loading...
دل من
یوسفی بازدید : 22 جمعه 24 شهریور 1391 نظرات (0)

پروانه زن جوان : شک به همسر ایمانم را نابود کرده است
 

پروانه : می دانید شک انسان را به چه دربه دری و ناچاری و عجزی می کشاند؟ عین یک غده سرطانی در فکر انسان رشد می کند و گسترش می یابد. تا جایی که باورهای آدمی را در بر می گیرد. حتی به ایمانش به خدا هم می رسد… و این است که فلج می شوی و بی باور!
اگر بگویم چنین شکی نسبت به همسرم که چندین سال است با او ازدواج کرده ام در من ایجاد شده و حتی تا باورم به خدا کشیده باور نخواهید کرد. مسئله این نیست که همسرم باید مال من باشد و بس٫ فقط مسئله این است که فکر من باید آزاد و رها از این زنجیر شود. اگر بدانم که کسی را دوست دارد و یا هرچیز دیگر، رهایش می کنم؛ و در آن صورت خودش هم خبردار نمی شود که چرا رهایش کردم. اگر بفهمم قلب او با من نیست رهایش می کنم تا هم او از اسارت من و هم من از اسارت شک خلاص شوم و پس از آن می توانم به خدایم بیاندیشم و با تزکیه روح خودم به آسایش برسم و برای جامعه هم فردی مفید باشم.
باور کنید ترجیح می دهم از سرطان بمیرم ولی در این شکی که هویت مرا زیر سوال برده باقی نمانم. چرا که تمام فکر و ذکر من باید خدمت به انسانها باشد و خوبی و نیکی. و این تنها معجزه ایست که بلدم! و حالا با این اضطراب و درگیری ذهنی شدید حتی آن را هم ندارم. پس به چه درد خدا می خورم؟ پس چرا اصلا هستم، وقتی یک مرد می تواند به آسانی با خیانتش تمام مرا از من برباید؟
خیلی تلاش کردم تا این شک را به یقین تبدبل کنم، نشد. گویا که دست شیاطین درکار باشد تا هربار مشکلی پیش آید و نشود! شما آخرین و تنها چاره من هستید. فقط یک اسم می خواهم (اگر که چنین اسمی وجود داشته باشد)؟
عاجزانه درخواست کمک دارم برای نمردن ایمان در یک قلب.
 

پاسخ:

دوست خوبم، آنچه شما از من خواستید مربوط به اعمالی است که از مبانیشان اطلاعی ندارم و بعید می دانم چندان هم محلی از اعتبار داشته باشند. اما، کاری که ازدستم ساخته است، تلاش برای پاسخ گویی به این سوال است که توصیه الهی به شما در قبال مشکلی که دارید چیست؟

می دانی دوست خوبم، مشکلات زندگی از روی حکمت خالق هستی تولید می شوند. خداوند زمانی که ما را در یک بازی دردآور قرار می دهد، در حقیقت سرنگی به ما تزریق می کند تا از معایبی خود را پاک کنیم؛ اما چون وجود ما آکنده از شهوات است، آن درد رحمت را مصیبتی دهشت بار دیده و نه تنها اثر درمان را نمی پذیریم که بیمارتر نیز می شویم. اینجاست که باید گفت: مشکل خود ما هستیم- انسانهایی که حاضر نیستیم رفتاری بدون نقص داشته باشیم. در واقع، رهایی از رنج هنگامی میسر است که به جای نگاه به وجه تاریک مشکل، به وجه مثبت و سازنده آن نگاه کرده و مسیر پالایش درونی را طی کنیم.

ابتدا بنا به نیت فوق برایتان رویابینی کردم.
 


رویای اول:

چهره زنی در هم و چند تکه الوار افتاده روی هم.

دوست خوب، الوارنماد انعطاف ناپذیری و چهره نشان دهنده ماهیت احساسات فرد است. در حقیقت، رویا نشان می دهد شما احساساتی انعطاف ناپذیر دارید که به شما اجازه نمی دهند در برابر شرایط متفاوت از خود واکنش مناسب نشان دهید. انعطاف پذیری از الزامات اساسی زندگی مدرن هستند. هر لحظه ممکن است اتفاقی جدید و تنگنایی جدید برای ما پیش بیاید، اگر انعطاف پذیری نداشته باشیم، بی گمان متضرر خواهیم شد و نمی توانیم با موفقیت از پس حل مشکلات زندگیمان بر آییم.
 


رویای دوم:

چهره زنی با نگاه مات و کمری خم شده به جلو و سینه ای آویخته.

چهره همان طور که در رویای قبل گفتم ماهیت احساسات را نشان می دهد و سینه نماد نثار کردن است. دوست عزیز، انعطاف پذیری و روحیه نثار و از خود گذشتگی ویژگی های یک انسان بالغ است. متاسفانه رفتار شما بسیار دخترانه و خام به نظر می رسد. بالغ بیاندیشید. واقعیت آشکار این است که در جامعه انواع خطرات و انحرافات مردان و زنان را تهدید می کند، اما آیا ما باید عزیزانمان را به جرم گرفتار شدن در آفاتی چون اعتیاد، ناپرهیزگاری و… برانیم و نفی کنیم؟

ازخود گذشتگی و بزرگواری نشان دهید. همانند یک درمانگر با محبت و ایثار به همسرتان بپردازید. عشق کارها می کند که هیچ تیغ جراحی قادر به انجام آن نیست.



اولین نکته،

این را بدانید که در جامعه مدرن ما نیاز به انعطاف ذهنی داریم. هر رفتار همسرتان را دلیل کج رفتاری وی نبینید. ارتباطات صمیمانه و دوستانه جزو لاینفک زندگی مدرن است. کسی که با نگاه سنتی به دنیای مدرن وارد شود، سراسر همه چیز را آلوده به فساد می بیند، حال آن که ضوابط ذهنی او در ارزیابی واقعیات مشکل داشته و وی را دچار خطا در استنباط می کنند.

این که همسرتان رفتاری مشکوک دارد، می تواند ریشه های بسیار متفاوتی داشته باشد. بدون مدرک معتبر پیشداوری نکنید.



نکته دوم،

ازخود گذشتگی و بلوغ شخصیت داشته باشید. نگاه مهربان و بالغ شما می تواند انحراف های احتمالی را نیز بر طرف کرده و روح همسرتان را تسکین دهد.
 


در نهایت برایتان استخاره نیز گرفتم که پاسخ شما آیات ۵۲ و ۵۳ سوره الزمر است:
 


آیا ندانسته اند خداست که روزی را برای هر کس که بخواهد گشاده یا تنگ می گرداند؟ قطعاً در این برای مردمی که ایمان دارند نشانه هایی است.

بگو ای بندگان من که زیاده بر خویشتن ستم روا داشته اید. از رحمت الهی نومید نباشید؛ چرا که خداوند همه گناهان را می بخشد که او آمرزگار مهربان است.
 


همانگون که در توضیحات بالا گفتم، گاه خدا سرنگی به ما تزریق می کند، به این معنا که روزی شما اگر توام با تنگی و سوء ظن شده است، به جای آن که نفستان از چیزهای مشکوکی که دیده اید به رنج آمده و بر خود و همسرتان ستم کنید، بهتر نیست توکلتان را به خدا افزایش داده و با نیت خیر بگویید خداوندا، دلم را صاف کرده و محبتم را پالودم، آنچه حق است خود سر راهم قرار ده!

به راستی شما طی این سال ها و با شکی که داشته اید چه کرده اید؟ ایمانتان به خدا فروپاشیده، سیگنال های انرژی منفی به زندگی خود ارسال کرده اید و فرصت شادکامی را از خویش و اطرافیان سلب نموده اید.

دوست خوبم، قلبتان را دریایی کنید و محبت را باز بیابید و اجازه دهید رفتار بی نقص شما، امواج کیهانی خداوند را به سمت زندگیتان گسیل کند. خواهید دید خورشید گرم بر زندگیتان پرتو افشانی را از سر می گیرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 327
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 47
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 143
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 187
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 295
  • بازدید ماه : 295
  • بازدید سال : 1,576
  • بازدید کلی : 9,272
  • کدهای اختصاصی