loading...
دل من
یوسفی بازدید : 18 چهارشنبه 22 شهریور 1391 نظرات (0)

طرز تهیه خوراک قارچ شکم پر

مواد لازم :
4 عدد قارچ بزرگ100 گرم پنیر پیتزا
25 گرم گردو تفت داده شده
کمی آویشن
یک قالب کره ، بریده شده


طرز تهیه:
1- داخل قارچ ها را خالی کنید و آنها را داخل سینی فر قرار دهید.داخل قارچ ها را با پنیر ، گردو تفت داده شده ، آویشن و کره و کمی نمک بپوشانید.

2- قارچ ها را در یک ماهیتابه گذاشته و به مدت ده دقیقه آنها را بپزید تا زمانیکه پنیر ذوب شده و محتوی داخل قارچ را بپوشاند. برای تزئین کردن غذا می توانید یک فشفشه کوچک را داخل هر قارچ گذاشته و موقع سرو آن ها را روشن کنید.

یوسفی بازدید : 25 چهارشنبه 22 شهریور 1391 نظرات (1)

چگونه حساسیت بهاری را کنترل کنیم؟

معمول‌ترین داروهایی که در این مورد استفاده می‌شوند آنتی‌هیستامین‌ها هستند که در واقع علایم بالینی آلرژی را کاهش می‌دهند نه این که آن را درمان کنند. از عوارض مهم این داروها ایجاد خواب‌آلودگی است.

آلرژی بهاری معمولا با آب ریزش بینی و سوزش چشم همراه است و در برخی موارد همانند سرماخوردگی حالت کرختی ایجاد می‌کند و فرد به عطسه‌های مکرر مبتلا می‌شود.
آلرژی به واکنش‌های شدید و غیرعادی سیستم ایمنی بدن نسبت به ورود عوامل خارجی گفته می‌شود که عوارض گوناگونی را برای فرد ایجاد می‌کند. این عوارض اگرچه در بیشتر موارد مقطعی و زودگذر هستند، ولی در مواردی نیز واکنش‌های شدید بدن را سبب می‌شوند و تا مدت طولانی ادامه می‌یابند.
به گفته پزشکان، حساسیت بهاری می‌تواند به طور ناگهانی یا تدریجی ایجاد شود و چند دقیقه تا چند ماه به طول بینجامد.
به گزارش پایگاه اینترنتی مای هلت دیلی نیوز، آلرژی در بیشتر موارد زمینه ژنتیکی دارد، ولی عوامل محیطی نیز بر آن موثر هستند. درمان آلرژی به شناخت دقیق عوامل حساسیت زا نیاز دارد و به این منظور باید آزمایش‌های متعددی انجام شود. پس از شناسایی این عوامل به بیمار توصیه می‌شود که حتی‌الامکان از این عوامل دوری کند. البته در برخی موارد داروهای ضد حساسیت تجویز می‌شود و در صورتی که آلرژی خیلی شدید باشد، تزریق آمپول هم انجام می‌شود.
متخصصان می‌گویند: آلرژی‌های فصلی برای بروز نیاز به یک عامل محرک دارند و فصل بهار که فصل گرده‌افشانی و رویش گیاهان مختلف است، می‌تواند محرک خوبی برای آن باشد.

بنابراین گزارش، علاج و مداوای قطعی آلرژی جز در موارد معدودی امکان‌پذیر نیست که البته مدت درمان این تعداد محدود نیز طولانی خواهد بود. بروز آلرژی در زمان‌های مختلف متفاوت است، یعنی ممکن است در طول یک دوره زمانی به اوج خود برسد، ولی در مقابل ممکن است چند سال به صورت خفته بماند و بروز نکند. در کل ریشه‌کن کردن آلرژی بسیار مشکل است.

طبق بررسی‌های انجام شده، اولین و مهم‌ترین قدم در جلوگیری از بروز آلرژی، پیشگیری است. برای این کار مناسب‌ترین عمل، دور کردن فرد از عامل حساسیت‌زاست، مثلا اگر فرد به گیاهی خاص حساسیت دارد، بهترین کار دور کردن فرد از آن گیاه است ولی اگر این کار مقدور نبود، می‌توان از ورود عامل حساسیت‌زا به منزل جلوگیری کرد، مثلا با بستن پنجره‌ها و بالا کشیدن شیشه اتومبیل در هنگام خروج از منزل تا حد زیادی از بروز آلرژی جلوگیری کرد.
معمول‌ترین داروهایی که در این مورد استفاده می‌شوند آنتی‌هیستامین‌ها هستند که در واقع علایم بالینی آلرژی را کاهش می‌دهند نه این که آن را درمان کنند. از عوارض مهم این داروها ایجاد خواب‌آلودگی است.

یوسفی بازدید : 18 چهارشنبه 22 شهریور 1391 نظرات (0)

یک خبر خوش برای کسانی که در دهه سوم زندگی شان قرار دارند!

شما در چه سنی بیشتر احساس خوشحالی می کردید؟

بنابر آخرین تحقیقات 33 سالگی سنی است که اکثر مردم در آن بیشتر از دوران دیگر زندگی شان احساس خوشبختی میکنند.

70 درصد از مردمی که به 40 سالگی رسیده اند ادعا می کنند که در 33 سالگی بیشتر از زمان های دیگر از زندگی شان احساس رضایت می کردند.

در این سن شما از دوران کودکی جدا شده اید و از خوی پرخاشگری نوجوانی بدون از دست دادن انرژی و شادابی تان فاصله گرفته اید.درست است که معصومیت انسان در این سن تا حد زیادی از دست می رود اما این حس از دست رفته با احساسی از امید، اعتماد به نفس ، و باور سالم به استعدادها و توانایی ها جایگزین می شود.

یوسفی بازدید : 20 چهارشنبه 22 شهریور 1391 نظرات (0)

شش آرايش خطرناك برای زنان و دختران
 

نگاهي مي‌اندازيم به برخي عوارض مدل‌هاي مختلف آرايش مو در خانم‌ها. البته در همين مقدمه بايد به اين نکته اشاره کنم که من با آرايش و تغيير مدل مو مخالف نيستم و در بسياري از موارد نيز آن را براي تغيير حال و هواي روحي فرد لازم مي‌دانم اما آنچه امروزه در جامعه با آن مواجه هستيم، افراط و تفريط در اين زمينه است که باعث مي‌شود بعضي دخترخانم‌ها از سنين خيلي پايين نسبت به تغييرات دايمي در موهايشان (رنگ کردن، فر کردن، کراتينه کردن و...) اقدام کنند و اين به از بين رفتن زودرس موها منجر خواهد شد.
 

1.شينيون

يکي از مدل‌هاي آرايش مو که خانم‌ها عموما با آن آشنايي دارند، شينيون موهاست که در آن، موها به‌صورت گوجه‌اي، محکم به پشت سر کشيده شده و با کش بسته مي‌شوند. گاهي سنجاق‌هاي متعددي براي نگهداري موها به اين حالت خاص کارگذاري مي‌شوند. مهم‌ترين عارضه‌اي که اين نوع خاص آرايش مو مي‌تواند داشته باشد، ريزش مو ناشي از کشش است. اگر به کناره‌هاي سر افراد سياه‌پوست دقت کنيد، متوجه پس‌روي قابل توجه خط رويش مو خواهيد شد که علت آن بستن تحت کشش موها به منظور جمع و جور کردن موهاست. افراد بايد بدانند که هرگاه موهايشان را تحت کشش به مدت طولاني ببندند دير يا زود موهايشان را در آن ناحيه از دست خواهند داد. اين مساله در مورد کساني که موهايشان را به صورت دم اسبي و با فشار زياد جمع مي‌کنند نيز صادق است. گاهي با افرادي برخورد مي‌کنيم که از بستن تحت کشش موها به عنوان وسيله‌اي براي بالا کشيدن ابروهاي خود استفاده مي‌کنند که به هيچ عنوان، عمل صحيحي نيست. مشکل بعدي که هنگام باز کردن شينيون ممکن است اتفاق بيفتد، کنده شدن تعداد زيادي از موها هنگام درآوردن سنجاق‌هاست.
 

2.سشوار و بافت آفريقايي

در هر دوره زماني، حدود 90 درصد موها در فاز رشد و حدود 10 درصد آنها در فاز استراحت هستند و مي‌توانند تا 3 ماه روي سر باقي مانده و موجبات پوشش سر را فراهم کنند. انجام اقدام‌هايي مانند آرايش‌هاي مختلف مو، شانه کردن مکرر موها و سشوار کشيدن تهاجمي موجب تروماتيزه کردن موها شده و موهاي در حال استراحت(تلوژن) را به صورت زودرس از کف سر فراري خواهد داد! بافت‌هاي مختلف مو از جمله بافت آفريقايي نيز توسط مکانيسم‌هايي که ذکر شد، مي‌توانند موجب ضعيف شدن ريشه موها و ريزش آنها شوند.
 

6.نگين و مهره مو

گاهي شاهديم که به منظور آراستن موها از مهره‌ها و نگين‌هايي استفاده مي‌شود که مي‌توانند دو مشکل را براي پوست و مو ايجاد کنند. اول اينکه برخي از اين زيورآلات، سنگين بوده و موجب فشار بيش از حد به ريشه موها و در نتيجه ريزش آنها مي‌شوند و دوم اينکه برخي خانم‌ها ممکن است به جنس اين زيورآلات که گاهي فلزي هستند آلرژي نشان داده و دچار خارش شديد در محل تماس اين زيورآلات يا مهره‌ها (مثلا در ناحيه پيشاني، صورت يا گردن) ‌شوند. اين واکنش ناشي از درماتيت تماسي آلرژيک نسبت به فلزات و به خصوص نيکل است. اين افراد اغلب به زيورآلات بدلي حساسيت داشته و در محل تماس پوست با آنها دچار خارش، قرمزي و تورم مي‌شوند. گاهي شدت التهاب به حدي است که در محل تماس دانه‌هاي قرمز رنگ آبدار و گاه تاول بروز مي‌يابد.
 

4.اتو و بابليس

در مورد عوارض استفاده از اتوي مو بايد گفت که اين کار موجب آسيب جدي به ساقه موها شده و لايه خارجي موها (کوتيکول) را به تدريج تخريب مي‌‌کند. موها به اين ترتيب، شکننده و کدر ‌شده و با شانه کردن به تدريج تکه‌تکه مي‌شوند. در بابليس هم که توسط حرارت موها به دور يک محور استوانه‌اي پيچيده شده و به‌طور موقت فر مي‌شوند، مشکلات احتمالي عبارتند از ريزش موي ناشي از کشش و آسيب ديدن کوتيکول مو در اثر حرارت.
 

5.استفاده از حالت‌دهنده‌هاي مو

در مورد استفاده از ژل، موس و مواد حالت دهنده مو نيز بايد گفت اين مواد اساسا فقط روي کوتيکول و ساقه مو اثر دارند و بنابراين منطقا روي ريشه مو و ريزش مو اثري ندارند اما نکته‌اي که وجود دارد اين است که اين مواد اغلب موجب چسبيدن موها به يکديگر شده و بنابراين هنگام شانه کردن موجب وارد شدن تروما و ضربه به موها و کنده شدن موها زودتر از موعد ريختن موهاي تلوژن مي‌شوند. از طرف ديگر برخي از مواد صاف کننده مو مانند «گلت» نيز مي‌توانند باعث آسيب موها و ريزش آنها شوند.
 

6.رنگ‌ موي تيره
توصيه‌اي که مي‌توان به تمام خوانندگان کرد، ‌اين است که بهتر است شکرگزار خداوند در اهداي موهاي سالم به خودتان باشيد و تا زماني که دچار اضطرار نشده‌ايد، موهاي‌تان را دستکاري نکنيد. اين توصيه شامل رنگ کردن، فر کردن، صاف کردن و تغيير مدل‌هاي مکرر مي‌شود. يادمان باشد که رنگ کردن‌هاي مکرر به ويژه با رنگ‌هاي تيره نه تنها موجب آسيب رساندن به ساقه موها مي‌شود بلکه شواهد علمي وجود دارد که ممکن است روي سلامت افراد هم تاثيرهاي مهمي داشته باشد. به عنوان مثال ديده شده که در آرايشگرهايي که به طور مرتب و مکرر با رنگ موهاي تيره سر و کار دارند رخداد برخي سرطان‌ها شايع‌تر است. افرادي که از سنين پايين شروع به دستکاري موهايشان شامل رنگ کردن‌هاي مکررو تغيير مدل‌هاي مرتب مي‌کنند به زودي شاهد خشک و شکننده شدن موها و گاها کاهش تراکم موهايشان مي‌شوند. پس بهتر است کمي تامل کرده و با موهايمان مهربان‌تر باشيم.

یوسفی بازدید : 20 چهارشنبه 22 شهریور 1391 نظرات (0)

روش های طبيعي/ ميوه‌هايي موجب سفيدي رنگ دندان مي‌شوند؟

ايسنا: اكثر ما وقتي تبليغات تلويزيوني و مجلات را در مورد روش‌هاي سفيد كردن دندانها مي‌بينيم به فكر مي‌افتيم كه در اين زمينه اقدامي بكنيم و در نتيجه لبخندي زيبا داشته باشيم اما گاهي نگران اثرات سوء اين روش‌ها هستيم.


در اين مقاله كه در سايت تخصصي ارگانيك به چاپ رسيده چند روش طبيعي و غيرشيميايي براي سفيد كردن دندانها ارائه شده كه درعين حال اينگونه اثرات سوء را نيز ندارند. اين روشها عبارتند از:


-‌ خوردن كرفس و سيب؛ اين دو خوردني حاوي سلولزهاي رشته‌اي هستند كه مانند يك مسواك طبيعي مي‌توانند به آرامي و بدون ضرر، دندانها را تميز و سفيد كنند. اين خوردني‌ها اثر رنگدانه‌هاي ناشي از مواد غذايي را از روي دندانها پاك مي‌كنند.

- استفاده از پراكسيد هيدروژن (يا آب اكسيژنه)؛ اين ماده كاملا طبيعي و غيرسمي كه تركيبي از مولكول‌هاي اكسيژن و آب است و مي‌تواند به شيوه‌اي بي‌خطر دندانها را پاكسازي كند و براي بهداشت و سلامت كلي دندانها نيز مفيد است. روش استفاده از آب اكسيژنه اين است كه پودر 3 درصد آن را در آب شير به مقياس 50-50 حل كرده و هر شب قبل از خواب دندانهايتان را با اين محلول بشوئيد. پس از چند هفته متوجه خواهيد شد كه دندانهايتان سفيدتر و روشن‌تر شده‌اند.


-‌ توت فرنگي بخوريد؛ اين ميوه خوشمزه و پرطرفدار تابستاني به دليل اينكه حاوي ماده‌اي موسوم به اسيد ماليك است درسفيد كردن دندانها نقش موثري دارد. براي بهره‌مند شدن بيشتر از اين خاصيت توت فرنگي هفته يكبار دستورالعمل زير را انجام دهيد:

-‌ ابتدا يك عدد توت فرنگي را با يك قاشق غذاخوري جوش شيرين تركيب كنيد تا يك خمير قرمز رنگ حاصل شود. اين خمير را روي مسواك قرار داده و آن را مدت 5 دقيقه روي دندانهايتان بگذاريد.

- براي جلوگيري از پوسيدگي دندانها پس از 5 دقيقه با يك مسواك استاندارد، دندانهايتان را بشوييد تا هرگونه قندطبيعي از روي دندانهايتان پاك شود.

- استفاده از پوست پرتقال و برگهاي درخت برگ بو؛ اين دو سفيد كننده طبيعي دندانها كه غير معمول‌تر از بقيه موارد هستند مي‌توانند رسوبات روي دندانها را تاحد زيادي برطرف كرده و دندانها را درخشان‌تر كنند شما مي‌توانيد به نوبت هر يك از آنها را به طور خشك يا به صورت پودر تركيبي با يكديگر روي دندانها بگذاريد.

- و بالاخره مي‌توانيد از جوش شيرين استفاده كنيد براي اين منظور مي‌توانيد 6 قاشق غذاخوري جوش شيرين را با 3/1 قاشق غذاخوري نمك، 4 قاشق چايخوري گليسيرين و 15 قطره روغن نعنا يا ديگر روغن‌هاي گياهي تازه كننده بازدم تركيب كنيد اين تركيب را به مقادير كم هر وقت كه مي‌خواهيد دندانهايتان سفيدتر شوند روي آنها بگذاريد و بعد از مدتي دهانتان را بشوئيد.

یوسفی بازدید : 24 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

آشنایی با 10 خاصیت تخم کدو
 

تخم کدو علاوه بر طعم خوبی که دارد دارای خواص فراوانی نیز هست.


10 مورد از خواص تخم کدو عبارتند از:

1- محافظ پروستات

مصرف تخم کدو، مشکلات ناشی از بزرگ شدن پروستات را کاهش می‌دهد.

2- تقویت کننده مثانه

برخی تحقیقات روی حیوانات نشان داده، عصاره کدو، تقویت کننده خوبی برای عملکرد مثانه است.

3- درمان افسردگی

این ماده غذایی حاوی ترکیب تریپتوفان است که طبیعتا ضد‌ افسردگی است.

4- پیشگیری از پوکی‌استخوان

به خاطر وجود مقادیر فراوان روی، تخم کدو محافظ طبیعی خوبی در برابر پوکی‌استخوان است.

5- ضد التهاب طبیعی

تخم کدو بدون برجای گذاشتن عوارض جانبی داروهای ضدالتهاب، به نحو موثری التهاب را کاهش می‌دهد.

6- پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه

تخم کدو، طی نتایج حاصله از تحقیقات از تشکیل سنگ‌های کلیه از جنس اگزالات کلسیم پیشگیری می‌کند.

7- از بین برنده انگل‌ها

در بسیاری از فرهنگ‌ها، برای درمان کرم کدو و دیگر انگل‌ها، از تخم کدو استفاده می‌کنند.

8- سرشار از منیزیم است

مصرف نصف پیمانه تخم کدو، 98 درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم ، ماده معدنی که بیشتر آمریکایی‌ها به کمبود آن دچار هستند، را برطرف می‌کند.

9- کاهش دهنده کلسترول

به خاطر وجود فیتواسترول‌ها،‌ ترکیباتی که سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهند، این ماده غذایی باعث پایین آمدن سطح کلسترول بد خون می‌شود.

10- پیشگیری از سرطان

فیتواسترول‌های موجود در این ماده غذایی،‌ محافظان خوبی در برابر ابتلا به انواع سرطان‌ها محسوب می‌شوند.

یوسفی بازدید : 21 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

افراد با شكم بزرگ بخوانند

کلسترول بالا، فشار خون بالا، قند خون بسیار بالا و غیره از علایم ابتلا به چاقی است.

احتمالاً این یکی از علائم عارضه ای است که سندروم متابولیک نامیده می‌شود و شما به آن مبتلا شده اید، علائم دیگر آن عبارتند از: کلسترول بالا، فشار خون بالا، قند خون بسیار بالا و غیره...

برای آب کردن شکم، رژیم مدیترانه ای بگیرید!
اگر تمام این موارد را دارید، باید واکنش نشان دهید و رژیم مدیترانه ای را در دستور کار خود قرار دهید. در واقع، این روش برای آب کردن شکم تان بسیار مفید است!

سندروم شکم بزرگ
داشتن شکمی بزرگ، واضح ترین نشانۀ سندروم متابولیک است. به حدی که امروزه اندازۀ دور کمر، معیار بسیار مهمی برای محاسبۀ BMI (شاخص تودۀ بدنی: وزن تقسیم بر مجذور قد) محسوب می‌شود.

شکم بزرگ یکی از 5 علامت سندروم متابولیک است، و به عنوان یک عامل بسیار قدرتمند برای ایجاد خطر بیماری های قلبی عروقی شناخته می‌شود، این علائم خطر به این ترتیب اند:

اندازۀ دور شکم بالاتر از 102 سانتی متر برای مردان و بالاتر از 88 سانتی متر برای زنان.

مقاومت به انسولین، یا میزان قند خون بالا، بالاتر از 1.10 گرم بر لیتر.

فشار خون بالاتر یا معادل 85/130.

کلسترول HDL، (کلسترول خوب) پایین تر از 0.40 گرم بر لیتر برای مردان و 0.50 گرم بر لیتر برای زنان.

تری گلیسیرید بالاتر یا معادل 1.5 گرم بر لیتر.

حالا که با این معیارها به شما هشدار داده شد، باید دنبال راه حلی باشید: رژیم مدیترانه ای تأثیرگذاری خودش را برای کوچک کردن شکم به اثبات رسانده است.

رژیم مدیترانه ای برای مقابله با شکم بزرگ
در این زمینه مطالعات، بسیار زیاد و گسترده هستند چرا که آزمایش های قابل بهره برداری فراوانی دربارۀ این موضوع صورت گرفته است، چیزی حدود 50 آزمایش بر روی 535000 نفر.

نتیجه چنین است، رژیم مدیترانه ای باعث می‌شود که خطر ابتلا به سندروم متابولیک پایین بیاید. ضمناً به افزایش میزان کلسترول خوب خون نیز کمک می‌کند، میزان تری گلیسرید را کم می‌کند، فشار خون سیستولیک (عدد بزرگتر) و دیاستولیک (عدد کوچکتر)، قند خون و در نهایت اندازۀ دور کمر را کاهش می‌دهد.

خوب است بدانیم که اعمال رژیم مدیترانه ای ساده و کم هزینه است، بسیاری از افرادی که از این رژیم تبعیت کرده اند و رژیم غذایی خود را بر پایۀ آن قرار داده اند، خیلی کمتر به بیماری های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند، باید یادآوری کنیم که امروزه این بیماری، اولین دلیل مرگ و میر در کشورهای غربی است.

از رژیم مدیترانه ای تا بازگشت تعادل به تغذیه...
توصیه به تبعیت از رژیم مدیترانه ای برای کم کردن احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با توصیه هایی که از سوی مراجع رسمی بهداشتی بیان می‌شود، هماهنگ است.

بهترین کار این است که از گرفتن رژیم های لاغری که رژیم یویو نامیده می‌شوند و همراه با بازگشت وزن کم شده یا حتی بیشتر از آن هستند، خودداری کنید. به جای این دست از رژیم ها، به متعادل سازی تغذیه تان روی آورید که در وهلۀ اول وزن تان را تثبیت می‌کند.

این بازگشت به تعادل به معنای اعمال محدودیت های شدید نیست اما بر پایۀ فراگیری قواعد تغذیه ای استوار است، مثل همان چیزی که در رژیم مدیترانه ای مشاهده می‌شود، یعنی: مقدار بسیار زیادی میوه و سبزیجات، ماهی، غلات کامل، روغن های خوب و میوه های خشک. و همچنین مقدار کمی گوشت، مقدار اندکی فرآورده های حیوانی و کاهش مصرف فرآورده های صنعتی که جایگزین «غذاهای خانگی» شده اند. چنین تغذیه ای برای آب کردن شکم ایده آل است.

یوسفی بازدید : 19 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

زمانی كه چند برش لیمو ترش و چند پر از گیاهان معطر را برای ساعتی یا بیشتر در 1 لیوان آب بریزید و بگذارید برای ساعتی یا بیشتر بماند آب طعم فوق العاده ای پیدا می كند و از نوشیدن آن بسیار لذت خواهید برد .

با این نوشیدنی ها كه شامل مخلوط میوه ها یا تغییر خلاقانه لیمونادهای سنتی می باشد سر حال شوید .

1 - شربتی خنك كنند
نعنای تازه و آبلیمو این معجون معطر را سر حال می آورد . استفاده از لیمو و نعنا در تركیب این نوشیدنی باعث تازگی و طروات بخشی آن را افزایش می دهد . نعنا و لیمو را با مقداری آب گازدار مخلوط كنید .


2 - نوشیدنی هندوانه
این نوشیدنی تركیبی از پوره میوه با یخ و آب گازدار می باشد . برای خامه دار شدن آن یک قاشق پر ماست به نوشیدنی اضافه كنید و برای تزیین هم از تكه های میوه استفاده نمایید .


3 - معجون خنك كننده هندوانه
برای درست كردن این نوشیدنی هنودوانه مخلوط شده را با آب انگور سفید ،آبلیمو ، شكر ، نعنا و آب گازدار تركیب نمایید و یك نوشیدنی خوشمزه درست كنید .


4 - نوشیدنی خیار
برای مزه دار كردن و شیرین كردن آب از لیمو ، خیار و نعنای تازه استفاده نمایید و یك نوشیدنی خوشمزه و متفاوت تهیه كنید .


5 - نوشیدنی توت و انبه
تركیب آب گازدار با طعم توت با میوه های تازه نوشیدنی شیرین و خنكی می شود كه در تركیبش از شكر استفاده نشده است .


6 - چای سبز هلو – نعنا
اضافه كردن نكتار هلو و نعنای تازه تغییری در طعم این چای كم شیرین ایجاد می كند .


7 - چای انبه نعنایی
این آیس تی با طعن انبه و نعنا را مقداری شیرین كنید .


8 - خنك كننده با طعم انواع توت
این خنك كننده آكنده از توت فرنگی ، تمشك و قره قاط ( تمشک آبی ) نوشیدنی خنك كننده بسیار مناسبی برای رفع عطش می باشد . برای كسب نتیجه بهتر با میوه های كاملاً یخ زده شروع كنید .


9 - آیس تی ( چای سرد ) با طعم توت فرنگی
می توانید به جای استفاده از توت فرنگی تازه از توت فرنگی های فریز شده برای این آیس تی استفاده نمایید . حواستان باشد كه از توت فرنگی های شیرین نشده استفاده نمایید .


10 - آب با طعم دلپذیر لیمو
زمانی كه چند برش لیمو ترش و چند پر از گیاهان معطر را برای ساعتی یا بیشتر در 1 لیوان آب بریزید و بگذارید برای ساعتی یا بیشتر بماند آب طعم فوق العاده ای پیدا می كند و از نوشیدن آن بسیار لذت خواهید برد . از اضافه كردن شكر به این نوشیدنی خوداری نمایید . این نوشیدنی برای رفع عطش بسیار مناسب می باشد .

11 - آیس تی نعنایی
با استفاده از این چای میوه ای با طعم پرتقال و لیمو به همراه نعنا در تفریحات بیرونی از منزل تشنگی اعضای خانواده اتان را برطرف نمایید .


12 - چای تمشك داغ و ادویه دار
این نوشیدنی طعم بسیار خوبی دارد و رنگ قرمز یاقوتی آن بسیار چشم نواز است . تمشك های فریز شده ( در صورتی كه فصل تمشك تازه تمام شده باشد و به تمشك تازه دسترسی نداشته باشید ) این امكان را فراهم می آورد تا در هر زمانی از سال از نوشیدن این چای عجیب لذت ببرید . با اضافه كردن تمشك به چایتان كمی از طعم های معمولی چون پرتقال و ادویه فاصله بگیرید .

یوسفی بازدید : 8 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

این غذاها اجازه نمی دهند شما لاغر شوید!!
 

1- ماست های طعم دار: ماست های طعم دار چربی و قند زیادی دارند و برخلاف تصور عموم که یک میان وعده بی ضرر و حتی مفید برای بدن است باید بگوئیم این تصور کاملا اشتباه است.


2- دسرهای شیرین: محدود کردن قند و شکر در برنامه غذایی روزانه کار بسیار هوشمندانه ای است.دسرهای شیرین مقادیر زیادی قند دارند که اصلا برای سلامتی شما مناسب نیست بلکه حتی مضر نیز می باشند. به جای خوردن دسرهای شیرین کمی میوه تازه بخورید.میوه ها کالری کمتری دارند و قندشان طبیعی است.


3- بستنی یخی : به نظر می رسد بستنی یخی از بقیه بستنی ها گزینه بهتری برای کسانی باشد که قصد دارند رژیم بگیرند اما باید بدانید که این بستنی نیز مقادیر زیادی کالری و چربی دارد. همچنین این بستنی ها دارای قند فراوانی هستند که اگر به مقدار زیاد مصرف شوند برای سلامتی اصلا مناسب نیستند.


4- نوشیدنی های رژیمی : حتی اگر نوشیدنی های رژیمی را هم بخواهید هر روز مصرف کنید مطمئن باشید نه تنها هیچ کمکی به کاهش وزن شما نمی کند بلکه برای سلامتی شما ضرر نیز خواهد داشت.به گزارش نیک صالحی ،حتی این نوع نوشیدنی ها نیز دارای مقادیری قند و کالری هستند.درست است که آنها انتخاب مناسب تری به جای نوشیدنی های معمولی هستند اما اگر به مقدار زیاد استفاده شوند مضر نیز خواهند بود.


نان: کربوهیدرات یکی از عوامل اصلی اضافه وزن افراد می باشد.نان ها منابع غنی از کربوهیدرات هستند ، پس هرچقدر فرد کمتر از آنها استفاده کند مقدار کالری وارد شده به بدن تان کمتر خواهد بود.


5- نوشیدنی های الکی : نوشیدنی های الکی به طور متوسط 1.2 پوند در ماه به وزن افراد اضافه می کند.

تعداد صفحات : 33

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 327
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 91
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 177
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 198
  • بازدید ماه : 668
  • بازدید سال : 1,949
  • بازدید کلی : 9,645
  • کدهای اختصاصی