loading...
دل من
یوسفی بازدید : 26 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

564654332104120.jpg

مشخصات امنیتی و قابل بررسی اسکناس ها و ایران چک به شهروندان کمک می‌کند تا به راحتی اسکناس‌های واقعی را از موارد تقلبی و جعلی آنها تشخیص دهند.
 

در اسکناس‌های چاپ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موارد متعددی از خصوصیات امنیتی وجود دارد که تشخیص آنها با اندکی دقت به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
در بیشتر موارد بهتر است به یک خصیصه اکتفا نکرده، بلکه موارد بیشتری را جهت حصول اطمینان بیشتر بررسی نمائید.
البته باید این امر را نیز در نظر گرفت که نگهداری و استفاده از اسکناس‌های جعلی پیگرد قانونی دارد.
** مشخصات اسکناس دو هزار تومانی
- نخ امنیتی
نخ امنیتی این اسکناس از نوع پنجره ای با روکش فلزی است و آرم بانک مرکزی نیز در زمینه آن به چشم می خورد، این نخ درون خمیره کاغذ می باشد و فقط بخش هایی از آن در سطح کاغذ نمایان است.
- ریز چاپ برجسته
ریز چاپ برجسته با نوشته ‘بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران’ که با استفاده از وسایی بزرگ نمایی (ذره بین) به سادگی قابل رؤیت می باشد.
- ریز حروف برجسته منفی، مثبت
ریز حروف برجسته جمله ‘جمهوری اسلامی ایران ‘ بصورت مثبت و منفی در طرح گنجانده شده که با استفاده از ذره بین به سادگی قابل رؤیت می باشد.
- نشانه برجسته برای تشخیص نابینایان
علامت مخصوص در گوشه اسکناس بطور برجسته برای شناسایی آن توسط افراد نابینا بصورت سه دایره که به آسانی قابل لمس می باشد.
- واتر مارک
تصویر حضرت امام (ره) بصورت سه بعدی در خمیره کاغذ وجود دارد که برای رؤیت آن باید اسکناس را در مقابل تابش نور مستقیم قرار داد.
- طرح زمینه خطی
کلیه طرح های زمینه این اسکناس بصورت خطی و با رنگ های متفاوت می باشد.
- تصویر مکمل
این قسمت از اسکناس در مقابل نور، نمایشگر عدد ۲۰۰۰۰ است.
- ریز متن برجسته
ریز متن برجسته عدد ۲۰۰۰۰ روی گنبد که با ذره بین قابل رؤیت می باشد.
- چاپ برجسته
بخش هایی از این اسکناس دارای چاپ برجسته می باشد که برجستگی این سطوح در مقایسه با چاپ های دیگر به سادگی بوسیله انگشتان دست قابل لمس است.
- طرح مخفی
با تغییر زاویه اسکناس به نحوی که روی اسکناس بصورت افقی در مقابل چشم قرار گیرد در سمت چپ تصویر حضرت امام (ره) طرح مخفی بصورت عدد ۲۰۰۰۰ نمایان می گردد.
مرکب فلورسنت
با تابش نور ماورای بنفش به قسمت روی اسکناس؛ رنگ امضاء وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی از مشکی به سبز فسفری تغییر می یابد.
قسمت هایی از طرح متمرکز شده در وسط اسکناس به رنگ فسفری آبی و سبز تغییر می کند.
الیاف نامرئی در خمیره کاغذ نیز به رنگهای فسفری آبی، قرمز، سبز و زرد نمایان خواهند شد.
رنگ شماره سریال از قرمز به طلایی تغییر خواهد کرد، ضمن آن که با تابش نور ماورای بنفش به قسمت پشت اسکناس بخشهایی از بالای میدان نقش جهان همچنین خطوط محوطه میدان و گنبد مسجد به فیروزه ای فسفری تغییر رنگ خواهند داد.
** مشخصات امنیتی اسکناس ۰۰۰ ۱۰۰ ریالی
چاپ بر جسته روی اسکناس در سه رنگ قهوه ای، سبز یشمی و سبز روشن بوده و شامل پرتره حضرت امام (ره)، بوردر و نوشته ها می باشد که با انگشتان دست به راحتی قابل لمس است.
ریز چاپ روی اسکناس به شکل ریز چاپ برجسته و ریز نوشته می باشد.
لامت مخصوص روشندلان به صورت چهار دایره برجسته در گوشه سمت چپ و پایین اسکناس به رنگ قهرهای چاپ شده است.
کلیه نقوش اسکناس به صورت خطی و با استفاده از سیستم طراحی امنیتی، طراحی شده اند که شامل طرح های گیلوش و مدالین ( طرح هندسی تکراری ) و ریز نوشته ها می باشد.
بخشی از عدد ارزشی اسکناس به عنوان طرح مکمل در روی اسکناس و بخش دیگر در پشت ان چاپ شده است.
ریز چاپ برجسته در پشت اسکناس که بر روی گنبد آرامگاه سعدی قرار دارد.
مشخصه طرح مخفی در بوردر پایین اسکناس به صورت برجسته چاپ شده است که با قرار دادن اسکناس در راستای چشم به شکل تقریبا افقی و در مقابل نور، عدد لاتین ۱۰۰۰۰۰ ریالی قابل لمس است.
چاپ برجسته پشت اسکناس در سه رنگ قهوه ای، سبز زیتونی تیره و سبز روشن و شامل آرامگاه سعدی، بوردر و نوشته های اسکناس می باشد که با انگشتان دست براحتی قابل لمس است.
تصویر سه بعدی حضرت امام (ره) به عنوان واتر مارک در خمیره کاغذ قرار گرفته است.
واتر مارک بسیار روشن عدد لاتین ۱۰۰۰۰۰ در زیر واتر مارک تصویر اصلی (الکترو تایپ).
نخ امنیتی پنجره ای از نوع هولوگرام با عرض ۵/۲ میلیمتر شامل آرم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در طول نخ که در مقابل نور با تغییر زاویه بصورت هفت رنگ دیده می شود و عدد لاتین ۱۰۰۰۰۰ در روی آن قابل مشاهده خواهد بود.
** ایران چک
از مهمترین مشخصه های ایران چک ها این است که زمانی ایران چک ها کپی می شود تمام ویژگی های امنیتی خود را از دست می دهد.
همچنین از دیگر ویژگی های امنیتی ایران چک ها واترمارک یعنی(تصویر مخفی در وسط کاغذ) است و همچنین نخ امنیتی که اگر در داخل دستگاه کپی قرار بگیرد این نخ به رنگ سیاه در می آید.
رنگ این ایران چک ها بنفش و در ابعاد ۷۵ در۱۶۰ میلیمتر است.
** مشخصات روی چک:
مزین به تصویر بارگاه حضرت امام رضا (ع) در سمت راست، واترمارک تصویر فردوسی در سمت چپ و در خمیره و کاغذ که در مقابل نور از دو طرف ایران چک قابل رؤیت می باشد.
نخ امنیتی پنجره‌ای که از نوع هولوگرام و با نوشته ۵۰۰,۰۰۰ به صورت بی رنگ در بطن نخ می باشد.
نخ امنیتی پنهان که درون کاغذ قرار گرفته و از نوع فلورسنت و با نوشته بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
فیبرهای مرئی که در سطح چک پراکنده است و بدون هیچگونه ابزاری قابل مشاهده است.
طرح مخفی در قسمت کتیبه بالا، عبارت (IRAN CHEQUE ۵۰۰۰۰۰) که با تغییر زاویه دید در حالتی که ایران چک به صورت افقی در مقابل چشم قرار گیرد قابل رؤیت می باشد.
کلیه نقاطی که به رنگ بنفش و آبی روی ایران چک نشان داده شده است چاپ برجسته می باشند که با انگشتان دست به سهولت قابل لمس و شناسائی است.
دارای شماره امنیتی فارسی در قسمت بالا سمت راست که در مقابل اشعه ماوراء بنفش به رنگ طلایی تغییر می یابد.
همچنین دارای شماره سریال (MICR) با قابلیت کنترل ماشینی درقسمت پائین سمت چپ می باشد.
برای چاپ آرم بانک مرکزی در قسمت وسط سطح چک از مرکب حرارتی استفاده شده به گونه ای که با لمس انگشتان دست و افزایش گرما طرح مذکور ناپدید و پس از سردشدن مجدد ظاهر می گردد.
طرح see through (نوع اول) در سمت چپ ایران چک عدد ۵۰۰,۰۰۰ در پشت و روی چک بصورت عمودی و ناقص چاپ گردیده که با قراردادن چک در مقابل نور عدد ۵۰۰,۰۰۰ بطور کامل رؤیت می‌شود.
مرکب ضد کپی – درطرح see through (نوع دوم) واقع در زیربارگاه حضرت امام رضا(ع) مرکب نارنجی رنگ در کپی رنگی از ایران چک به رنگ قهوه‌ای کم رنگ تغییر می یابد.
** مشخصات پشت ایران چک:
در سمت چپ قسمت وسط عدد ۵۰ بصورت نامرئی وجود دارد که با تابش اشعه ماوراء بنفش قابل رویت است.
قسمت هایی از پشت چک در مقابل اشعه ماوراء بنفش به رنگ سبز روشن تغییر می‌یابد.

یوسفی بازدید : 18 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

9 موضوعی که زوج‌های خوشبخت درمورد آن حرف می‌زنند
 

شما و همسرتان درمورد چه موضوعاتی حرف می‌زنید؟ در زیر به 9 موضوعی که زوج‌های خوشبخت درمورد آن حرف می‌زنند اشاره می‌کنیم.

در یک تحقیق مشخص شد که افراد وقتی درمورد موضوعات پرمفهوم حرف می‌زنند بسیار شادتر از زمانی هستند که گفتگوهای روزمره انجام می دهند. این تحقیق بر روی 79 دانشجو انجام گرفت و مکالمات آنها ضبط شده و توسط محققان بررسی شد که در آن گفتگوهای روزمره درمورد غذا و آب‌وهوا را با بحث‌های پرمفهوم درمورد فلسفه، تحصیلات و مذهب متمایز کردند. شرکت‌کنندگانی که بیشترین رضایت را گزارش دادند، فقط 10 درصد از گفتگوهای خود را صرف مکالمات عادی روزمره می‌کردند درحالیکه مکالمات 3/28 درصد از ناراضی ترین و ناراحت‌ترین شرکت‌کنندگان حول موضوعات عادی بوده است.

این تحقیق هنوز در حال پیگیری است و محققان در حال بررسی هستند که آیا این مسئله باعث راضی و شاد بودن افراد شده است که می‌توانند عمیق حرف بزنند یا به این دلیل عمیق حرف می‌زنند که افرادی شاد هستند. از میان موضوعات مختلفی که زوج‌ها معمولاً درمورد آن حرف می‌زنند، 9 مورد را انتخاب کرده‌ایم که باور داریم ازجمله موضوعات مورد بحث زوج‌های خوشبخت است.

1. لحظات خاطره برانگیز. اگر نتوانید درمورد لحظات و اتفاقات شرم‌آوری که مثلاً در دوران دبیرستان با دوست‌تان تجربه کردید با همسرتان حرف بزنید، با چه کس دیگری خواهید توانست؟ اگر تا امروز این کار را نکرده‌اید، از حرف زدن درمورد این موضوعات خجالت نکشید. شاید همسرتان هم به زبان آید و از اینکه او خاطراتی جالب داشته است، متعجب شوید.

2. دیدگاه سیاسی. درمورد سیاست روز کشور چطور فکر می‌کنید؟ لازم نیست دیدگاه‌هایتان یکسان باشد. یک رابطه خوب این امکان را فراهم می‌کند که هر دو طرف درمورد عقاید و دیدگاه‌های خود به آزادی و بدون این طرفشان موضوع را به خود بگیرد، حرف بزنند.

3. ترس‌ها و ناامنی‌ها. منظورمان از ترس، ترس شما از سوسک یا موش نیست. منظورمان چیزهایی است که نگرانتان می‌کند؛ چیزهایی که دوست دارید در خودتان بهتر کنید. ممکن است مورد قضاوت قرار گیرید اما این احتمال هم هست که درکتان کند.

4. کودکی. از همسرتان بپرسید وقتی بچه بوده چه شکلی بوده؟ راحت دوست پیدا می‌کرده؟ چه بازی‌هایی را دوست داشته؟ در مدرسه مشکلی نداشته؟ خاطرات دوران کودکی موضوعات جالبی برای گفتگو هستند اما می‌تواند کمکتان کند بفهمید همسرتان چطور امروز به شخصیتی که هست تبدیل شده است.

5. روابط گذشته. این موضوع بسیار حساس است زیرا هیچکس دوست ندارد درمورد عشق‌های قبلی همسر خود چیزی بشنود. اما با تمرین کافی، زوج‌ها می‌توانند یاد بگیرند چطور درمورد روابط گذشته خود حرف بزنند که بدون ایجاد حس حسادت طرف مقابل، نحوه و علت تمام شدن روابط قبلی خود را توضیح دهند.

6. زندگی خانوادگی. دانستن نحوه بزرگ شدن همسرتان و روابط او را پدرومادر و خانواده‌اش برای درک رفتار امروز او در مقابل آنها ضروری است. اگر می‌خواهید رابطه‌تان با او ادامه‌دار باشد، دانستن نحوه کنار آمدن او با خانواده‌اش کمک بسیاری به شما خواهد کرد. چرا به خواهر خود نزدیک‌تر از برادرش است؟ چرا به نظر می‌رسد از دست مادر خود عصبانی است؟ چطور در میهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی شرکت می‌کند؟

7. اتفاقات روز. بخاطر طغیان جریان اطلاعات، تقریباً غیرممکن است که درمورد همه اتفاقاتی که پیرامونمان می‌افتد، آگاهی پیدا کنیم. اینجاست که کار گروهی وارد عرصه می‌شود: از همسرتان درمورد علایقش بپرسید، اقتصاد یا سیاست، و ببینید می‌توانید چیزی از او یاد بگیرید یا نه. شاید بتوانید علاقه او به اخبار علمی یا امور بین‌المللی را جلب کنید، کسی چه می‌داند؟

8. تلویزیون و فیلم. شاید درمقابسه با سیاست و ترس‌های شخصی، حرف زدن درمورد تفریح و سرگرمی کمی سطحی به نظر برسد اما حرف زدن درمورد فیلم هم جزء موضوعات عمیق دسته‌بندی می‌شود، البته به شرط آنکه درمورد شخصیت‌ها و طرح و موضوع داستان صحبت شود.

9. آینده. لازم است بپرسیم که چیزی از آینده ترسناک‌تر وجود دارد یا نه؟ بااینکه نمی‌گوییم به طرفتان فشار بیاورید درمورد برنامه‌های خود با شما در آینده مثلاً برای ازدواج یا بچه‌دار شدن حرف بزند، اما اعتقاد داریم که باید درمورد اهداف، آرزوها و آرمان‌های او بدانید. چه چیزی او را به سمت موفقیت می‌کشاند؟ در پنج سال آینده خود را در چه جایگاهی می‌بیند؟ کسی که طالب رشد و پیشرفت است و از ناشناخته‌های پیش روی خود ترسی ندارد، مطمئناً شایسته شماست.

یوسفی بازدید : 23 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

بارداری درزمان خونریزی زنان ودختران

خیلی ها فکر میکنند که اگر فرد در زمان عادت ماهیانه اقدام به رابطه جنسی نماید ، احتمال بارداری وجود نخواهد داشت. اما باید گفت که این امکان وجود دارد که وی در دوران خونریزی نیز باردار گردد.

تعدادی دلیل برای این مهم وجود دارد که برجسته ترین آنها عبارت است ازدلیل تمام خونریزی های مهبلی عادت ماهیانه نمی باشد. مواقعی وجود دارد که زنان خونریزی کمی رو در زمان تخمک گذاری مشاهده مینمایند .

این زمان درست زمانی می باشد که فرد برای باردار شدن کاملاٌ آماده بوده و به اصطلاح کشش رحمی وی بالاست. در زمان تخمک گذاری یک تخم از لوله تخمدان رها شده و بسمت پایین و لوله فالوپ (شیپور رحمی) حرکت میکند.

این بسیار طبیعی است که دختری در زمان تخمک گذاری مقداری خون را مشاهده نماید و آن را حمل بر تغییر زمان عادت ماهیانه و یا به اشتباه خود عادت ماهیانه تلقی نماید

بعضی وقتها تخمک گذاری می تواند قبل از اینکه خونریزی پریود در فرد به پایان برسد اتفاق بیافتد و بعضی وقتها نیز میتواند اتفاقش بلافاصله بعد از پایان یافتن عادت ماهیانه نیز می باشد. از طرفی اسپرم نیز می تواند تا ۳ روز بعد از رها شدن تخمک رو باردار نماید .

بنابراین داشتن رابطه جنسی در هر دو صورت میتواند بارداری نا خواسته رو بهمراه داشته باشدداشتن سکس بدون استفاده از وسایل جلوگیری از حاملگی، در زمان عادت ماهیانه و حتی در زمان خونریزی همچنان دارای ریسک میباشد.

خارج از این مسئله ، روابط جنسی در زمانی که فرد دارای شرایطی اینچنین می باشد هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی توصیه نمی گردد. در این شرایط حتی ریسک مبتلا شدن به انواع بیماریهای جنسی از قبیل ایدز و یا زگیلهای واژن و انواع دیگر بیماریها کاملاٌ بالا می باشد .در شرع مقدس اسلام نیز اشاره به این وضعیت در خانمها شده و در قران کریم امده که در این ایام با زنانتان نزدیکی نکنید که حیض برای انها یک حالت اذیت شدن دارد و اشاره به این گردیده که از نظر روحی شرایط مناسبی برای زن در این ایام نیست .و احادیثی نیز پیرامون ولد حیض هست که مطالعه در مورد آن خالی از لطف نیست.

تنها راه قابل اطمینان و شایع برای جلوگیری از بارداری نا خواسته و بیماریهای واگیردار، در شرایط فعلی استفاده از کاندوم میباشد

یوسفی بازدید : 36 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

تبریز - خبرگزاری مهر
: مادر سما کوچولو که خود در آستانه جوانی و 18 سال بیشتر ندارد، چند روز پیش در
مراجعه به منزل و پیش چشم ده ها شهروند از سوی یکی از خواستگاران سابق خود قربانی
اسیدپاشی شد و هم اکنون در وضعیت وخیمی بسر می برد.
















 


یوسفی بازدید : 123 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

با علایم آلزایمر آشنا شوید

آلزایمر

امروز 21 سپتامبر 2010، مصادف با 30 شهریور 1389، روز جهانی آلزایمر است. در این مطلب قصد داریم شما را با 10 علایم اولیه ی آلزایمر آشنا کنیم، پس با ما باشید.

علائم اولیه آلزایمر در افراد مختلف و حتی روزهای پی در پی متفاوت خواهد بود. بعضی از نشانه های آن به قدری ظریف است که هیچ کس به آن توجه نخواهد کرد.

علائم بعدی به صورت بارزتری جلوه می کند و آن زمانی است که بیماری پیشرفت زیادی کرده است.

از جمله علائم اولیه ابتلا به این بیماری عبارت هستند از:

1- از دست دادن حافظه

یکی از شایع ترین علائم آلزایمر فراموش کردن چیزهایی است که در فاصله ی زمانی نه چندان دور فرا گرفته اید. در حالی که فراموش کردن قرار ملاقات، نام یا شماره تلفن دوستان طبیعی است، اما در افراد مبتلا به آلزایمر فراموشی بیشتر اتفاق می افتد و بعد ها نیز با گذر زمان موارد فراموش شده را به خاطر نخواهند آورد.

2- مشکل در انجام امور زندگی و کارهای روزانه

افراد مبتلا به آلزایمر به سختی می توانند وظایف خود را بدون فکر کردن به خاطر بیاورند. فراموش کردن شیوه ی طبخ غذا، تعمیر لوازم منزل و یا بازی های ساده از جمله مشکلات این افراد است.

3- مشکلات زبانی

هر فردی ممکن است بعضی اوقات به سختی بتواند کلمات صحیح را پیدا کند. اما افراد مبتلا به آلزایمر اغلب مواقع کلمات ساده را فراموش می کنند و یا واژه های غیر معمولی را جایگزین می کنند.

4- سردرگمی زمانی و مکانی

فراموش کردن تاریخ روز و یا این که به سمت کجا در حال رفتن هستید، تا حدودی نرمال است. اما افراد مبتلا به آلزایمر اغلب خیابان خودشان را گم می کنند و فراموش می کنند کجا هستند و یا چگونه به این نقطه رسیده اند و یا این که چگونه به خانه باز گردند.

5- کاهش قوه قضاوت

هیچ کس در همه ی زمان ها قضاوت درستی ندارد. اما افراد مبتلا به آلزایمر اغلب بدون در نظر گرفتن آب و هوا لباس می پوشند. مثلا ممکن است در روزهای گرم چندین بلوز روی هم بپوشند و یا برعکس.

افراد مبتلا به آلزایمر قضاوت صحیحی راجع به پول ندارند و ممکن است مقدار زیادی پول به فروشنده بدهند و یا چیزهایی بخرند که اصلا به آن نیازی ندارند.
افرادی که مرتب مطالعه می کنند و یا بازی های فکری انجام می دهند، جدول حل می کنند و ... کمتر در معرض ابتلا به این بیماری خواهند بود.

6- مشکل در تفکر انتزاعی

افراد مبتلا به آلزایمر اغلب به طور کلی شماره ها را فراموش می کنند و یا نمی دانند که چه کاری باید با آن انجام داد.

7- قرار دادن اشیاء در جای غلط

هر کسی ممکن است به طور اتفاقی کلید یا کیف پول خود را در جای غلط بگذارد. اما افراد مبتلا به آلزایمر اغلب چیزها را در جای غلط می گذارند. مثلا ممکن است اتو را در یخچال قرار دهند.

8- تغییر در رفتار و خلق و خو

افراد مبتلا به آلزایمر به سرعت تغییر خلق و خو می دهند. مثلا ممکن است بدون هیچ دلیل مشخص از حالت آرام به گریه و یا عصبانیت تغییر خلق دهند.

9- تغییر شخصیتی

شخصیت افراد در طول زندگی معمولا تا حدودی عوض می شود، اما افراد مبتلا به آلزایمر به طور بارزی تغییر شخصیت می دهند. مثلا ممکن است بدگمان، ترسو و یا وابسته به سایر افراد خانواده شوند.

10- از دست دادن قوه ی ابتکار و نوآوری

بعضی اوقات خستگی بابت کارهای خانه، فعالیت های تجاری و یا مسئولیت های اجتماعی طبیعی است. اما افراد مبتلا به آلزایمر اغلب بسیار غیر فعال هستند. ساعت های طولانی به تماشای تلویزیون می نشینند. بیش از حد طبیعی می خوابند و هیچ تمایلی برای فعالیت ندارند.

آیا آلزایمر قابل پیشگیری است؟

تاکنون هیچ راه تضمین شده ای برای پیشگیری از آلزایمر وجود نداشته است، اما تحقیقات اخیر روش های زیر را در پیشگیری از آلزایمر موثر می داند.

* تمرینات فکری

افرادی که مرتب مطالعه می کنند و یا بازی های فکری انجام می دهند، جدول حل می کنند و ... کمتر در معرض ابتلا به این بیماری خواهند بود.

* تمرینات بدنی

30 دقیقه ورزش روزانه تاثیر به سزایی در سلامت قلب، ماهیچه ها و مغز دارد. پیاده روی، باغبانی، تمیز کردن منزل و....می تواند نوعی ورزش باشد.

* نوشیدن مایعات به اندازه ی کافی

کم آبی، مهم ترین فاکتور متغیر برای از دست دادن حافظه است. به مقدار کافی مایعات بنوشید و از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.

* مراقب داروهای مصرفی باشید

پزشک شما باید از کلیه داروهای تجویزی و غیر تجویزی که مصرف می کنید آگاه باشد. زیرا ترکیب بعضی از داروها باعث گیجی، فراموشی و یا آسیب بلند مدت به حافظه شود.

* از رژیم غذایی سالمی پیروی کنید

روزانه حداقل 5 نوع میوه و سبزی تازه بخورید. سبزیجات پهن برگ مثل بروکلی، اسفناج و کاهو بسیار مفید است.

* از مکمل فسفاتیدیل سرین Phosphatidylserine استفاده کنید

مطالعات مختلف نشان می دهد که استفاده از این مکمل در مراحل اولیه ی ابتلا به آلزایمر، سرعت پیشرفت بیماری را کاهش می دهد. بنابراین اگر این بیماری در خانواده در حال گسترش است بهتراست با مشورت پزشک مصرف آن را شروع کنید.
آلزایمر، ژن

پیشرفت آلزایمر قابل پیش بینی شده است

یک تیم بین‌ المللی از کارشناسان با مدیریت دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد در سنت لوئیس، یک نسخه ی ژنتیکی جدید را شناسایی کرده ‌اند که به نظر می‌ رسد می ‌تواند میزان پیشرفت بیماری آلزایمر در آینده را پیش بینی کند.

در حالی که مطالعات پیشین روی فاکتورهایی متمرکز شده بود که بر خطر بروز آلزایمر موثر هستند، پژوهش جدید به روشی برای تشخیص سرعت پیشرفت این بیماری در مبتلایان، پس از تشخیص آن اشاره دارد.

پژوهشگران روی 846 بیمار مطالعه کردند که میزان پروتئینی موسوم به tau در مایع مغزی نخاعی آن ها بالا رفته بود.

بررسی‌ های اخیر نشان داده است که وجود نوع خاصی از پروتئین tau در مایع مغزی - نخاعی در واقع یک شاخص بیماری آلزایمر است. پژوهشگران هم چنین روی نسخه ‌های جداگانه DNA در بیماران مطالعه کرده و یک نشانگر ژنتیکی را کشف کرده ‌اند که با افزایش میزان tau در ارتباط است. پژوهشگران می ‌گویند: افرادی که حامل این نشانگر ژنتیکی هستند در هر مرحله از بیماری، سطح پروتئین تائوی بالاتری دارند.

یوسفی بازدید : 20 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

رابطه زنگ تلفن همراه با شخصيت افراد

 

با توليد گوشي هاي پيشرفته تلفن همراه، بموازات تغيير سليقه خريداران ، انتخاب زنگ نيز بسته به شخصيت افراد تغيير محسوسي يافته است.

استقبال مردم براي نصب آهنگ هاي گوناگون در گوشي هاي خود در دو سه سال اخير دو چندان شده است و هر کسي سعي مي کند فقط از موسيقي هاي مورد علاقه اش به عنوان زنگ تلفن همراه استفاده کند.

بعضي از افراد به موسيقي هاي ملايم بعنوان زنگ تلفن همراه علاقه مندند و عده اي ترجيح مي دهند از موسيقي هاي شاد استفاده کنند.

برخي افراد موسيقي هاي هيجان بر انگيز و پر صدا را براي زنگ تلفن همراه خود بر مي گزينند.
در اين ميان عده اي هم تنوع طلب هستند و هر چند وقت يکبار موسيقي زنگ تلفن خود را تغيير مي دهند.

روان شناسان معتقدند: انتخاب نوع موسيقي براي تلفن همراه بطور مستقيم با ويژگي هاي شخصيتي افراد رابطه دارد.

افرادي که موسيقي هاي پر سر و صدا براي موبايل خود و يا حتي براي شنيدن در خودرو انتخاب مي کنند افرادي هيجان طلبند.

افرادي که موسيقي هاي ملايم و آرام بخش بر مي گزينند افرادي آرام، احساساتي و منظمند که به جلب توجه ديگران تمايلي ندارند.

بیشترین دلیل مراجعه به متخصص زنان

یوسفی بازدید : 29 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

خون‌ریزی غیرطبیعی می‌تواند طیف وسیعی از علل و بیماری‌ها را شامل شود که بسته به سن و زمان وقوع آن، متفاوت هستند.
دکتر سید عزیز برزنجی، گفت با اشاره به بیماری‌های شایع زنان اظهار کرد: «خونریزی غیرطبیعی رحم بیشترین دلیل مراجعه اغلب خانم‌ها به پزشکان زنان و زایمان است به نحوی که فرد بدون هیچ علامتی دچار این بیماری می‌شود.»

معمولا پزشک معالج در اولین برخورد با این بیماران ضمن در نظر گرفتن سن بیمار و زمان ایجاد علامت طی دوره ماهانه، تشخیص‌های افتراقی متفاوتی را در نظر می‌گیرد و پس از معاینه و استفاده از وسایل کمک تشخیصی مانند سونوگرافی و پاپ‌اسمیر، به تشخیص قطعی می‌رسد. افرادی که با این مشکل دست به گریبان هستند، به چنددسته تقسیم‌ می‌شوند: سنین قبل از بلوغ، دوران بلوغ، سنین تولیدمثل و سنین قبل از یائسگی و سنین بعد از یائسگی. دلایل خون‌ریزی در این گروه‌های سنی می‌تواند مشترک یا متفاوت باشد. بعضی از بیماری‌ها، مختص یک گروه سنی خاص است و بعضی بیماری‌ها در همه گروه‌های سنی مشترک است.

خون‌ریزی غیرطبیعی را به دو دسته از جمله:
خون‌ریزی با علل عضوی (رحم و دستگاه تناسلی): که در نتیجهٔ بیماری مستقیم رحم و دستگاه تناسلی رخ می‌دهد.
خون‌ریزی با علل غیرعضوی: که ناشی از عدم تعادل هورمونی یا بیماری‌های خونی است.

دکتر برزنجی به دیگر بیماری شایع در زنان اشاره کرد وگفت: فیبروم‌های رحمی نیز از دیگر بیماری‌های زنان است غده‌های خوش‌خیم هستند که معمولا برای خانم‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. تنها در مواردی که این غده خیلی بزرگ و دردناک شده باشد پزشک مجبور به جراحی می‌شود. به گفته وی، همچنین درمواردی که فیبروم منجربه عدم بارداری شود نیز نیاز به جراحی وجود خواهد داشت. جراح زنان وزایمان یادآور شد: «فیبروم‌ها اغلب ریزو ناشناخته هستند به نحوی که با افزایش سن رشد می‌یابند البته دلیل این بیماری مشخص نیست ولی زمینه ‍ژنتیکی نیز در آن نقش دارد.»


جراح زنان و زایمان ادامه داد: «از آنجایی که این بیماری ناشناخته است امکان رشد فیبروم در زمان بارداری و داروهای هورمونی در بزرگ شدن این غده تاثیر گذار است در مواردی که فیبروم در سنین حاملگی بزرگ شود با جراحی این غده را خارج می‌کنند و در سنین بالا‌تر امکان اینکه کل رحم برداشته شود زیاد است.» علائم بالینی این بیماری، خونریزی‌های حجیم و طولانی و کاهش فواصل بین قاعدگی‌ها، احساس فشار روی مثانه، درد و فشار لگنی، مقاربت دردناک یا خونریزی پس از مقاربت از دیگر علائم شایع این بیماری است. در ضمن از عوارض این بیماری کم‌خونی همراه با ضعف و خستگی و رنگ‌پریدگی است.

اخر و عاقبت بازیگران خط قرمز به کجا رسیده است ؟!! + عکس

یوسفی بازدید : 25 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

قاسم جعفری کارگردان سریال نوستالژیک و پرسر و صدا «خط قرمز» به تازگی در گفت‌وگویی با زندگی ایده‌آل به بهانه بازپخش این سریال از شبکه آی فیلم ضمن اعلام این مطلب که قرار بود در ابتدا حامد بهداد به جای شهرام حقیقت دوست ایفاگر نقش اصلی این سریال باشد از سرنوشت بازیگران این سریال و عواقب چهره شدن زودهنگام‌شان سخن گفته است که بخش‌های برگزیده این مصاحبه را به نقل از برترین‌ها در ادامه می‌خوانید:


حقیقت‌دوست جانشین حامد بهداد شد
بد نیست بدانید نقشی که شهرام حقیقت‌دوست بازی کرد از ابتدا نقش حامد بهداد بود چون هر دویشان در سریال قبلی من «همسفر» بازی کرده بودند اما به خاطر نوع چهره و ترکیب با بقیه بازیگران در دقیقه ۹۰ حامد را کنار گذاشتیم و شهرام را جایگزین کردیم، به این دلیل که احساس کردیم حقیقت‌دوست به کاراکتر ناصر نزدیک‌تر است. آن موقع انگیزه زیادی داشتم برای اینکه چهره‌های جدیدی که درس بازیگری خوانده‌ یا دارای تحصیلات بودند را به کار بگیرم. هیچ وقت مثل بعضی از همکاران که بازیگرها را به دلیل بر و رویشان یا سرمایه و پولی که دارند در فیلم می‌گذارند به کسی نقش ندادم.

دیگر جواب تلفن‌های مرا نمی‌دادند
آن بچه‌ها کسی ستاره نشد، در عوض حامد بهداد یکی از مشهورترین‌ها و بهترین‌هاست.
به نظر من هر کدام از بازیگرهای خط قرمز می‌توانستند بعد از آن سریال تبدیل به یک ستاره سینمایی شوند؛ ستاره‌هایی که ماندگار باشند، اینکه این اتفاق برایشان پیش نیامد شاید به دلیل درگیری خود‌شان با مسائل حاشیه‌ای بود. خب، آن زمان یکدفعه عکس‌شان روی جلد مجلات و روزنامه‌ها رفت، طوری که دیگر حتی جواب تلفن خود من را هم نمی‌دادند. این معروفیت در سطح جامعه باعث شد بچه‌ها از یک گمنامی به شهرتی برسند و آن شهرت باعث شد آنها از مسیر واقعی‌شان دور شوند و این گم کردن مسیر به آنها لطمه زد.

الان یک ملت برای من سر و دست می‌شکنند!
آقای بیضایی فیلمی دارند به اسم «باشو غریبه کوچک»، من همیشه فکر می‌کردم عدنان بازیگر آن کار بسیار بچه بااستعدادی باشد اما چون مسیر درست را انتخاب نکرد و کسی او را راهنمایی و هدایت نکرد نتوانست بازیگری را دنبال کند. فکر می‌کنم برای بچه‌های خط قرمز هم همین اتفاق افتاد. احساس می‌کنم اگر هدف‌شان را دنبال می‌کردند اتفاقات خوبی را در پیش داشتند. یادم می‌‌آید بارها از سروش گودرزی که پس از آن در سریال مسافری از هند هم با او کار کردم، خواستم برود دنبال یادگیری دانش بازیگری، چون سروش به دلیل تیپش برای بازی انتخاب شده بود. او جواب می‌داد الان یک ملت برای من سر و دست می‌شکنند. دیگر مرحله یادگیری را گذرانده‌ام پس چرا باید دوباره در کلاس درس حاضر شوم؟! برایش مثال می‌زدم که آقای انتظامی بعد از فیلم «گاو» در کلاس سمندریان حاضر می‌شد.

شهرام برای مشهور شدن عجله داشت
شهرام حقیقت‌دوست بلافاصله بعد از «خط‌قرمز» در سریال «شب آفتابی» من بازی کرد و در فیلم سینمایی «عطش» یک کار نیمه‌تمام من نیز در کنار رادان و عرب‌نیا بازی کرد. یادم می‌آید آن زمان آنقدر برای مشهور شدن عجله داشت که یکدفعه همزمان با کار عطش برای«غوغا» هم قرارداد بست. این شهرت باعث شد که یکدفعه عنان کار از دستش خارج شود. در حالی که شهرام به نظرم جزو استعدادهای بی‌نظیر بازیگری است که هنوز از توانایی‌هایش استفاده نشده و نسبت به خیلی از هم‌دوره‌‌ای‌هایش سواد و شعور بالایی در بازیگری دارد و امیدوارم هر دوره بتواند به جایگاه واقعی‌اش برسد.احساسم این است اگر بچه‌های خط قرمز می‌توانستند درست انتخاب کنند حتما پیشرفت‌ بیشتری می‌کردند.

 


علی منصوری کارهای بنیامین را آهنگسازی می‌کند
بعضی از خط قرمزیها مثل «علی منصوری» هم دغدغه بازیگری نداشتند وچون دوست اشکان خطیبی بود و به جهت ظاهری مناسب آن نقش بود او را انتخاب کردیم. در حال حاضر هم آهنگساز خوبی است شنیدم کارهای بنیامین را آهنگسازی می‌کند.

ایمان اشراقی پزشکی را دنبال می‌کند
ایمان اشراقی پزشکی را دنبال کرد. شاید کوتاهی من هم باعث شد آنها به خوبی پیشرفت نکنند. باید کمی بیشتر با آنها کلنجار می‌رفتم و کمی سختگیرانه‌تر با آنها برخورد می‌کردم تا سرنوشت‌ها و جایگاه‌های بهتری به دست می‌آوردند. می‌دانم که مهسا کرامتی مشغول بازی و انتخاب بازیگران است. او هم در خط قرمز خوب دیده شد. ساناز کیهان هم متاسفانه سال گذشته در تصادفی به رحمت خدا رفت.

شش نکته آرایشی برای کوچک نشان دادن بینی

یوسفی بازدید : 23 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

شش نکته آرایشی برای کوچک نشان دادن بینی

1. از کرم پودر تیره استفاده کنید.
از کرم پودری که یک یا دو درجه تیره تر از پوست معمولی شما است استفاده کنید. و آن را به دو طرف بینی خود بزنید. اگر بینی بلندی دارید ، این کار باعث می‌شود کوتاه‌تر دیده شود. اگر بینی پهنی دارید ، کرم را در پایین بینی خود نیز بزنید.

2. رژ گونه را بر استخوان گونه بزنید.

این کار یکی از بهترین روش‌ها است برای اینکه توجه را به نقطه دیگر جلب کنید. رژگونه را از اطراف بینی شروع کنید و به روی استخوان گونه حرکت کرده و به بالا به سمت چشمانتان هدایت کنید. این کار باعث می‌شود افراد به گونه و چشمانتان توجه کنند و نه به بینی شما.

3. توجه به روی لب

از رژلب رنگ روشن به همراه خط لب استفاده کنید تا توجه به بینی شما جلب نشود.

4. توجه به چشم‌ها

از سایه چشم و همین طور به میزان تقریباً زیادی خط چشم استفاده کنید . همین طور می‌توانید مژه مصنوعی یا ریمل نیز به کار ببرید.

5. برنزه کننده دو درجه تیره تر به کار ببرید

می‌توانید از کرم پودر دقیقاً رنگ پوست خود استفاده کنید ولی بعد از آن از برنزه کننده یک تا دو درجه تیره تر از پوست تان استفاده کرده و آن را به دو طرف بینی خود بزنید. سپس یک لایه نازک از کرم پودر روشن از خط وسط بینی تا نوک بزنید.

6. بینی خود را روشن کنید

کرم پودر رنگ صورت خود را استفاده کنید ولی در دور بینی کمتر بزنید. از کرم پودر تیره تر در طول بینی خود با انگشت و یا قلم آن را پخش کنید تا خطوط دو رنگ مختلف مشخص نشود. سپس از کرم پودر روشن‌تر در وسط بینی خود استفاده کنید. از یک برنزه کننده مات و بی رنگ در کل صورت خود استفاده کنید ولی در اطراف محدوده‌ای که کرم پودر تیره تر استفاده کردید محتاطانه عمل کنید.این روش نیاز به کمی تمرین دارد ،پس باید قبل از اینکه برای مراسم خاصی استفاده کنید از قبل تمرین داشته باشید.

این نکات آرایشی به شما کمک خواهند کرد تا بینی خود را کوچک‌تر نشان دهید.

بایدها و نبایدهای پوشیدن لباس های به رنگ مشکی

یوسفی بازدید : 40 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)
                                                       

بایدها و نبایدهای پوشیدن لباس های به رنگ مشکی
 

مشکی رنگ محبوب خیلی از آدم های دنیا به خصوص ایرانی هاست. دلیلش هم شاید در دسترس بودن این رنگ به نسبت رنگ های دیگر در بازار باشد. از طرف دیگر مشکی رنگی است که به راحتی با بقیه لباس ها هماهنگ می شود؛ پس می تواند انتخاب خوبی باشد.

● روان شناسی مشکی


سیاه رنگ اقتدار و قدرت است و معمولا آدم هایی که سیاه می پوشند از نوعی ابهت برخوردارند. این رنگ در دنیای مد به یک دلیل عمده محبوبیت دارد؛ با پوشیدن مشکی لاغرتر به نظر می رسید. بنابر این درصورت داشتن اضافه وزن از این رنگ استفاده کنید و اگر لاغر اندام هستید سراغ رنگ های روشن بروید. افرادی که لباس های مشکی می پوشند به نظر مرموز و پیچیده می آیند و ذهن به صورت ناخودآگاه وقار خاصی را به آن ها نسبت می دهد.مشکی در عین حال رنگ افرادی است که دوست ندارند خیلی به چشم بیایند؛ آدم هایی که ناشناخته ماندن را به توی چشم بودن ترجیح می دهند و اغلب شخصیت های آرامی دارند.

● زیورآلات

به جز مراسم عزاداری در سایر موارد مجاز هستید که از زیورآلات در کنار لباس مشکی تان استفاده کنید. برای این کار به سراغ زیورآلاتی که به اصطلاح متالیک هستند بروید. یعنی رنگ شان هر چه براق تر باشد بهتر است. معمولا ترکیب طلایی به عنوان یک قطعه از زیورآلات در کنار مشکی زیبا می شود اما این طلایی بهتر است روشن باشد و به زردی نزند. از طرف دیگر همانطور که گفتیم، مشکی باعث ایجاد سایه روی پوست می شود. سعی کنید از زیورآلات براق و روشن، ترجیحا آن هایی که سنگ هایی مثل کریستال یا برلیان دارند، استفاده کنید. این سنگ ها باعث انعکاس نور روی سطح پوست شما خواهند شد و تا حدود زیادی سایه ها را از بین خواهند برد.

مروارید یکی از زیورآلاتی است که اگر به همراه لباس مشکی تان استفاده شود لباس تان آراسته تر خواهد شد. پس اگر یک ست دستبند و به خصوص گردنبند مروارید دارید به همراه لباس مشکی تان استفاده کنید.

● بور نپوشید

این روزها اگر برای خرید لباس های پاییزه و زمستانه مشکی بیرون می روید احتمالا یک جمله خیلی خنده دار را از بعضی فروشندگان خواهید شنید؛ این مشکی کمی به بوری می زند اما اشکالی ندارد چون مشکی فلان کشور این طوری است! تمام زیبا بودن رنگ مشکی به پر رنگ بودن آن است پس گول فروشنده ها را نخورید. اگر قرار است لباس مشکی بپوشید باید از پررنگ ترین تناژ آن استفاده کنید. برای این کار، به خصوص در این فصل می توانید از پارچه های پشمی استفاده کنید چون این پارچه ها مشکی ترین حالت ممکن را دارند. پارچه های کتان اغلب به میزان کمتری مشکی به نظر می رسند که دلیل آن هم ساده است؛ روی هم افتادن لایه های متعدد پشم و نگه داشتن رنگ بین تار و پودهای این پارچه بهتر از کتان است، در حقیقت پشم رنگ را در خودش نگه می دارد. اگر قرار است به هر دلیلی از لباسی با پارچه کتان مشکی استفاده کنید پارچه ای را با رگه هایی از جنس لاکرا تهیه کنید. زیرا لاکرا به حفظ و ثبات رنگ کمک می کند.

● زیاد عرق می کنید؟


یکی از مشکلاتی که در رابطه با لباس های مشکی پیش می آید رد شوره روی لباس است که در عرض یک ثانیه می تواند کل تصور شخص بیننده را راجع به شما عوض کند. عرق بدن شامل مقداری نمک است که به صورت شوره روی رنگی مثل مشکی خودش را نشان می دهد. دور یقه (به خصوص در پیراهن های مردانه) پشت کتف ها و زیر بغل ها این رد را بیشتر از هرجایی نشان می دهند. برای جلوگیری از این کار چاره ای جز استفاده از دئودورانت های ضد لک سفید ندارید. این دئودورانت ها ضمن این که مانع بدبو شدن بدن می شوند از ایجاد شوره هم جلوگیری می کنند.

برای جلوگیری از شوره زدن دور یقه و پشت کتف ها می توانید ۲ کار انجام دهید. اول این که قبل از پوشیدن لباس های مشکی حتما دوش بگیرید. آقایان حتما از زیرپیراهنی استفاده کنند و درصورت عرق کردن دور گردن را سریعا خشک کنند. بهترین و ساده ترین راه هم قرار نگرفتن در معرض گرما و فعالیت است. سعی کنید لباس های مشکی تان را تا دقیقه ۹۰ نپوشید زیرا این کار به هرچه تمیزتر ماندن شما کمک می کند. در نهایت اگر باز هم خیلی عرق می کنید مشکی نپوشید!


● مشکی با تناژ متفاوت ممنوع


اگر از یک کارشناس مد راجع به پوشیدن تیپی سراسر مشکی سوال کنید به شما یک راهنمایی خیلی خوب خواهد کرد که می تواند ظاهرتان را بسیار منظم و آراسته کند. او به شما خواهد گفت که از پوشیدن لباس های مشکی که سیر و روشن هستند خودداری کنید. مثلا این طور نباشد که پیراهن تان مشکی بور باشد و کت تان مشکی سیر. این کار باعث می شود ظاهرتان نامرتب به نظر بیاید و آدمی دمدمی و شلخته جلوه کنید.


● شست وشوی لباس های مشکی


باید تمام تلاش تان را بکنید تا لباس مشکی تان بور نشود. برای این کار در اولین شست وشوی لباس تان، از یک فنجان سرکه به همراه آبی که لباس را با آن می شویید استفاده کنید، این کار باعث می شود تا حدی رنگ لباس ثابت شود. همیشه از آب سرد برای شستن این لباس ها استفاده کنید و هیچ وقت لباس های مشکی تان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، چه زمانی که قرار است خشک شوند و چه زمانی که آن ها را بیرون از منزل پوشیده اید، سایه گزینه ای مناسب برای پارچه های مشکی است.

● هماهنگ کردن

از آنجایی که هر خانم و آقایی حد اقل یک لباس مشکی در کمدش دارد بد نیست بدانیم مشکی معمولا با چه رنگ هایی هماهنگ می شود:

▪ آبی سیر: امسال ترکیب آبی سیر با مشکی یکی از ترکیب های مورد علاقه طراحان لباس است. این ترکیب حالتی با شکوه را برای فرد خلق می کند و تداعی کننده ثروت و آراسته بودن است.

▪ قهوه ای: یکی از زیباترین ترکیب رنگ های دنیا روی پوست پلنگ ها دیده می شود. خال های مشکی و زمینه قهوه ای یک ترکیب زیبا را به وجود می آورد. دقت داشته باشید که رنگ غالب باید قهوه ای باشد و مشکی به عنوان رنگ مغلوب به کار برود.

▪ سفید: ترکیب سفید و سیاه یکی از بهترین ترکیب رنگ های دنیاست. افرادی که در هماهنگ کردن لباس های شان از این ۲ رنگ استفاده می کنند جزو خوش پوش ترین آدم ها به حساب می آیند. ترکیب یک پیراهن سفید با یک ژیله مشکی یکی از ست های پرطرفدار است که هیچ وقت هم قدیمی و از مد افتاده نمی شود، همه جا پوش هم هست پس تا می توانید این ترکیب را مد نظر داشته باشید.


▪ نقره ای: مشکی و نقره ای یک ست کاملا رسمی را ارائه خواهد داد. شاید بتوان گفت بیش از حد رسمی! هر دوی این رنگ ها به تنهایی تداعی کننده مراسم مهم هستند و وقتی با هم ترکیب شوند دیگر خیلی مهم می شوند! سعی کنید اگر واقعا نیازی به خیلی رسمی بودن ندارید طرف این ترکیب نروید.

▪ طوسی: شاید بعد از سفید بهترین رنگی که می تواند در کنار مشکی بنشیند طوسی باشد. طوسی ابهت مشکی را تا حد زیادی کم و به آراسته شدنش کمک می کند، به شرطی که رنگ غالب باشد. مثلا یک دامن طوسی با کمربند و حاشیه مشکی می تواند یک لباس زیبا را درست کند.


● نکته: سرتاسر مشکی


جالب است بدانید سال های خیلی دور نوشیدنی عزای ایرانیان قهوه بود، آن هم به خاطر رنگش؛ مشکی. مشکی در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران رنگ عزاداری است و این سنت باعث شده که خیلی وقت ها این رنگ تداعی کننده احساس خوبی نباشد. بنابر این سعی کنید به جز مراسم عزاداری _ که پوشیدن این رنگ به عنوان ادای احترام بسیار پسندیده است_ در شرایط دیگر سر تا پا مشکی نپوشید.


● نکات جالب درباره رنگ مشکی

در بسیاری از فرهنگ ها مشکی به عنوان رنگ بد شانسی درنظر گرفته می شود. مثلا اگر یک گربه سیاه از خیابان رد شود بد شانسی می آورد. البته به جز انگلستان! در انگلیس گربه سیاه نماد خوش شانسی است.
به عقیده مردم یک جعبه مشکی کم وزن تر از یک جعبه سفید با همان وزن به نظر می رسد. در مد هم از همین نکته برای طراحی لباس استفاده می کنند.

در اجرای ارکسترهای مختلف، نوازندگان به این دلیل تمام مشکی می پوشند که توجه بینندگان به جایی خارج از صحنه معطوف نشود. تمام مشکی می تواند توجه را معطوف به خود کند.

در دنیای مد، مشکی به عنوان یک رنگ سوفسطایی درنظر گرفته می شود و با احترام زیادی با آن برخورد می شود. حتی اصطلاحی هم برای برندهایی که مشکی ارائه می دهند ساخته شده؛ «سیاه جدید». این عبارت نشان دهنده شایستگی طراح لباس است.


یک افسانه قدیمی می گوید، اگر زنی در لباس مشکی دفن شود بعد از مرگ برای دیدن خانواده اش برمی گردد.

در بیشتر ورزش ها کمربند مشکی بالاترین مقام را دارد و دلیلش این است که مشکی بالاترین رنگ به حساب می آید و ترکیبی از همه رنگ هاست. مشکی به عنوان کمربند ورزشی نماد عقل و درایت، هم جهت بودن ذهن و جسم در یک راستا با کل هستی و هم چنین نماد دستیابی درست به اهداف است.


در مناطق محلی مکزیک، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و یونان، بیوه ها بعد از مرگ همسرشان تا آخر عمر سیاه می پوشند.

● جین مشکی


بعضی ها هنوز هم به پوشیدن شلوارهای جین مشکی علاقه دارند. اگر دوست دارید ظاهرتان روی اصول باشد و حسن سلیقه شما را نشان بدهد باید پوشیدن شلوار جین های مشکی را کنار بگذارید. این شلوارها متعلق به گذشته هستند و با دوره جدید هیچ سنخیتی ندارند. اگر به پوشیدن شلوار مشکی علاقه دارید، می توانید به جای جین از جنسی مثل لاکرا استفاده کنید. مطمئن باشید تاثیر بهتری روی ظاهرتان خواهد داشت.


● رنگی که سن را بالا می برد


درست است که خانم ها عاشق مشکی هستند چون لاغرتر نشان شان می دهد اما شاید خیلی های شان ندانند که این رنگ سن شان را بالا می برد. استفاده از مقنعه، روسری و حتی بلوزهای یقه اسکی مشکی رنگ، باعث ایجاد خطوطی زیر چانه و چشم ها می شود که همین مسئله سن افراد را بالاتر از آنچه هست نشان می دهد.
مشکی رنگ طبیعی و نشانه های سلامت و شادابی پوست را از بین می برد. به خصوص افرادی که پوست شان خیلی روشن است باید استفاده از این رنگ را برای خودشان ممنوع کنند. البته استفاده از مواد آرایشی با تناژهای برنزه می تواند تا حدود زیادی این مشکل را حل کند.


● ترکیب جین روشن و مشکی

شاید زیباترین و همه جا پوش ترین ترکیبی که می شود با مشکی خلق کرد ترکیب شلوارهای جین و بلوز یا شومیزهای مشکی باشد. فرقی نمی کند شلوار جین تان برفی باشد یا آبی نسبتا تیره، هر دوی این رنگ ها وقتی با یک شومیز یا پیراهن مشکی همراه شوند یک ترکیب زیبا را می سازند. ترکیبی که نیمه رسمی است و به درد اغلب مراسم ها می خورد.
یادتان باشد از مشکی برای فصل های سرد سال استفاده کنید. پوشیدن این رنگ در تابستان جز گرما و دردسر چیزی برای تان نخواهد داشت.


● کیف و کفش

حتی اگر رنگ مشکی را برای لباس های تان دوست نداشته باشید قطعا از داشتن یک ست کیف و کفش مشکی ضرر نخواهید کرد. به خصوص در فصلی که بارندگی و گل و لای می تواند ظاهر هر رنگی به جز مشکی را خراب کند.
برای لباس های مشکی باید کیف و کفش مشکی داشته باشید تا ست شما تکمیل شود. استثنائا می توانید از تناژهای مختلف مشکی در کیف تان استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید اگر کیف شما از جنس جیر تهیه شده کفش تان هم باید از همین جنس باشد و اگر کیف تان از جنس ورنی است کیف تان هم باید همین طور باشد. در غیر این صورت همان خطر شلخته به نظر آمدن تهدیدتان خواهد کرد.

صفحه قبل 1 2 ...29 30 31 ...32 33 صفحه بعد

تعداد صفحات : 33

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 327
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 94
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 181
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 202
  • بازدید ماه : 672
  • بازدید سال : 1,953
  • بازدید کلی : 9,649
  • کدهای اختصاصی