرف کرد؟
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مورد مصرف داروهای ضدبارداری فوری، عدم اطلاع خانم‌ها از طرز صحیح مصرف این‌ گونه ترکیبات است و همین مشکل در بسیاری اوقات، سبب بروز بارداری‌های ناخواسته در افراد می‌شود.

داروی لوونورژسترول به شکل قرص و هر بسته ی آن دو تایی است. اولین دوز این دارو باید طی 72 ساعت از مقاربت کنترل نشده، مصرف ‌شود. سپس 12 ساعت بعد از مصرف اولین قرص، باید دومین قرص را میل کنید. در این صورت، تا حد زیادی احتمال بارداری را کاهش می‌دهید.

البته باید گفت که این دارو باید تحت نظر پزشک و با توصیه ایشان مصرف شود و از مصرف خودسرانه آن باید خودداری نمود.

نکات لازم هنگام مصرف لوونورژسترول:
ـ در طول یک ماه، بیش از یک بار از بسته‌های دو تایی لوونورژسترول استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد مشکلات هورمونی بسیاری می‌شود.
ـ نامنظم شدن قاعدگی از جمله شایع‌ترین عوارض دارویی لوونورژسترول به شمار می‌رود.
ـ سردرد، استفراغ، احساس ناراحتی در سینه‌ها، اضافه وزن و خونریزی‌های غیرطبیعی از عوارض دیگر لوونورژسترول به شمار می‌رود.
ـ توصیه می‌شود یک تا دو ساعت پس از مصرف این دارو، یک داروی ضد تهوع هم برای پیشگیری از بروز عوارض ناخواسته آن مصرف شود.
ـ این دارو تا 99 درصد از بروز بارداری‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند، اما هرچه زودتر مصرف شود، اثربخشی آن بیشتر است.

چگونه باید به یک زن اظهار علاقه کرد؟

یوسفی بازدید : 30 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

چگونه باید به یک زن اظهار علاقه کرد؟

برای یک مرد همیشه راحت نیست که دریچه های قلبش را بگشاید و احساساتش را بروز بدهد. برای آنها خیلی سخت است که به زنی بگویند دوستت دارم. زنان دوست دارند که سوپرایز بشوند. راه های زیادی وجود دارد که به زن مورد علاقه خود بفهمانید که دوستش دارید و او را شگفت زده کنید.

حرکات بلند از کلمات حرف می زنند. پس زمانیکه خواستید که قلبتان را برای زنی بگشایید و اجازه بدهید که او از مکنونات قلبی تان مطلع شود این مقاله را بخوانید و راه های آن را بکار ببرید.

فقط گفتن دوستت دارم به معنی نشان دادن احساسات نیست. یک نوشته عاشقانه بنویسید و روی هدیه ای که می خواهید به او بدهید بچسبانید. با کمک کردن به او نیز می توانید علاقه تان را به وی نشان دهید.

زمانیکه خواستید این سه کلمه بزرگ را به او بگویید با او روراست باشید. برای روراست بودن ، ابتدا در مورد احساس واقعی که به او دارید خوب فکر کنید. آیا زمان زیادی است که این احساس را دارید یا این احساس ناگهانی است؟بعضی از مردان احساس می کنند که به زنی نزدیک هستند اما در حقیقت ، آنها را دوست ندارند. تا زمانیکه در مورد احساستان مطمئن نشده اید ،به او نگویید دوستش دارید .

صبرکنید. آرام آرام پیش بروید. درمورد رابطه ای که با او دارید خوب فکر کنید. آیا فقط با هم دوستید یا احساسی عمیق تر نسبت به وی دارید؟خیلی مهم است که قبل از اینکه دهان تان را بگشایید دریچه های قلبتان را باز کنید و در مورد احساس تان کنکاش کنید.

تنها با دادن یک هدیه ساده او را از عشق تان مطمئن کنید. زنان هدیه را خیلی دوست دارند. یک حیوان کوچک خانگی یا یک شاخه گل رز بسیار زیبا می تواند ایده جالبی باشد ؛ یا اگر زن مورد نظر شما شکلات دوست داشت برایش جعبه ای شکلات بخرید. اینها راه های خوبی برای این است که به طرف تان بفهمانید او برای شما چیزی فراتر از یک دوست ساده است.

عکس:نتیجه اختلاط دختروپسردردانشگاه ها!

یوسفی بازدید : 30 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

9798646461222.jpg

10 راز جاذبه که خانم ها می دانند ولی آقایون نه!

یوسفی بازدید : 25 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

واقعبین باشید – خانم ها خیلی بهتر از آقایون می دانند که چطور دیگران را به خود جذب کنند.

اشکال از ما نیست. خانم ها سالهای زیادی را صرف این کرده اند که به چشم دیگران بیایند. آنها تجربه های زیادی از تلاش برای علاقه مند کردن آقایون به خودشان داشته اند. به عبارت دیگر: آنها تمرین داشته اند.

خانم ها رمز و راز جاذبه را می دانند

اما نکته خنده دار درمورد جاذبه این است که آقایون هم می توانند رمز و راز آنرا یاد بگیرند و به نتیجه ای که می خواهند دست پیدا کنند.

حالا 10 راز مهم جاذبه را برایتان عنوان می کنیم.

راز 1: بدانید که چه می خواهید

خیلی از مردها این مشکل را دارند که فقط به همان چیزی که عایدشان می شود راضی می شوند. اما خانم ها معمولاً خواستگاران بیشتری دارند به همین خاطر می توانند در انتخاب خود سخت گیر تر باشند.

وقتی بدانید که از طرف مقابل خود چه می خواهید، نه تنها کاندیدهای احتمالی را بررسی می کنید بلکه قطعیت بیشتری هم در کارتان دارید.

با این کار نشان می دهید که ناامید و بیچاره نیستید. و این شما هستید که قدرت دارید و انتخاب به عهده شماست. و وقتی قدرت دست شما باشد، این طرف مقابلتان است که دنبالتان می افتد.

راز 2: باارزش باشید

اینکه کسی دنبالتان بیفتد یعنی در نظر دیگران ارزش خاصی دارید. آنها شما را می خواهند، به هر دلیلی و این دیگر کار آنهاست که تلاش کنند و شما را به دست بیاورند.

برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید ارزش خاصی برای خودتان قائل شوید. باید خودتان احساس کنید که ارزش این را دارید که دیگران دنبالتان بیفتند و با رفتارهایتان باید این مسئله را به دیگران بفهمانید.

دخترها معمولاً خیلی مردها را دور و بر خود دارند که سعی می کنند او را تحت تاثیر قرار دهند. اما خودشان فقط می خواهند کسی را تحت تاثیر قرار دهند که مثل خودشان باشد.

راز 3: خوب لباس بپوشید

خانم ها اهمیت زیادی برای ظاهر خود قائل هستند. این یکی از دلایل مهمی است که می توانند خیلی راحت توجه هر مردی را به خود جلب کنند.

خانم ها این را می دانند که لباس پوشیدنشان می تواند باعث شود به چشم دیگران برسند. درواقع، چون خیلی از مد سر در می آورند راحت می توانند طریقه لباس پوشیدن شما را وارسی کنند.

مردی که می داند چطور باید خوب لباس بپوشد معمولاً مورد توجه خانم ها قرار می گیرد. اما دلیل آن فقط این نیست که ظاهر خوبی دارد، بلکه بااین کار خود نشان می دهد که از اهمیت ظاهر برای خانم ها آگاه است.

راز 4: خوشبو باشید

بیشتر اوقات مردها حس بویایی را فراموش می کنند و یادشان می رود که از عطر و افترشیو استفاده کنند. اما خانم ها می دانند که اگر بخواهید کسی را به سمت خود جذب کنید، باید نظر همه حواس بدن را به خود جلب کنید.

به عطرهایی فکر کنید که خانم ها استفاده می کنند و شما را دیوانه می کند، آنوقت می فهمید که بو چقدر می تواند اهمیت داشته باشد.

استفاده از عطرهای خوشبو در مواجهه با خانمها، حضور شما را پررنگ تر می کند.

راز 5: جالب توجه باشید

باوجود همه ویژگی های ظاهری که در جذب کردن دیگران موثر است، فقط ظاهر خوب خیلی زود تکراری خواهد شد. به همین خاطر است که داشتن شخصیتی جالب اهمیت زیادی دارد.

جالب بودن یعنی بدانید با چه کسی درمورد چه موضوعاتی حرف بزنید که نظر او را جلب کند. باید درمورد وقایع روز، موسیقی، هنر و فرهنگ و هر چیز دیگری که خانم ها را سرگرم کند اطلاعات داشته باشید.

اما علاوه بر اینکه بدانید درمورد جه صحبت کنید، باید بتوانید به حرفهای طرف مقابل هم گوش دهید.

راز 6: کارهای غیرمنتظره انجام دهید

انجام کاری که از شما انتظار نمی رود می تواند در طرف مقابل هیجان ایجاد کند و باعث شود از کنار شما بودن لذت ببرند.

البته نباید کارهای غیرمنتظره مضحک انجام دهید. مثلاً یکدفعه بلند فحش بدهید یا کار مسخره دیگری مثل این انجام دهید.

باید برخلاف انتظار دیگران باشید. مثلاً به جای اینکه از ظاهر یک خانم تعریف کنید، درمورد هوش و ذکاوتش تعریف کنید. مطمئناً افراد کمی تابحال دراین مورد از او تعریف کرده اند و این کارتان شما را از بقیه جدا میکند.

راز 7: هم گرم باشید هم سرد

برای جذب کردن باید احساسات را تحریک کنید. بدون احساس، جاذبه غیرممکن است.

اما زیاد بودن یک احساس درست به اندازه بی احساس بودن بد است. وقتی همیشه خوب باشید یا همیشه بد باشید، از کسی که می خواهید دورتان میکند.

وقتی احساسات گرم و سرد را به تناسب داشته باشید، یک ترن هوایی احساسی می سازید که همه چیز رابرای فرد مقابلتان جالب و جذاب می کند.

خانم ها خودشان همیشه همین کار را می کنند. یک روز آنقدر خوب رفتار می کنند که خودشان را به شما علاقه مند نشان می دهند که بهترین احساس را عایدتان می کند، یک روز هم نادیده تان می گیرند و باعث می شود حس بدی پیدا کنید.

این ایجاد تغییر بین احساسات خوب و بد باعث می شود طرفشان به آنها جذب شود. مردها هم می توانند همین کار را بکنند.

راز 8: سخت تلاش کنید تا به دست آورید

هیچکس هیچوقت برای چیزی که آسان به دست بیاورد ارزش قائل نمی شود. خانم ها این را بهتر از هر کس دیگری می دانند. اگر خیلی راحت جلوه کنند این امکان وجود دارد که مرد خیلی زود آنها را ترک کند.

وقتی تلاش کنید تا آنچه که می خواهید را به دست آورید باعث می شود برای نتیجه ای که عایدتان می شود ارزش بیشتری قائل باشید.

راز 9: ماجراجو باشید

ماجراجو بودن با انجام کارهای غیرمنتظره فرق دارد. ماجراجویی یعنی گذشتن از مرزها و انجام کارهای جدید و غیرعادی است.

زن های ماجراجو مردها را به سمت خود جذب می کنند. آنها باعث می شوند با بودن کنار آن دختر احساس سرزندگی بیشتری کنند.

این برای مردها هم صدق می کند. یک مرد ماجراجو خیلی راحت می تواند دخترها را به سمت خود جلب کند.

راز 10: از جنسیت خود استفاده کنید

خانم ها می دانند که سکسی بودن و استفاده از جنسیتشان ابزاری بسیار مهم در جذب مردان است. اما مردها هیچوقت نمی دانند چطور باید سکسی باشند.

مردها تمایلات جنسی را با خانم ها در ارتباط می دانند چون فقط به این صورت است که مفهوم سکس را درک می کنند. اما مردها هم می توانند سکسی باشند و در این صورت هر زنی که بخواهند را می توانند به سمت خود جذب کنند.

تفاوت اینجا این است که اگر مردها بخواهند سکسی باشند باید مردانه رفتار کنند. باید بهترین خصوصیات مردانه را که خانم ها را تحریکمی کند از خود نشان دهند.

استفاده از جنسیتتان یعنی قوی باشید، شجاع باشید، خشن باشید و بگذارید که انرژی مردانه از شما منعکس شود.

هرچه بیشتر بتوانید از جنسیتتان استفاده کنید، خانم ها بیشتر به شما جواب می دهند.

می پرسید ما از کجا این رازها را می دانیم؟ خیلی ساده است:

خانم ها خودشان همیشه اینها را برایمان می گویند

خوانندگان ما با ایمیل هایی که می زنند همه حرفهایشان را با ما درمیان می گذارند. خود خانم ها بارها و بارها این حرف ها را به ما گفته اند و ما اینها را یکجا جمع کرده ایم و در اختیار شما قرار داده ایم.

مطمئن باشید که این کارها بی بُر و برگرد جواب می دهد. هرچه که باشد خانم ها خیلی بیشتر از شما از قوانین جاذبه اطلاع دارند.
چیزی برای از دست دادن ندارید. پس از همین امروز شروع کنید.

چهارده سؤال دختران ازمتخصص پوست

یوسفی بازدید : 22 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

چهارده سؤال دختران ازمتخصص پوست
 

هر خانمی مایل است زیبایی خدادادی خود را حفظ کند. برای رسیدن به این هدف راه های زیادی وجود دارد. هرکس روش یا نکته جدیدی را یاد می گیرد اطرافیان خودش را هم از آن مطلع می کند...

در این میان گاهی مشکلاتی برای ظاهر افراد پیش می آید که لازم می شود به پزشک متخصص مراجعه کنند. برخی خانم ها دوست دارند همیشه ظاهری بی عیب داشته باشند ولی با پزشکشان رودربایستی دارند. ما به شما می گوییم مشکل شما، مشکل خیلی هاست پس خجالت نکشید و درمان تان را آغاز کنید.

۱) چرا زیر ابرو دارم: بی هیچ رودربایستی به شما می گوییم که اکثر خانم ها اطراف ابروها، پشت لب و روی چانه شان موهای زاید دارند. گاهی این موها خبر از بیماری هایی مانند نشانگان تخمدان پلی کیستیک می دهد. اما معمولا موی زاید صورت خانم ها ارثی است و جای نگرانی ندارد. می توانید با کرم های موبر، بند و موم به طور موقت از این موهای بد قیافه راحت شوید. لیزر و الکترولیز هم روش های زدودن تقریبا دایم این موها هستند.

۲) راهی برای رفع سلولیت می شناسید: مطمئنا هیچ خانمی دوست ندارد روی پاهایش ناهمواری های زشت ببیند. چربی هایی که زیر پوست چنین ظاهری به خود می گیرند، سلولیت نامیده می شوند. سلولیت معمولا روی ران ها و نشیمن گاه بروز می کند. برای از بین بردن این ظاهر ناخوشایند می توانید به ورزش روی آورده و چربی های اضافی تان را آب کنید. داروهایی هم وجود دارند که با ورود به بدن سلولیت را هدف می گیرند. کرم های موضعی برطرف کننده سلولیت حاوی کافئین هستند و ممکن است به طور موقت سلولیت را بدتر کنند.

۳) چرا گاهی اوقات جلوی بقیه قرمز می شوم: اکثر مردم در برخی مواقع هیجان انگیز قرمز می شوند، به خصوص اگر احساس شرم یا خجالت زدگی کنند. اما اگر به طور تصادفی هرازگاهی گونه، پیشانی و چانه تان قرمز می شود، ممکن است به بیماری پوستی روزاسه مبتلا باشید. دارو های این بیماری به صورت قرص و کرم موضعی وجود دارد. اگر در برخورد های اجتماعی به صورت متناوب قرمز می شوید و تپش قلب هم دارید، احتمالا درباره مساله اجتماعی خاصی اضطراب دارید.

۴) موهایم زود سفید شده اند: اگر هنوز به ۴۰ سالگی نرسیده اید و بیش از نصف موهایتان سفید شده اند، به سفیدی زودرس مو دچار شده اید. این حالت ممکن است در برخی موارد به دلیل اختلال در رنگدانه مو ها یا بیماری های تیروییدی ایجاد شود. اما بیشتر افراد، سفیدی زودرس موها را از والدین شان به ارث می برند. البته یادتان باشد سفیدی زودرس به هیچ وجه به معنای ورود کل بدن به مرحله پیری نیست.

۵) چرا پایین تنه ام جوش می زند: این برآمدگی های ریز سفید و قرمزی که روی پوست ظاهر می شوند در واقع اپیدرم پوستند که شاخی می شوند. این بیماری پوستی بی خطر است و می تواند روی پوست پشت، گونه ها، بازو و ران ها ظاهر شود. این بیماری می تواند سال ها با شخص باقی بماند اما معمولا از ۳۰ سالگی به بعد از بین خواهد رفت. تا رسیدن به آن سن برای کاهش این زواید می توانید پوستتان را مرطوب نگاه دارید.

۶) چرا دهانم بو می دهد: روزی ۲، ۳ بار مسواک می زنید، نخ دندان هم می کشید اما هنوز احساس بد طعمی -که خود یکی از دلایل بدبویی دهان است- در دهانتان دارید. این حالت می تواند به دلیل ریفلاکس اسید معده، خشکی دهان، بیماری های لثه ای یا حتی عفونت های سینوسی باشد اما محتمل ترین علت این مشکل به رژیم غذایی تان برمی گردد. اگر سیر و پیاز خورده باشید خمیر دندان نعنایی هم نمی تواند قدمی برایتان بردارد. اگر حذف غذاهای تند و تیز از رژیم غذایی، بوی بدن دهانتان را برطرف نکرد سری به پزشک بزنید.

۷) این خط های کشش سفید رنگ چگونه به وجود آمدند: هنگام بارداری، افزایش وزن یا کاهش وزن شدید، پوست کشیده می شود. این کشش می تواند روی پوست خط هایی را به جا بگذارد که معمولا قرمز یا بنفش هستند اما بعد از مدتی به رنگ سفید روشن در می آیند. این خطوط معمولا روی کمر، ران ها، نشیمن گاه، سینه و قسمت پایینی پشت ایجاد می شوند. برای کاهش این خطوط داروهایی وجود دارد. جراحی لیزر هم برای از بین بردن آنها موثر است. محلول ها و کرم ها فایده چندانی برای محو کردن این خطوط ندارند.

۸) آیا جوش های ریز ناشی از اصلاح، درمان دارد: بهترین راه پیشگیری و درمان چنین وضعیتی این است که دیگر موهای زایدتان را با تیغ نزنید. کرم های موبر و لیزر درمانی هم راه های جایگزین هستند. اگر مایلید به تیغ زدن ادامه دهید بهتر است ابتدا دوش آب گرم بگیرید سپس با استفاده از مقدار کافی ژل موهای زایدتان را بزدایید.

۹) چرا دندان هایم تیره شده اند: اگر مرتب چای، قهوه، نوشابه های گازدار و آبمیوه های رنگی می خورید جواب این پرسش را می دانید. کشیدن سیگار و مصرف برخی دارو ها هم می توانند دندان ها را تیره کنند. اولین قدم برای داشتن دندان های سفیدتر، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم است. به این ترتیب باقیمانده های مواد غذایی که دندان ها را تیره می کنند از دندان ها زدوده می شوند. مواد سفیدکننده دندانی از ژل های بدون نسخه گرفته تا سفیدکننده های داخل مطب متفاوتند اما همگی می توانند دندان ها را سفیدتر کنند.

۱۰) چرا پاهایم پینه بسته اند: پینه پوست ضخیم شده است و معمولا روی مچ و پاشنه پا ایجاد می شود. پوست در نواحی پینه بسته، ضخیم می شود تا از فشار وارد بر پا هنگام راه رفتن جلوگیری کند. مسلما از این ظاهر زرد، زبر و پوسته پوسته به ستوه آمده اید. برای رفع آن می توانید پاهایتان را در آب گرم قرار دهید و سنگ پا بزنید تا پوست های مرده زدوده شود.

۱۱) چرا ناخن هایم لایه لایه می شوند: اگر دست هایتان مرتب با آب و صابون های قوی در تماس باشند، ناخن ها ترد و شکننده می شوند. برای جلوگیری از این وضعیت دست هایتان را کمتر در معرض آب و مواد شوینده قرار دهید و مرطوب کننده بزنید. اگر ناخن هایتان علاوه بر شکنندگی زرد یا سفید هم شده اند ممکن است دچار یک عفونت شده باشند. پماد های ضدقارچ زیادی در داروخانه ها موجودند اما معمولا مشکلتان را حل نمی کنند. بهتر است به پزشک مراجعه کنید و قرص های خوراکی ضدقارچ بگیرید.

۱۲) چرا اینقدر عرق می کنم: بدن عرق می کند تا خنک شود اما اگر در اوقاتی که لزومی ندارد، عرق می کنید، مثلا وقتی آرام در اتاق نشسته اید، احتمالا دچار بیماری هیپرهیدروز هستید. در این صورت زیربغل، کف دست ها و پاهایتان خیلی عرق می کنند. برای اینکه عرقتان را کم کنید، می توانید از ضدعرق های بدون نیاز به نسخه، داروها یا تزریق بوتاکس کمک بگیرید.

۱۳) کمک! دارم کچل می شوم: ریزش مو در زنان شایع تر از آن است که فکر می کنید.۴۰ درصد زنان در ۴۰ سالگی دچار ریزش موی آشکار می شوند، آن هم به دلیل مشکلات تیروییدی ، بارداری، عدم تعادل هورمونی و مصرف برخی داروها. به پزشک مراجعه کنید. اگر مشکلتان جدی باشد می توان با محلول های محرک، رشد موهایتان را تحریک کرد. اگر هم دچار مشکلات هورمونی باشید برایتان داروهایی تجویز می شود تا مقادیر آنها را متعادل سازد.

۱۴) چرا پاهایم بو می دهند: حتی اگر مرتب دوش بگیرید ممکن است بوی پاهایتان از بین نرود. باکتری های بوزا کف پاها را برای سکونت و فعالیت ترجیح می دهند. آن بوی ناخوشایند ناشی از ترکیب عرق پا با این باکتری هاست. سعی کنید همیشه پاهایتان را خشک نگاه دارید. کفش هایی بپوشید که روزنه داشته باشند. هر روز جوراب های تمیز بپوشید و در کفشتان مواد بوزدا بریزید.

15 درس زندگی که در هیچ مدرسه ای یاد نمی دهند!

یوسفی بازدید : 24 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

 

                              

خنده, مطالب جالب و خواندنی, درس زندگی

همگی ما همزمان با تحصیل در مدارس ، درسهایی از زندگی نیز می آموزیم که هردوی آنها مهم است .مشکل اصلی این است که زندگی قبل از ما هم جریان داشته و ما را هم مانند دیگران در مسیرش با خود می برد و این در حالی است که ما تازه در ابتدای یادگیری و کسب معلومات لازم برای زندگی هستیم و تنها امیدواریم که روزی به همه ی جوانب دست پیدا کنیم ، پس بطور منطقی دانش ما همیشه عقب تر از زندگی است.

در اینجا به درسهایی از زندگی اشاره کرده ایم که براحتی می توانید از آنها بهره بگیرید :

1- طبق گفته ی Richard Carlson " چیزهای بی ارزش را نچشید " ، این بدان معنی است که خیلی از مردم خود را درگیر استرس و به انجام رساندن کارهای بی ارزش می کنند که در نهایت در مقابل اهداف اصلی زندگی ، هیچ ارزشی ندارند .وقتی آنقدر خود را درگیر این مسائل کوچک می کنیم دیگر جایی برای نیل به آرزوهایمان باقی نگذاشته ایم و از لحظات خود هیچ لذتی نمی بریم.

2- "زندگی غیر قابل پیش بینی است " و ممکن است هر لحظه شما را در شیب و فراز قرار دهد " . فقط بگویید "هرگز" و بعد ببینید چه اتفاقی می افتد . برای مقابله با گره هایی که زندگی در مسیر شما قرار داده است ، تنها با ذهنی باز و خوش بین ، به آنها خوش آمد بگویید !!

3- خسته کننده ترین واژه در هر زبان " من " است . بله تصور این است که تکرار این کلمه اعتماد به نفس را بالا می برد. ولی خوب! بیشتر وقتها همه ی آن چیزیی که در مورد خود با تکرار " من " توضیح و تعریف می کنید، واقعیت ندارد! اینکه یک نفر دائما" از خود و فضایل خود تمجید و تفسیر کند ، بسیار خسته کننده و یکنواخت است . این حالت "خود محوری " است نه "اعتماد به نفس "

4- انسانیت مهم تر از مادیات است:اهمیت روابط اجتماعی بسیار مهم تر از درجات مادی است که هر کدام از ما در مسیر آرزوها به آنها می رسیم. بدون محبت و عشق و حمایت خانواده و دوستان در زندگی ، موفقیت های مادی ، خیلی لذت بخش نخواهد بود. با ایجاد تعادل در ملاک های برتری و ارزش های خود ، از ثبات زندگی بیشتری بهره خواهید برد.

5- به غیر از خودتان ، هیچ کس دیگر نمی تواند شما را راضی کند !رضایت و راحتی ذهن شما تنها به عهده خودتان است ! بله ، روابط اجتماعی ، زندگیمان را پر بار تر می کند ، اما خوب ، شاید این روابط به تنهایی باعث شادکامی و رضایت شما نشود.

6- درجه ی کمال و شخصیت:کمالات برای هر شخص زیباست . کلام و اعمال نیک ، به دنبال خود ، اعتماد و اطمینان دوستان را در پی دارد . برای رسیدن به این درجه ، تلاش کنید .

7- بیاموزید که خود ، دیگران و حتی دشمنان خود را ببخشید:انسان جایز الخطاست ، همه ما اشتباه میکنیم ، ولی با کینه توزی و یادآوری صدمات گذشته ، تنها این خودمان هستیم که از زندگی لذت نمی بریم نه دیگران !!

8- "خنده" داروی هر "درد" است . با خوشرویی و تبسم ، دردهای خود را درمان کنید.

9- تغذیه خوب ، استراحت ، ورزش و هوای تازه ، را فراموش نکنید.سلامتی خود را دست کم نگیرید . با رعایت این نکات ، از وضعیت جسمی ایده آل خود ، لذت ببرید .

10-اراده ای مصمم ، شما را به هر چیزی که می خواهید ، می رساند .هرگز تسلیم نشوید و به دنبال رسیدن به آرزوها و اهداف خود تلاش کنید.

11-تلویزیون ، ذهن ما را بیشتر از هر چیزی نابود می کند !از تلویزیون کناره گیری کنید و با ورزش ، مطالعه و یادگیری ، ذهن خود را فعال کنید.

12- شکست را بپذیرید .هر کسی در زندگی ممکن است بارها و بارها شکست بخورد. شکست آموزنده است . به ما یاد می دهد که چطور متواضع باشیم و راه درست تری را برای جبران آن انتخاب کنیم . توماس ادیسون با شکستهای متمادی توانست به هدف خود برسد ، او می گفت :" من شکست نخوردم ، تنها ده ها هزار راه را امتحان کردم که برایم مفید نبود ! و به نتیجه نرسید !"

13- از اشتباهات دیگران درس عبرت بگیرید .یکی از بودائیات پیر چنین می گوید :" یک مرد دانا کسی است که از اشتباهات خود درسی نیک بیاموزد و اما داناتر کسی است که از اشتباهات دیگران درس عبرت بگیرد".

14- از محبت به دیگران دریغ نکنید .زندگی کوتاه است و پایان آن نامعلوم . پس سعی کنید محبت کنید تا محبت ببینید .

15- آنچنان زندگی کنید که گویی روز آخر عمرتان است !!همواره سعی کنید بهترین و مهربان ترین همسر ، رفیق و حتی مهربانترین و بهترین رئیس باشید ، تا زمان وداع با این دنیا به دنیایی زیباتر دست یابیم.

ده دلیل خیانت زنان (آقایان حتما بخوانید)

یوسفی بازدید : 25 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

ده دلیل خیانت زنان (آقایان حتما بخوانید)

خیانت، زیان‌آورترین عمل در یک ارتباط است که نه تنها منجر به صدمه‌های غیرقابل جبران به طرفین می‌شود، بلکه اعتماد و اطمینان کسی که مورد خیانت قرار گرفته شده را نیز نسبت به افراد دیگر از بین خواهد برد. به‌طور معمول نارضایتی از مسائل گوناگون در یک رابطه باعث خیانت می‌شود، ولی در کل هیچ عذری برای این عمل نکوهیده پذیرفته نیست و باید از آن دوری نمود.
خوشبختانه در جامعه‌ی ما به‌دلیل فرهنگ و آداب و رسوم غنی و اصیل ایرانی، تعداد زنانی که به شوهران خود خیانت می‌کنند، بسیار اندک است. در زیر برخی از دلائل خیانت زنان را می‌خوانید.
۱ـ ماجراجوئی و حسادت:
به‌نظر می‌رسد پست‌ترین دلیل برای انجام خیانت، حس ماجراجوئی و برانگیخته شدن احساس‌ها بر اثر حسادت نسبت به شوهران زنان دیگر می‌باشد. این نوع انگیزه‌ها به طور معمول در زنانی که به نوعی دارای مشکل‌ها و کمبودهای روانی در زندگی می‌باشند، دیده شده و خوشبختانه دارای تعداد بسیار اندک است.

۲ـ ارضاء نشدن جنسی:
مشکل برطرف نشدن نیاز جنسی هم از جمله مواردی است که گاهی توسل به پدیده‌ی نکوهیده‌ی خیانت را در برخی زنان موجب می‌شود. امروزه با پیشرفت علم پزشکی، بسیاری از مشکل‌ها و کمبودهای جنسی چه در مردان و چه در زنان به‌راحتی قابل درمان می‌باشد.

۳ـ پول و وضعیت اقتصادی:
با کمال تأسف، برخی از زنان به‌دلیل این که شوهر آنها دارای وضعیت مالی خوبی نیست و به مقدار کافی به آنها پول پرداخت نمی‌کند، فقط و فقط به‌خاطر پول (و نه عشق) برآورده شدن نیازهای مادی خود، سمت دیگری کشیده می‌شوند که این بسیار جلوه‌ی زشت و ناپسندی دارد چرا که با کمی همدلی و تلاش می‌توان به‌راحتی به خواسته‌های معقول مادی زندگی دست یافت.

۴ـ مورد غفلت واقع شدن:
او احساس می‌کند کسی که دوست داشت تمام وقت خو را با او بگذراند، اکنون بیشتر وقتش را در محل کار و با همکاران و دوستان خود صرف می‌کند، احسا تنهائی می‌کند چرا که هرگاه همسر خود را می‌طلبد با پاسخ منفی مواجه می‌شود، به‌خاطر آن‌چه که انجام داده، مورد تحسین قرار نمی‌گیرد، احساس کمبود می‌نماید چون شوهرش حتی انتظارهای کوچکش را هم برآورده نمی‌کند.

۵ ـ عدم توجه و بی‌اهمیتی توسط شوهر:
تنها چیزی که می‌توان با اطمینان کامل بیان‌ کرد، این است که همه‌ی زنان، تشنه و عاشق تعریف و تمجید توسط شوهرشان هستند، به‌خصوص هنگامی‌که تغییری در آنها به‌وجود آید. اگر او موهای بلند و بلوند خود را کوتاه و تیره نموده و توسط شوهرش مورد توجه و تعریف قرار نگرفت. باید انتظار داشت فرد دیگری زحمت این کار را بکشد!

۶ـ دیدگاه اشتباه:
برخی مردان متأسفانه به همسر خود فقط به‌عنوان یک ”شریک جنسی“ نگاه می‌کنند و از ارزش‌های دیگر زندگی مطلع نیستند که این امر موجب می‌شود به امور دیگر نپرداخته و مسیر اصلی زندگی را منحرف می‌سازند و در نتیجه سرشکستگی و پوچ‌گرائی را برای همسر خود به ارمغان خواهند آورد که این نیز فکر ”نادرست“ خیانت را در او برای جبران کمبودهای زندگیش و به‌دست آوردن آن‌چه که شوهرش از او دریغ نموده، تقویت خواهد کرد.

۷ ـ تغییرهای شدید شخصیتی و رفتاری شوهر:
او دیگر مانند گذشته، مهربان و با محبت نیست، زود عصبانی می‌شود، به هر دلیل نزاع به راه می‌اندازد، کمتر صحبت می‌کند، بهانه‌جوئی می‌کند، ایراد می‌گیرد، به ظاهرش اهمیت نمی‌دهد، به همسرش اهمیت نمی‌دهد، دیگر از حرف‌های عاشقانه‌اش خبری نیست و همه‌چیز به یک‌باره تغییر کرده است.

۸ـ ابراز علاقه‌ی بیشتر توسط دیگری:
اگر فیلم ”بی‌وفا“ را دیده باشید، متوجه خواهید شد که زنان به‌طور معمول وقتی مورد وسوسه و اغوای شخص دیگری قرار می‌گیرند، ممکن است دچار انحراف شوند، او پشیمان شود و دوباره برگردد اما به‌ چه قیمتی؟ آیا ارزش آن را دارد؟

۹ـ خیانت شوهر:
اگرچه همه‌ی زنان برای انتقام‌جوئی از همسرشان به آنها خیانت نمی‌کنند، ولی بیشتر احساس می‌کنند حال که مورد خیانت قرار گرفته‌اند، آنها نیز مجاز به مقابله به مثل می‌باشند. برخی تصور می‌کنند باید طعم تلخ داروئی که به‌ آنها خورانده شده را به شوهرانشان بخورانند تا متوجه اشتباه خود و آن‌چه که بر سر همسرشان آمده، بشوند.

۱۰ ـ فاسد اخلاقی
فساد اخلاقی و عدم داشتن پاکدامنی برخی از زنان باعث می‌شود این عمل ناپسند انجام گیرد.

- نتیجه
خیانت به هر صورتی‌که باشد و به هر دلیلی که انجام گرفته باشد، ناپسند و منفور است و تنها یک نتیجه در بر خواهد داشت: شرمندگی

ای مــرد اشکهایت دلـم را ســوزاند ، تو تنــها نیـستـی

یوسفی بازدید : 30 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

  بچه های ایران ویج که برای ارسال اولین کمک مردمی گروه رفته بودند ورزقان صحنه ها غم انگیز زیادی دیدند اما اونی که دل ما رو سوزوند این صحنه بود که براتون شرح حالش رو میدم البته کلیپ این صحبت ها و اتفاقات هم براتون قرار دادم تا اون لحظه رو احساس کنید .
 
 
 
 در همین حال که بودیم ناگهان پیرمردی که در کنارش یک دختر معلول هم بود آمد مردی که چروک های صورتش نشون میداد چقدر سختی کشیده . اومده بود برای تشکر . شروع کردیم به صحبت با پیرمرد زحمت کش .
 
 
( این پیرمرد همه عزیزاشو در این زلزله از دست داده بود فقط یک دختر معلول براش مونده و … )
 

 - حاجی میرسن به شما ؟
 - خدا خیرشون بده اره خوب میرسن
 - حاج اقا چیزی کم ندارید ؟
 - نه خدا رو شکر
 - حاجی این ملت که اینجا هستند برای کمک به شما ها اومدن به خودتون بد ندید نگران هیچ چیز نباشید .
 
 

 
 انگار دل پیرمرد پر بود یک همزبون میخواست . بغضش ترکید
:(
 - حاجی مشکلت الان چیه ؟
 - مشکل ؟ مگه چیزی هم مونده ؟ همه چیزم ویرون شده :-| :-|
 و شروع کرد با تمام مردانگیش به اشک ریختن
 
 من نمیدونم شما که این ایمیل رو میخونید کی هستید و در حال حاضر به چی فکر میکنید اما هر چی هست رسیدن این ایمیل به دست شما بدون دلیل نبوده و نخواهد بود . همه ما آرزو هایی داریم و همه ما دوست نداریم هیچ اتفاق بدی در زندگی مون بیوفته اما ای دوست من

، هموطن من ، هم شهری من امروز که روز عید فطر هست هموطن آذری تو تنها نذار بمون پیشش اون حالا به نگاه گرمت به حرف های خوب و به کمک های انسان دوستانت نیاز داره .

چگونه یک خبر بد را به بهترین روش به گوش کسی برسانیم؟!!

یوسفی بازدید : 29 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

چگونه خبر بد را به بهترین روش به کسی برسانیم
 

اگر شما حامل خبر بدی هستید . باید آن را به کسی اطلاع دهید از روش ساندویچ استفاده کنید :

با خبرهای خوب شروع کنید ، سپس بسرعت خبرهای بد را به آن اضافه کنید ، بعد دوباره چند خبر خوب را ضمیمه اش کنید. همانطور که تعمیرکار ماشین تان با شما صحبت می کند:

"ماشین شما به نسبت مدل قدیمی اش خیلی خوب مانده ؛ بعد از اینکه موتورش را عوض کردیم – میدانی که موتورش سوخته- ده سال دیگر هم برای شما کار می کند"
به گزارش نیک صالحی ، او برای بیان خبر بد خود"موتور ماشین شما از کار افتاده" از تئوری ساندویچ استفاده کرده است.

توصیه‌هایی جالب و مفید برای آرایش مو توسط خودتان

یوسفی بازدید : 21 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

توصیه‌هایی برای آرایش مو توسط خودتان

هنگامی که در منزل هستید موهای‌تان را به چه سبکی درست کنید که به شما بیاید و بدون کوچکترین هزینه ای خودتان موهای‌تان را در منزل به زیباترین نحوه ی ممکن درست کنید ؟

اگر دوست دارید که موهای‌تان را فر و حلقه ای کنید به شما توصیه می‌کنیم که از اتو‌های مو استفاده کنید اما از چه مدل اتویی ؟

برای این که موهای‌تان حالت حلقه ای پیدا کند توصیه می‌کنیم که از اتویی استفاده کنید که دارای سطح صاف و سرامیکی باشد . اگر بخواهید این حالت فر و حلقه ای بودن دوام بیشتری داشته باشد ، توصیه می‌شود که از حالت دهنده‌های و یا ژل‌های مخصوصی که وجود دارد استفاده کنید تا موهای‌تان این حالت را تا مدت بیشتری حفظ کند.

اما همیشه قبل از این که از این مواد حالت دهنده ی استفاده کنید باید به دستور و نحوه ی مصرف آن دقت داشته باشید تا حساسیتی برایتان پیش نیاید .

در مورد استفاده ی از اتوهای مو نیز باید احتیاط کنید زیرا بعضی از خانم‌های برای این که حالت فر یا بر عکس حالت صاف و لخت بودن موهای شان حفظ شود درجه ی حرارت اتوی را خیلی بالا می‌برند ، این کار شاید باعث شود که موهای شما در آن روز حالت خود را از دست ندهد اما به مرور زمان و با استفاده‌های مکرر باعث سوختن موهای شما می‌شود و سوختگی‌های با اتو بسیار بد و خطرناک هستند ، زیرا موهای قسمتی که سوخته‌اند ، ممکن است هرگز دیگر رشد نکند و یا این که شما باید ویتامین‌های موثر و قوی بسیاری را مصرف کنید تا شاید کمی موهای این قسمت رشد کنند .

پس در استفاده از اتو‌های مو دقت داشته باشید . به همین دلیل هرگز از اتوهایی که دارای مارک‌های متفاوت و متفرقه هستند استفاده نکنید زیرا به دلیل این که درجه‌های آنها دمای مناسبی را نشان نمی‌دهد باعث گمراهی شما می‌شود و متوجه سوختن موهای‌تان نمی‌شوید

برای استفاده ی از ژل‌های یا حالت دهنده‌های مو نیز دقت داشته باشید زیرا ممکن است هر ژلی به پوست سر شما نسازد و ایجاد حساسیت کند .

به همین دلیل برای این که مطمئن شوید آیا ژل با پوسته ی سر شما ایجاد حساسیت نمی‌کند ، توصیه می‌شود در ابتدا دستکشی را به دست کنید و پایین موهای‌تان را با این ژل تست کنید و اگر حساسیتی را مشاهده نکردید ، می‌توانید به طور مستقیم در حاهای دیگر موهای‌تان نیز استفاده کنید ، اما با کوچکترین احساس آلرژی بهتر است سریعا این ماده را از موهای‌تان پاک کنید ، تا به حساسیت‌های وخیم تر نرسیده است .

بعد از استعمال این ماده بر روی موهایتان بهتر است درب یا درپوش آن را محکم ببندید . هنگامی که موهای‌تان را اتو می‌کنید بهتر است یک پوششی را بر روی شانه‌های‌تان قرار دهید تا از لحاظ بهداشت نیز مشکلی برای‌تان پیش نیاید .

از شامپو‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد گیاهی زیادی نباشند زیرا این شامپوهای بر روی موهای شما اثر می‌گذارند ، همان طور که بسیاری از موهای به شامپوهای گیاهی واکنش مثبت نشان می‌دهند بسیاری از موهای نیز به شامپوهای گیاهی واکنش منفی نشان می‌دهند .

اگر صبح از این مواد نگه دارنده ی استفاده می‌کنید ، هیچ گاه در شب با این مواد نگه دارنده ای که به موهای‌تان زده اید ، نخوایید و به بستر نروید اول این مواد را از موهای‌تان بشویید و بعد به استراحت‌تان بپردازید . زیرا اگر این مواد برای مدت طولانی روی موهای‌تان بماند باعث می‌شود که موهای‌تان را تضعیف کند . افرادی که از این مواد نگه دارنده و یا از اتوهای مو استفاده می‌کنند بهتر است که موهای شان را ویتامینه کنند و به آنها برسید

توصیه‌هایی جالب و مفید برای آرایش مو توسط خودتان

یوسفی بازدید : 25 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

توصیه‌هایی برای آرایش مو توسط خودتان

هنگامی که در منزل هستید موهای‌تان را به چه سبکی درست کنید که به شما بیاید و بدون کوچکترین هزینه ای خودتان موهای‌تان را در منزل به زیباترین نحوه ی ممکن درست کنید ؟

اگر دوست دارید که موهای‌تان را فر و حلقه ای کنید به شما توصیه می‌کنیم که از اتو‌های مو استفاده کنید اما از چه مدل اتویی ؟

برای این که موهای‌تان حالت حلقه ای پیدا کند توصیه می‌کنیم که از اتویی استفاده کنید که دارای سطح صاف و سرامیکی باشد . اگر بخواهید این حالت فر و حلقه ای بودن دوام بیشتری داشته باشد ، توصیه می‌شود که از حالت دهنده‌های و یا ژل‌های مخصوصی که وجود دارد استفاده کنید تا موهای‌تان این حالت را تا مدت بیشتری حفظ کند.

اما همیشه قبل از این که از این مواد حالت دهنده ی استفاده کنید باید به دستور و نحوه ی مصرف آن دقت داشته باشید تا حساسیتی برایتان پیش نیاید .

در مورد استفاده ی از اتوهای مو نیز باید احتیاط کنید زیرا بعضی از خانم‌های برای این که حالت فر یا بر عکس حالت صاف و لخت بودن موهای شان حفظ شود درجه ی حرارت اتوی را خیلی بالا می‌برند ، این کار شاید باعث شود که موهای شما در آن روز حالت خود را از دست ندهد اما به مرور زمان و با استفاده‌های مکرر باعث سوختن موهای شما می‌شود و سوختگی‌های با اتو بسیار بد و خطرناک هستند ، زیرا موهای قسمتی که سوخته‌اند ، ممکن است هرگز دیگر رشد نکند و یا این که شما باید ویتامین‌های موثر و قوی بسیاری را مصرف کنید تا شاید کمی موهای این قسمت رشد کنند .

پس در استفاده از اتو‌های مو دقت داشته باشید . به همین دلیل هرگز از اتوهایی که دارای مارک‌های متفاوت و متفرقه هستند استفاده نکنید زیرا به دلیل این که درجه‌های آنها دمای مناسبی را نشان نمی‌دهد باعث گمراهی شما می‌شود و متوجه سوختن موهای‌تان نمی‌شوید

برای استفاده ی از ژل‌های یا حالت دهنده‌های مو نیز دقت داشته باشید زیرا ممکن است هر ژلی به پوست سر شما نسازد و ایجاد حساسیت کند .

به همین دلیل برای این که مطمئن شوید آیا ژل با پوسته ی سر شما ایجاد حساسیت نمی‌کند ، توصیه می‌شود در ابتدا دستکشی را به دست کنید و پایین موهای‌تان را با این ژل تست کنید و اگر حساسیتی را مشاهده نکردید ، می‌توانید به طور مستقیم در حاهای دیگر موهای‌تان نیز استفاده کنید ، اما با کوچکترین احساس آلرژی بهتر است سریعا این ماده را از موهای‌تان پاک کنید ، تا به حساسیت‌های وخیم تر نرسیده است .

بعد از استعمال این ماده بر روی موهایتان بهتر است درب یا درپوش آن را محکم ببندید . هنگامی که موهای‌تان را اتو می‌کنید بهتر است یک پوششی را بر روی شانه‌های‌تان قرار دهید تا از لحاظ بهداشت نیز مشکلی برای‌تان پیش نیاید .

از شامپو‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد گیاهی زیادی نباشند زیرا این شامپوهای بر روی موهای شما اثر می‌گذارند ، همان طور که بسیاری از موهای به شامپوهای گیاهی واکنش مثبت نشان می‌دهند بسیاری از موهای نیز به شامپوهای گیاهی واکنش منفی نشان می‌دهند .

اگر صبح از این مواد نگه دارنده ی استفاده می‌کنید ، هیچ گاه در شب با این مواد نگه دارنده ای که به موهای‌تان زده اید ، نخوایید و به بستر نروید اول این مواد را از موهای‌تان بشویید و بعد به استراحت‌تان بپردازید . زیرا اگر این مواد برای مدت طولانی روی موهای‌تان بماند باعث می‌شود که موهای‌تان را تضعیف کند . افرادی که از این مواد نگه دارنده و یا از اتوهای مو استفاده می‌کنند بهتر است که موهای شان را ویتامینه کنند و به آنها برسید

توصیه‌هایی جالب و مفید برای آرایش مو توسط خودتان

یوسفی بازدید : 25 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

توصیه‌هایی برای آرایش مو توسط خودتان

هنگامی که در منزل هستید موهای‌تان را به چه سبکی درست کنید که به شما بیاید و بدون کوچکترین هزینه ای خودتان موهای‌تان را در منزل به زیباترین نحوه ی ممکن درست کنید ؟

اگر دوست دارید که موهای‌تان را فر و حلقه ای کنید به شما توصیه می‌کنیم که از اتو‌های مو استفاده کنید اما از چه مدل اتویی ؟

برای این که موهای‌تان حالت حلقه ای پیدا کند توصیه می‌کنیم که از اتویی استفاده کنید که دارای سطح صاف و سرامیکی باشد . اگر بخواهید این حالت فر و حلقه ای بودن دوام بیشتری داشته باشد ، توصیه می‌شود که از حالت دهنده‌های و یا ژل‌های مخصوصی که وجود دارد استفاده کنید تا موهای‌تان این حالت را تا مدت بیشتری حفظ کند.

اما همیشه قبل از این که از این مواد حالت دهنده ی استفاده کنید باید به دستور و نحوه ی مصرف آن دقت داشته باشید تا حساسیتی برایتان پیش نیاید .

در مورد استفاده ی از اتوهای مو نیز باید احتیاط کنید زیرا بعضی از خانم‌های برای این که حالت فر یا بر عکس حالت صاف و لخت بودن موهای شان حفظ شود درجه ی حرارت اتوی را خیلی بالا می‌برند ، این کار شاید باعث شود که موهای شما در آن روز حالت خود را از دست ندهد اما به مرور زمان و با استفاده‌های مکرر باعث سوختن موهای شما می‌شود و سوختگی‌های با اتو بسیار بد و خطرناک هستند ، زیرا موهای قسمتی که سوخته‌اند ، ممکن است هرگز دیگر رشد نکند و یا این که شما باید ویتامین‌های موثر و قوی بسیاری را مصرف کنید تا شاید کمی موهای این قسمت رشد کنند .

پس در استفاده از اتو‌های مو دقت داشته باشید . به همین دلیل هرگز از اتوهایی که دارای مارک‌های متفاوت و متفرقه هستند استفاده نکنید زیرا به دلیل این که درجه‌های آنها دمای مناسبی را نشان نمی‌دهد باعث گمراهی شما می‌شود و متوجه سوختن موهای‌تان نمی‌شوید

برای استفاده ی از ژل‌های یا حالت دهنده‌های مو نیز دقت داشته باشید زیرا ممکن است هر ژلی به پوست سر شما نسازد و ایجاد حساسیت کند .

به همین دلیل برای این که مطمئن شوید آیا ژل با پوسته ی سر شما ایجاد حساسیت نمی‌کند ، توصیه می‌شود در ابتدا دستکشی را به دست کنید و پایین موهای‌تان را با این ژل تست کنید و اگر حساسیتی را مشاهده نکردید ، می‌توانید به طور مستقیم در حاهای دیگر موهای‌تان نیز استفاده کنید ، اما با کوچکترین احساس آلرژی بهتر است سریعا این ماده را از موهای‌تان پاک کنید ، تا به حساسیت‌های وخیم تر نرسیده است .

بعد از استعمال این ماده بر روی موهایتان بهتر است درب یا درپوش آن را محکم ببندید . هنگامی که موهای‌تان را اتو می‌کنید بهتر است یک پوششی را بر روی شانه‌های‌تان قرار دهید تا از لحاظ بهداشت نیز مشکلی برای‌تان پیش نیاید .

از شامپو‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد گیاهی زیادی نباشند زیرا این شامپوهای بر روی موهای شما اثر می‌گذارند ، همان طور که بسیاری از موهای به شامپوهای گیاهی واکنش مثبت نشان می‌دهند بسیاری از موهای نیز به شامپوهای گیاهی واکنش منفی نشان می‌دهند .

اگر صبح از این مواد نگه دارنده ی استفاده می‌کنید ، هیچ گاه در شب با این مواد نگه دارنده ای که به موهای‌تان زده اید ، نخوایید و به بستر نروید اول این مواد را از موهای‌تان بشویید و بعد به استراحت‌تان بپردازید . زیرا اگر این مواد برای مدت طولانی روی موهای‌تان بماند باعث می‌شود که موهای‌تان را تضعیف کند . افرادی که از این مواد نگه دارنده و یا از اتوهای مو استفاده می‌کنند بهتر است که موهای شان را ویتامینه کنند و به آنها برسید

توصیه‌هایی جالب و مفید برای آرایش مو توسط خودتان

یوسفی بازدید : 26 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

توصیه‌هایی برای آرایش مو توسط خودتان

هنگامی که در منزل هستید موهای‌تان را به چه سبکی درست کنید که به شما بیاید و بدون کوچکترین هزینه ای خودتان موهای‌تان را در منزل به زیباترین نحوه ی ممکن درست کنید ؟

اگر دوست دارید که موهای‌تان را فر و حلقه ای کنید به شما توصیه می‌کنیم که از اتو‌های مو استفاده کنید اما از چه مدل اتویی ؟

برای این که موهای‌تان حالت حلقه ای پیدا کند توصیه می‌کنیم که از اتویی استفاده کنید که دارای سطح صاف و سرامیکی باشد . اگر بخواهید این حالت فر و حلقه ای بودن دوام بیشتری داشته باشد ، توصیه می‌شود که از حالت دهنده‌های و یا ژل‌های مخصوصی که وجود دارد استفاده کنید تا موهای‌تان این حالت را تا مدت بیشتری حفظ کند.

اما همیشه قبل از این که از این مواد حالت دهنده ی استفاده کنید باید به دستور و نحوه ی مصرف آن دقت داشته باشید تا حساسیتی برایتان پیش نیاید .

در مورد استفاده ی از اتوهای مو نیز باید احتیاط کنید زیرا بعضی از خانم‌های برای این که حالت فر یا بر عکس حالت صاف و لخت بودن موهای شان حفظ شود درجه ی حرارت اتوی را خیلی بالا می‌برند ، این کار شاید باعث شود که موهای شما در آن روز حالت خود را از دست ندهد اما به مرور زمان و با استفاده‌های مکرر باعث سوختن موهای شما می‌شود و سوختگی‌های با اتو بسیار بد و خطرناک هستند ، زیرا موهای قسمتی که سوخته‌اند ، ممکن است هرگز دیگر رشد نکند و یا این که شما باید ویتامین‌های موثر و قوی بسیاری را مصرف کنید تا شاید کمی موهای این قسمت رشد کنند .

پس در استفاده از اتو‌های مو دقت داشته باشید . به همین دلیل هرگز از اتوهایی که دارای مارک‌های متفاوت و متفرقه هستند استفاده نکنید زیرا به دلیل این که درجه‌های آنها دمای مناسبی را نشان نمی‌دهد باعث گمراهی شما می‌شود و متوجه سوختن موهای‌تان نمی‌شوید

برای استفاده ی از ژل‌های یا حالت دهنده‌های مو نیز دقت داشته باشید زیرا ممکن است هر ژلی به پوست سر شما نسازد و ایجاد حساسیت کند .

به همین دلیل برای این که مطمئن شوید آیا ژل با پوسته ی سر شما ایجاد حساسیت نمی‌کند ، توصیه می‌شود در ابتدا دستکشی را به دست کنید و پایین موهای‌تان را با این ژل تست کنید و اگر حساسیتی را مشاهده نکردید ، می‌توانید به طور مستقیم در حاهای دیگر موهای‌تان نیز استفاده کنید ، اما با کوچکترین احساس آلرژی بهتر است سریعا این ماده را از موهای‌تان پاک کنید ، تا به حساسیت‌های وخیم تر نرسیده است .

بعد از استعمال این ماده بر روی موهایتان بهتر است درب یا درپوش آن را محکم ببندید . هنگامی که موهای‌تان را اتو می‌کنید بهتر است یک پوششی را بر روی شانه‌های‌تان قرار دهید تا از لحاظ بهداشت نیز مشکلی برای‌تان پیش نیاید .

از شامپو‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد گیاهی زیادی نباشند زیرا این شامپوهای بر روی موهای شما اثر می‌گذارند ، همان طور که بسیاری از موهای به شامپوهای گیاهی واکنش مثبت نشان می‌دهند بسیاری از موهای نیز به شامپوهای گیاهی واکنش منفی نشان می‌دهند .

اگر صبح از این مواد نگه دارنده ی استفاده می‌کنید ، هیچ گاه در شب با این مواد نگه دارنده ای که به موهای‌تان زده اید ، نخوایید و به بستر نروید اول این مواد را از موهای‌تان بشویید و بعد به استراحت‌تان بپردازید . زیرا اگر این مواد برای مدت طولانی روی موهای‌تان بماند باعث می‌شود که موهای‌تان را تضعیف کند . افرادی که از این مواد نگه دارنده و یا از اتوهای مو استفاده می‌کنند بهتر است که موهای شان را ویتامینه کنند و به آنها برسید

توصیه‌هایی جالب و مفید برای آرایش مو توسط خودتان

یوسفی بازدید : 14 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

توصیه‌هایی برای آرایش مو توسط خودتان

هنگامی که در منزل هستید موهای‌تان را به چه سبکی درست کنید که به شما بیاید و بدون کوچکترین هزینه ای خودتان موهای‌تان را در منزل به زیباترین نحوه ی ممکن درست کنید ؟

اگر دوست دارید که موهای‌تان را فر و حلقه ای کنید به شما توصیه می‌کنیم که از اتو‌های مو استفاده کنید اما از چه مدل اتویی ؟

برای این که موهای‌تان حالت حلقه ای پیدا کند توصیه می‌کنیم که از اتویی استفاده کنید که دارای سطح صاف و سرامیکی باشد . اگر بخواهید این حالت فر و حلقه ای بودن دوام بیشتری داشته باشد ، توصیه می‌شود که از حالت دهنده‌های و یا ژل‌های مخصوصی که وجود دارد استفاده کنید تا موهای‌تان این حالت را تا مدت بیشتری حفظ کند.

اما همیشه قبل از این که از این مواد حالت دهنده ی استفاده کنید باید به دستور و نحوه ی مصرف آن دقت داشته باشید تا حساسیتی برایتان پیش نیاید .

در مورد استفاده ی از اتوهای مو نیز باید احتیاط کنید زیرا بعضی از خانم‌های برای این که حالت فر یا بر عکس حالت صاف و لخت بودن موهای شان حفظ شود درجه ی حرارت اتوی را خیلی بالا می‌برند ، این کار شاید باعث شود که موهای شما در آن روز حالت خود را از دست ندهد اما به مرور زمان و با استفاده‌های مکرر باعث سوختن موهای شما می‌شود و سوختگی‌های با اتو بسیار بد و خطرناک هستند ، زیرا موهای قسمتی که سوخته‌اند ، ممکن است هرگز دیگر رشد نکند و یا این که شما باید ویتامین‌های موثر و قوی بسیاری را مصرف کنید تا شاید کمی موهای این قسمت رشد کنند .

پس در استفاده از اتو‌های مو دقت داشته باشید . به همین دلیل هرگز از اتوهایی که دارای مارک‌های متفاوت و متفرقه هستند استفاده نکنید زیرا به دلیل این که درجه‌های آنها دمای مناسبی را نشان نمی‌دهد باعث گمراهی شما می‌شود و متوجه سوختن موهای‌تان نمی‌شوید

برای استفاده ی از ژل‌های یا حالت دهنده‌های مو نیز دقت داشته باشید زیرا ممکن است هر ژلی به پوست سر شما نسازد و ایجاد حساسیت کند .

به همین دلیل برای این که مطمئن شوید آیا ژل با پوسته ی سر شما ایجاد حساسیت نمی‌کند ، توصیه می‌شود در ابتدا دستکشی را به دست کنید و پایین موهای‌تان را با این ژل تست کنید و اگر حساسیتی را مشاهده نکردید ، می‌توانید به طور مستقیم در حاهای دیگر موهای‌تان نیز استفاده کنید ، اما با کوچکترین احساس آلرژی بهتر است سریعا این ماده را از موهای‌تان پاک کنید ، تا به حساسیت‌های وخیم تر نرسیده است .

بعد از استعمال این ماده بر روی موهایتان بهتر است درب یا درپوش آن را محکم ببندید . هنگامی که موهای‌تان را اتو می‌کنید بهتر است یک پوششی را بر روی شانه‌های‌تان قرار دهید تا از لحاظ بهداشت نیز مشکلی برای‌تان پیش نیاید .

از شامپو‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد گیاهی زیادی نباشند زیرا این شامپوهای بر روی موهای شما اثر می‌گذارند ، همان طور که بسیاری از موهای به شامپوهای گیاهی واکنش مثبت نشان می‌دهند بسیاری از موهای نیز به شامپوهای گیاهی واکنش منفی نشان می‌دهند .

اگر صبح از این مواد نگه دارنده ی استفاده می‌کنید ، هیچ گاه در شب با این مواد نگه دارنده ای که به موهای‌تان زده اید ، نخوایید و به بستر نروید اول این مواد را از موهای‌تان بشویید و بعد به استراحت‌تان بپردازید . زیرا اگر این مواد برای مدت طولانی روی موهای‌تان بماند باعث می‌شود که موهای‌تان را تضعیف کند . افرادی که از این مواد نگه دارنده و یا از اتوهای مو استفاده می‌کنند بهتر است که موهای شان را ویتامینه کنند و به آنها برسید

چی بپوشیم وچگونه ست کنیم

یوسفی بازدید : 21 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

                                          

خیلی از اوقات به خصوص مواقعی که قرار است به یک میهمانی شبانه بروید، حتما با این پرسش روبه‌رو می‌شوید و ساعت‌ها فکر می‌کنید چه لباسی را برای پوشیدن در این میهمانی انتخاب کنید؟
این دغدغه حتی برای آنهایی که چندین کمد پر از لباس دارند هم ایجاد می‌شود.اتفاقا آنهایی که لباس‌های متنوع‌تری دارند بیشتر دچار این معضل می‌شوند چرا که فراوانی پوشاک انتخاب دو به دوی آنها را مشکل‌تر می‌کند.
در این گزارش قصد داریم یک راهنمای کلی برای ست کردن پوشاک با یکدیگر برایتان تصویر کنیم.برای انتخاب یک دست پوشاک برای میهمانی ابتدا باید نوع میهمانی را مدنظر قرار دهید.اگر قرار است مثلا در مراسم عروسی یا نامزدی حاضر شوید بهتر آن است که لباسی را انتخاب کنید که شما را برجسته‌تر از عروس خانم و آقا داماد نسازد!چرا که در این مراسم قرار است این دو نفر قابل توجه باشند.نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید قشنگی در عین سادگی است. همیشه لباسی که ساده‌تر از بقیه است، قشنگی خاص خود را دارد. همواره لباسی را بپوشید که کاملا اندازه شما باشد. پوشیدن لباس‌های بزرگ تنها اندام شما را اغراق‌آمیزتر می‌کند. پارچه‌هایی با طرح بزرگ و سنگین مانند پشمی، بافتنی و چرمی شما را سنگین‌ وزن‌تر جلوه می‌دهند و در مقابل پارچه‌هایی مانند کتان و نخی به خصوص با طرح‌های ریز شما را لاغرتر می‌کند.پوشاک با رنگ‌های تیره همواره شما را لاغرتر و کوچک‌تر و لباس‌های با رنگ روشن نیز شما را بزرگتر جلوه می‌دهد. لباس‌های بالاتنه و پایین‌تنه همرنگ، شما را لاغرتر و لباس‌های بالاتنه و پایین‌تنه با رنگ‌های متفاوت شما را بلند قدتر می‌کند.
لباس‌های با خطوط افقی نیز شما را چاق و لباس‌های با خطوط عمودی لاغر نشانتان می‌دهد.دو نکته برای خانم‌ها و آقایان نیز باید گفته شود: خانم‌هایی که قصد دارند لاغر و قد بلند نشان داده شوند باید قسمت جلوی روسری که آویزان می‌شود را بلندتر کنند.آقایانی که از کراوات استفاده می‌کنند نیز باید طول کراوات را تا کمر شلوار بلند کنند تا بلند قد و کشیده نشان داده شوند. این توصیه را آقایان چاق حتما باید رعایت کنند.
برای ست کردن لباس، رنگ جوراب باید همرنگ و یا تیره‌تر از شلوار باشد. رنگ کمربند نیز باید با رنگ کفش یکسان باشد.
بهتر است کت‌ و شلوار خاکستری و سرمه‌ای با کفش مشکی و پیراهن سفید یا آبی آسمانی و کت و شلوار قهوه‌ای نیز با پیراهن کرم یا زرد کمرنگ و کفش قهوه‌ای ست شوند.
قد کوتاه‌ها اینها را نپوشند

 


- کفش بوت و ساق‌بلند
- شلوار پاچه کوتاه یا پاچه تا شده
- لباس آستین‌کوتاه
- لباس‌های با طرح راه‌راه افقی و رنگ روشن
لباس‌های مخصوص قد بلندها
- لباس‌های با رنگ متفاوت
- لباس‌های با طرح راه‌راه افقی
لباس‌های ممنوعه برای مردان چاق
- ژاکت و پلیورهای پشمی با طرح‌های بزرگ و پهن
- لباس‌ها و پیراهن‌های یقه هفت
- لباس‌های با رنگ روشن
- لباس‌هایی که طرح‌های فاصله‌دار دارند
- لباس‌های گشاد و سایز بزرگ
- پیراهن‌ها و تی‌شرت‌هایی که روی شلوار قرار می‌گیرند
- کمربند پهن و رنگ روشن

کدام روغن‌ها شما را لاغر می‌كند؟

یوسفی بازدید : 20 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

کدام روغن‌ها شما را لاغر می‌كند؟
 

تا به حال وقتی برای خرید روغن به فروشگاه رفته‌اید، به انواع مختلف روغن‌های موجود در مغازه دقت كرده‌اید؟ روغن جامد، روغن مایع مخصوص سرخ كردن، روغن كنجد، روغن كلزا، روغن زیتون و ده‌ها نوع روغن دیگر با نام‌ و خواص متفاوت. شاید تصور كنید هیچ كدام با هم فرقی ندارد و فقط اسم‌شان متفاوت است. شاید هم برعكس، فكر می‌كنید باید همه این روغن‌ها را بخرید و مصرف كنید.

میترا زراتی، كارشناس ارشد تغذیه در گفت‌وگو با «جام‌جم» با تاكید بر این نكته كه هر خانواده ایرانی باید تنها 2 نوع روغن در خانه‌ داشته باشد، توضیح می‌دهد: روغن مایع مخصوص سرخ كردن و روغن مایع مخصوص پخت و پز تنها روغن‌هایی است كه باید در خانه و در دسترس خانم خانه باشد و هیچ صحبتی از روغن جامد نمی‌شود. به گفته وی، انواع مختلف روغن‌های جامد (روغن جامد گیاهی و حیوانی)، می‌تواند منبع اسیدهای چرب مضر، اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای چرب ترانس باشد. با وجود این، متاسفانه هنوز هم خیلی از افراد دیدگاه درستی نسبت به این مساله ندارند و برای طعم بهتر غذا از روغن جامد استفاده می‌كنند.

شاید شما هم زیاد دیده و شنیده باشید كه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها غذا را با روغن جامد آماده می‌كنند و سالم بودن خودشان را دلیلی برای بی‌ضرر بودن روغن جامد می‌دانند. این كارشناس تغذیه در این زمینه می‌گوید: این افراد تنها یك نفر را می‌بینند كه به دلیل مسائل ژنتیك به بیماری خاصی مبتلا نشده است. در حالی كه صدها و هزاران فرد دیگر با خوردن مواد غذایی ناسالم دچار مشكلات قلبی و سرطان می‌شوند.

زراتی با تاكید بر حذف روغن‌های جامد از رژیم غذایی خاطرنشان می‌كند: خانواده‌ها باید به روغن جامد به شكل سمی نگاه كنند كه می‌تواند در عروق ما رسوب كند و سبب بروز بیماری‌ها و مشكلات زیادی شود.

كدام روغن مایع بهتر است؟

با دانستن مضرات روغن جامد و حذف آن از رژیم غذایی خانواده بهتر است درباره بهترین انتخاب میان انواع روغن مایع نیز اطلاعاتی داشته باشیم. زراتی با اشاره به این نكته كه هیچ روغن گیاهی‌ وجود ندارد كه كلسترول داشته باشد، می‌گوید: كلسترول فقط در روغن‌های حیوانی وجود دارد. بنابراین، این‌كه بگوییم روغن گیاهی فاقد كلسترول كاملا اشتباه است. اما زیاد از حد مصرف كردن روغن‌های گیاهی هم می‌تواند باعث چاقی شود. به گفته وی، هر یك گرم چربی (چه حیوانی، چه گیاهی) 9 كیلوكالری انرژی آزاد می‌كنند. بنابراین مصرف بیش از حد روغن زیتون كه سرشار از خاصیت است نیز می‌تواند عامل چاق شدن افراد باشد. زراتی می‌افزاید: چاقی عامل ایجاد التهاب در بدن و مسبب بروز سكته‌های قلبی، سرطان و دیگر مشكلات مزمن است. بنابراین باید توجه داشته باشیم روغن‌های مایع همه یكسانند و مشابه روغن‌های جامد انرژی آزاد می‌كنند، پس باید به حد نیاز مصرف شود. اما این روغن‌ها از نظر نوع اسیدهای چرب متفاوت هستند.

به گفته این كارشناس تغذیه، روغن كانولا یا روغن كلزا حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 است. بنابراین اولین و بهترین انتخاب میان روغن‌های مایع از نظر میزان اسیدهای چرب امگا 3، روغن كانولا یا كلزاست. روغن كنجد نیز حاوی امگا 3 و كلسیم است. زراتی با اشاره به این نكته كه روغن‌ها از نظر میزان ویتامین E متفاوت هستند، می‌گوید: ویتامین E نقش مهمی در پیشگیری از بروز سرطان، مشكلات قلبی ـ عروقی و ضعف سیستم ایمنی بدن ایفا می‌كند. روغن‌هایی هم كه از سبوس تهیه شده باشد، مانند روغن سبوس گندم، در مقایسه با سایر روغن‌ها ویتامین E بیشتری دارد.

سرخ كنید اما فقط با روغن مخصوص سرخ كردن!

حتما شما هم بارها این نكته را شنیده‌اید كه غذاهای سرخ كردنی را فقط باید با روغن مخصوص سرخ كردن تهیه كرد. میترا زراتی با تاكید بر این نكته كه حتما باید برای سرخ كردن مواد غذایی از روغنی استفاده شود كه روی ظرف آن واژه مخصوص سرخ كردن وجود دارد، توضیح می‌دهد: بر اثر حرارت روغن‌هایی كه مخصوص سرخ كردن مواد غذایی نیست، مواد سرطان‌زایی در روغن ایجاد می‌شود كه می‌تواند سلامت شما و افراد خانواده‌تان را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته این كارشناس تغذیه، بهتر است حتی برای تفت دادن مواد غذایی هم از روغن‌های مخصوص سرخ كردن استفاده شود و روغن‌های پخت و پز تنها به پخت مواد غذایی خاصی محدود شود كه خیلی حرارت نمی‌بیند.

سالاد را با روغن میل كنید؛ اما به اندازه

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند علاوه بر غذا، سالاد را هم همراه با روغن میل كنند و از خواص روغن‌ها بهره ببرند. زراتی در این‌باره توضیح می‌دهد: برخی ترجیح می‌دهند سالاد كاهو را همراه با روغن‌ میل كنند و از طعم آن همراه با روغن لذت ببرند. كاهو منبع امگا 3 و ویتامین‌ K است و همراه شدن یك چربی مانند روغن زیتون با سالاد كاهو می‌تواند باعث افزایش جذب ویتامین K و E موجود در سالاد شود. بنابراین خیلی خوب است همراه سالاد روغن استفاده شود، ولی به اندازه. وی تاكید می‌كند: مصرف بیش از حد هر نوع روغنی، می‌تواند منجر به چاقی شود و چاقی نیز عوارضی ایجاد می‌كند كه نتیجه‌اش همانند مصرف روغن جامد است. بنابراین هنگام مصرف روغن باید به مقدار و تنوع آن دقت داشته باشیم و هر چند وقت یکبار روغن مخصوص پخت و پز را تغییر دهیم تا اسیدهای چربی كه از این راه به بدن می‌رسد، متنوع و متعادل باشد.

كره را فراموش كنید

خیلی از ما عادت كرده‌ایم همراه با غذا و برای خوش طعم‌شدن آن از كره استفاده كنیم. زراتی با اشاره به این مساله یادآور می‌شود: این كار اشتباه است و همان مقدار روغنی كه برای پخت غذا استفاده می‌شود، كافی است. بنابراین خانواده‌ها باید برای حفظ سلامت خود این عادت را ترك كنند. به گفته وی، كره فقط باید در وعده صبحانه مصرف شود و البته آن هم نه هر روز؛ مثلا می‌توانید 2 یا 3 روز در هفته و در حد یك قاشق مرباخوری كره مصرف كنید. در هر صورت باید از زیاده‌روی در مصرف كره حیوانی و گیاهی اجتناب كنید.

چای های رژیمی چگونه عمل می کنند

یوسفی بازدید : 223 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

چای های رژیمی چگونه عمل می کنند

اگر در تلاش برای یافتن روشی سریع و یا قابل اجرا برای کاهش وزن هستید ، حتما تبلیغات مربوط به انوع چای های رژیمی را نیز دیده اید و بسیاری از مشاوران تغذیه و رژیم درمانی نیز این نوع تولیدات را قبول دارند و برای شما تجویز می کنند. آیا براستی چشیدن این نوشیدنی ها می تواند این قدر موثر باشد و یا هر آنچه در مورد خاصیت منحصر به فرد آنها گفته می شود تنها تبلیغ است و دیگر هیچ؟!

چای رژیمی چیست؟
چای های رژیمی ، نوشیدنی های گیاهی هستند که به شما قول می دهند با کاهش اشتها ، افزایش سرعت متابولیسم و یا فوران اب اضافی از سیستم باعث کاهش وزن می شوند. این محصولات با انواع طعم ها و ویژگی های خاص تولید می شوند. بعضی از انواع این چای ها با عنوان پاک کننده روده تولید می شوند و مصرف اغلب آنها در ترکیب با رعایت دستور العمل های ویژه غذایی و تمرینات ورزشی تواما توصیه می شوند.
عملکرد انواع چای های رژیمی
دو نوع کلی از انواع چای های رژیمی وجود دارد. چای های محرک و چای های مسهل یا ملین. چای های محرک حاوی موادی از قبیل افدرا، ماهونگ و .. می باشند که باعث افزایش تپش قلب و افزایش فشار خون می باشند. انها همچنین سرعت متابولیسم را نیز افزایش می دهند ، در حالی که باعث کاهش اشتها نیز می باشند. این نتایج نهایتا باعث کاهش کالری مصرفی و افزایش سرعت سوخت و ساز می شود.
چای های مسهل یا ملین نیز باعث افزایش حرکت دستگاه گوارش می شود و همچنین خاصیت ادرار آور دارد. کاهش وزن سریع در نتیجه مصرف این نوع چای ها اغلب باعث کم آبی بدن می شود. همچنین باید به خاطر داشته باشید که این نوع ترکیبات اگر چه باعث کاهش وزن می شوند ام هر نوع از دست رفتن وزن آب بدن ، بعد از رهایی از رژیم و شروع تغذیه نرمال مجددا به حالت اول باز می گردد.
عوارض جانبی چای رژیمی و روش رهایی از آن
بعضی از مصرف کنندگان چای های رژیمی در مورد عوارض جانبی احتمالی این ترکیبات نگران هستند. هر نوع افراط در مصرف این ترکیبات می تواند خطرناک و آسیب رسان باشد و درعوض احتیاط و میانه روی در مصرف شمارابه نتیجه دلخواه هدایت می کند. اگر در حال مصرف چای های محرک هستید ، مرتب میزان فعالیت قلب و فشار خون را کنترل نموده و از انجام فعالیت های بدنی پر تنش و شدید اجتناب کنید. زیرا می تواند باعث تشدیدضربان قلب و رسیدن به فاز خطر شود. برای اجتناب از وابستگی به ترکیبات هر دو نوع چای های رژیمی هر چند روز یک بار در مصرف آن وقفه ایجاد کنید. و اگر در نتیجه مصرف این نوع چای ها دچار درد و یا تهوع می شوید ، مصرف چای را متوقف کنید.
احتمال تداخل این دسته از چای ها و ترکیبات موجود در آن با سایر خوراکی ها به درستی توصیف نشده و بعلاوه میزان مصرف ایده آل نیز توسط سازمان غذا و دارو مشخص نشده است بنابراین ، منطقی است که شروع مصرف را با دقت انجام دهید و سعی کنید با در نظر گرفتن میزان قدرت و تاثیر ان بر مکانیسم بدنتان ، مقدار و توالی مصرف را برآورد کنید.
از تکیه کردن به این نوع چای ها به عنوان تنها روش برای کاهش وزن به شدت اجتناب کنید. معمولا مصرف این نوع چای ها باید همزمان با رعایت در رژیم غذایی و داشتن تمرین بدنی منظم همراه باشد.

1 2 3 4 5 ...8 9 صفحه بعد

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 327
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 1,292
  • بازدید کلی : 8,988
  • کدهای اختصاصی