loading...
دل من
یوسفی بازدید : 25 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

                                          

یائسگی پایان دائمی عادت ماهانه در زنان می باشد. یائسگی بیماری نیست، اما تاثیرتی بر زندگی زنان دارد. یائسگی می تواند باعث گرگرفتگی، تعریق شبانه و سایر علائم در زنان شود.

دستگاه تناسلی زنان

علل یائسگی

افزایش سن یکی از دلایل یائسگی می باشد. در پایان سن بارداری خانم ها، فعالیت تخمدان ها به تدریج کم می شود.

برخی داروها و جراحی ها نیز می توانند موجب یائسگی گردند، از قبیل: برداشتن تخمدان ها، شیمی‌درمانی و پرتودرمانی لگن.

برداشتن رحم موجب یائسگی نمی شود، گرچه ممکن است دیگر عادت ماهانه نشوند.

 

شروع یائسگی

به طور معمول، زنان 51 ساله یائسه می شوند. اما برخی زنان زودتر و برخی دیگر، دیرتر یائسه می شوند.

برخی زنان در سن 40 سالگی یائسه می شوند و تعداد زنانی که در سن 60 سالگی یائسه می شوند کم می باشد.

زنانی که سیگار می کشند، زودتر یائسه می شوند.

هیچ راهی برای اثبات یائسگی وجود ندارد، فقط اگر زنی طی 12 ماه متوالی بدون هیچ علتی، عادت ماهانه نشود، می توان گفت یائسه شده است.

 

قبل از یائسگی

یائسگی طبیعی به تدریج رخ می دهد. فعالیت تخمدان ها به طور ناگهانی متوقف نمی شود، بلکه سرعت فعالیت آنها کند می شود.

پیش از یائسگی، احتمال باردار شدن وجود دارد، ممکن است عادت ماهانه نامنظم شود و تخمدان ها هنوز تخمک گذاری کنند.
هنگام یائسگی خطرات بیماری قلبی و پوکی استخوان زیاد می شود

علائم یائسگی

- تغییر عادت ماهانه : این تغییرات از یک خانم به خانم دیگر متفاوت است. در برخی زنان، خونریزی ها ممکن است کمتر یا بیشتر، راحت تر و یا سخت تر شود و همچنین ممکن است روزهای بین دو عادت ماهیانه زیادتر و یا کمتر گردد.

اگر در سن یائسگی هستید و فاصله بین دو عادت ماهانه به هم نزدیک باشد و یا اگر خونریزی زیاد و یا لکه بینی دارید و یا اگر عادت ماهانه شما بیشتر از یک هفته طول می کشد، بهتر است نزد پزشک روید.

 

- گرگرفتگی : گرگرفتگی احساس ناگهانی گرماست که باعث سرخی صورت و گردن، قفسه سینه، پشت و بازوها می شود.

در طی گرگرفتگی، تعریق و لرز ممکن است رخ دهد.

پوشیدن لباس نخی نازک، استفاده از پنکه، مرتب ورزش کردن، اجتناب از خوردن غذاهای تند و گرم و کنترل استرس ممکن است در مقابله با گرگرفتگی موثر باشند.

 

- مشکلات خواب : گرگرفتگی می تواند باعث تعریق شبانه و مشکلات خواب شود. راه های زیر برای جلوگیری از مشکلات خواب توصیه می شوند:

خنک نگه داشتن اتاق خواب، اجتناب از انداختن ملحفه کلفت و استفاده از لباس خواب نخی.

اگر مشکلات خواب با این روش ها از بین نرفت، به پزشک مراجعه کنید.

 

- مسائل جنسی : کم شدن هورمون استروژن باعث خشکی واژن و دردناک شدن مقاربت جنسی می گردد.

استرس، داروها، افسردگی، خواب ناکافی و مشکلات رابطه زناشویی نیز بر کاهش میل جنسی اثر دارند.

این نکته را به یاد داشته باشید که بیماری های منتقله از راه جنسی با یائسگی تمام نمی شوند، پس بهتر است با پزشک خود در تماس باشید.

 

کنترل علائم یائسگی

اگر علائم یائسگی برای شما مشکلاتی را به وجود آورد، با پزشک خود صحبت کنید. او می تواند به شما راجع به فواید و مضرات روش هورمون درمانی بگوید.

قرص های ضد بارداری با دوز پایین برای افراد پیش از یائسگی مفید می باشد(تحت نظر پزشک).

کرم های استروژن واژن نیز مفید می باشند (تحت نظر پزشک).

پزشک، شیوه زندگی درست از نظر تغذیه، ورزش، خواب و کنترل استرس را به شما یاد می دهد.

 

هورمون درمانی

این روش درمانی، علائم یائسگی را کاهش می دهد.

برخی از هورمون درمانی ها برای جلوگیری از پوکی استخوان تجویز می شوند.

اداره غذا و دارو ( FDA) توصیه می کند که با دوز پایین و در مدت کوتاهی، این داروهای هورمونی را مصرف کنید، زیرا که این داروها در طولانی مدت می توانند عوارضی از قبیل بیماری قلبی، سکته، لخته شدن خون و سرطان سینه را بوجود آورند.

 

بیماری ها در یائسگی

هنگام یائسگی خطرات بیماری قلبی و استئوپروز (پوکی استخوان) زیاد می شود.

کمبود استروژن بعد از یائسگی، ممکن است در بیماری قلبی نقش داشته باشد، اما هورمون درمانی برای کاهش این بیماری توصیه نمی شود.

 

سالم زیستن در یائسگی

بهتر است قبل از یائسه شدن به فکر زندگی سالم باشید.

آزمایش هایی از قبیل اندازه گیری فشار خون، کلسترول و قند خون و ماموگرافی را انجام دهید.

بهتر است تغذیه مناسب، ورزش کردن و راه های کنترل استرس را یاد بگیرید.

ورزش های هوازی برای سلامت قلب و استخوان ها و رفتار خوب مفیدند.

یوسفی بازدید : 14 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

جان کاچیپو استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه شیکاگو، تنهایی را اینطور تعریف می‌کند: نشانه آزارنده‌ای که هدف آن ترغیب ما به برقراری ارتباط است." زنان متاهلی که احساس تنهایی می‌کنند باید به این نشانه توجه کنند و برای برطرف کردن این وضعیت اقدام کنند. تنهایی اگر برخورد نشود، قدرت این را دارد که ازدواج را برهم بزند و می‌تواند بر سلامت جسمی شما هم تاثیر منفی بگذارد.
تئوری‌ها/تصورات
زنان متاهل به دلایل مختلف، مثل سو‌استفاده احساسی، فقدان صمیمیت فیزیکی یا زمانیکه مشکلات کاری باعث می‌شود زمان کمتری را کنارهم سپری کنند، ممکن است احساس تنهایی کنند. طبق گفته‌های پپِر شوارتز، استاد دانشگاه واشنگتن، میل برآورده‌نشده برای ارتباط احساسی هم باعث می‌شود خیلی از زنان متاهل احساس تنهایی کنند. دکتر شوارتز می‌گوید، "دوستان دختر با علاقه، توجه و محبت گوش می‌دهند، مهم نیست که مردی چقدر خوب باشد، مقایسه رابطه‌ با همسرشان با دوستی که با خانم‌ها دارند باعث می‌شود احساس تنهایی کنند."
تصورات نادرست
اگر احساس تنهایی می‌کنید، ازدواج کردن چاره کار شما نیست. درواقع، این تصور غلط که ازدواج می‌تواند تنهایی را درمان کند باعث می‌شود که برخی خانم‌ها وارد روابطی شوند که حتی باعث بدتر شدن احساس تنهاییشان شود. در کتاب “The Mirages of Marriage”، ویلیام جی لادرر و دان دی جکسون خاطرنشان می‌کنند که، "شدیدترین و آزاردهنده‌ترین تنهایی، تنهایی است که با فردی دیگر آغاز می‌شود." وقتی ازدواج نتواند تنهایی فرد راپر کند، خشم، تلخی و پس‌زدن احساسی اتفاق می‌افتد که می‌تواند موجب بیشتر شدن حس تنهایی شود.
خطرات
براساس گفته‌های پروفسور کاچیوپو، تنهایی می‌تواند از نظر جسمی نیز بر قلب فرد تاثیر بگذارد. او می‌گوید، مغز افراد تنها مقدار بسیارزیادی کورتیزول که هورمون استرس است تولید می‌کند که بر سیستم قلبی-عروقی اثر گذاشته و می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.
همچنین تنهایی می‌تواند موجب افسردگی و رفتارهای خودتخریب مثل اعتیاد یا خیانت شود. براساس گفته‌های دکتر جویس هامیلتون‌بری زنان متاهلی که احساس تنهایی می‌کنند، بیشتر به خیانت کشیده می‌شوند. او می‌گوید، "زنان معمولاً زمانی دست به خیانت می‌زنند که ازدواج خواسته‌های آنها را برطرف نکرده و دچار مشکل باشد."
نظر متخصصین
دکتر شوارتز خاطرنشان می‌کند که حرف زدن با دوستان درمورد مشکلات و مسائل زندگی زناشویی می‌تواند کمک‌کننده باشد. او به خانم‌ها توصیه می‌کند که توقعات بیش‌ازحد از همسر خود نداشته باشند و خودشان هم توجه کافی به شوهر خود داشته باشند. خیلی اوقات برای به‌دست آوردن توجهی که از طرف مقابل انتظار داریم، باید خودمان همان میزان به او توجه نشان دهیم. او می‌گوید، "ازطرف دیگر، اگر به‌اندازه کافی توجه می‌کنید اما توجهی درمقابل دریافت نمی‌کنید، آنوقت مشکل وجود دارد."
درخواست کمک
دکتر شوارتز به زنان متاهلی که احساس تنهایی می‌کنند پیشنهاد می‌کند که زمان بیشتری را کنار دوستان دختر خود بگذرانند و زندگی اجتماعی خارج از زندگی زناشویی خود ایجاد کنند. همچنین باید درمورد علت احساس تنهاییشان با همسرشان صحبت کنند و سعی کنند باهم برای ساختن رابطه‌ای قوی تلاش کنند. مشاوره و درمان، چه به تنهایی یا درکنار همسر هم می‌تواند برای ریشه‌یابی این مشکل مفید باشد.

یوسفی بازدید : 28 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

 نکات زیبا تر شدن مژه ها وسلامت آنها

مژه ها را ۳ مرتبه فر كنید. نزدیك به ریشه ها - وسط مژه ها و نزدیك به ریشه و هر بار فر مژه را برای ۵ ثانیه نگهدارید. البته خانمهای با موی فر احتیاج به این كار ندارند.

1- مژه ها را ۳ مرتبه فر كنید. نزدیك به ریشه ها - وسط مژه ها و نزدیك به ریشه و هر بار فر مژه را برای ۵ ثانیه نگهدارید. البته خانمهای با موی فر احتیاج به این كار ندارند.

2- یك لایه از ریمل زخیم كننده را روی مژه های بالائی بمالید مخصوصا گوشه های داخلی چشمها. و اجازه دهید برای ۳۰ ثانیه خشك شود.

3- یك لایه ریمل مخصوص بلند كردن مژه ها را از ریشه تا نوك مژه ها بزنید.

4- همنطور كه هنوز ریمل خیس است یك دست از ریمل سیاه كه به مژه ها حالت ضخامت میدهند به تمام مژه ها بمالید.ولی توجهتان بیشتر به ریشه ها باشد. خیلی با دقت و ضریف سعی كنید كه خط اصلی مژه را تیره تر كنید.

5- قبل از اینكه ریمل كاملا خشك شود اضافیهای انرا از روی مژه ها بردارید.

6- قسمت پائین مژه ها را با ریمل مخصوص بلند كننده بصورتی كه براش ریمل را بصورت افقی نگه داشته اید بمالید. و دوباره اضافه ریملها را پاك كنید.

7- با یك مداد نوك نازك یا با پودر سایه چشم و براش خودش بین ریشه مژه ها بصورت نقطه بكشید این نقطه ها باید كملا تمیز باشند تا حالت خود را روی مژه ها نشان دهند.

نکاتی در مورد حفظ سلامت مژه ها

هر چند داشتن مژه‌هایی زیبا برای تمامی زنان جذاب است اما رعایت چند نکته نه تنها می‌تواند به زیبا ماندن بلکه به سالم ماندن مژه‌ها و چشم‌ها کمک کند.

 

این چند نکته عبارتند از:

هر چند وقت یک بار برس ریمل خود را با آب و صابون خوب بشویید و آب بکشید.

هرگز درداخل اتومبیل در حال حرکت ریمل نزنید چون امکان دارد نوک برس وارد چشم تان شود.
در صورتی که ریمل شما خشک شد، در آن را محکم ببندید و داخل آب داغ بیندازید.

می‌توانید از یک قطره روغن بادام شیرین داخل تیوپ آن نیزاستفاده کنید اما توصیه می‌شود وقتی چهار ، پنج ماه از استفاده ریمل گذشت یا خشک شد، آن را دور بیندازید.
ریمل از موادی درست می‌شود که به راحتی به باکتری و انگل آلوده می‌شود. پس اجازه ندهید کسی جز شما از وسایل آرایشی تان استفاده کند.
در صورتی که شما دچار التهاب و حساسیت‌های پوستی هستید، توصیه می‌شود به طور مداوم از ریمل استفاده نکنید چون ریمل برای شما اسباب تسریع ریزش مژه را فراهم می‌کند.
هرگز مژه‌هایتان را نکنید یا کوتاه نکنید. چون رشد مژه نسبت به سایر موهای بدن بسیار کندتر است.
سعی کنید تا حد امکان از فرمژه‌های آهنی استفاده نکنید بلکه انواع پلاستیک را خریداری کنید.
همیشه بلافاصله پس از اینکه از حمام بیرون آمدید، از فرمژه استفاده کنید چون وقتی مژه‌ها با آب گرم خیس شده باشند، راحت تر و زیباتر بر می‌گردند و نمی‌شکنند.


می توانید به جای استفاده از فرمژه که اگر به صورت ناشیانه استفاده شود، می‌تواند سبب شکسته شدن و ریزش مژه‌ها شود، از انگشت تان کمک بگیرید.
ابتدا دست تان را بشویید و سپس به طور دقیق پس از آنکه ریمل زدید، انگشت تان را روی ریشه مژه‌ها از پایین قرار داده و به سمت بالا فشار دهید تا زمانی که ریمل خشک شود.
مژه مصنوعی را تا حد ممکن دو بار استفاده نکنید، اما در صورتی که تمایل دارید، توصیه می‌شود مژه را برداشته لای دستمال آغشته به الکل بگذارید و آن را به طور کامل تمیز کنید سپس آن را با باد خشک کرده و در جای تمیز قرار دهید.

یوسفی بازدید : 20 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)
 طنز دانشجویی, مطلب طنز

 

رییس دانشگاه

1)مردی فرهیخته و خوشتیپ

2)به دلیل اینکه در طی این چهار پنج سال یک بار هم ایشونو نتونستم ببینم، هیچ ذهنیتی ندارم

 

یک وعده غذای سلف

1)بیفستراگانوف با سس کچاپ با نوشیدنی خنک

2)چلو لاستیک به همراه افزودنی های غیر مجاز

 

کارت دانشجویی

1)کارت شناسایی و هویت دانشجو

2)تنها استفاده از این کارت گرفتن فیلم از ویدئو کلوب است

 

خوابگاه

1)محل استراحت و سرشار از شادی و نشاط

2)مکانی برای همزیستی مسالمت آمیز با سوسک و موش

 

شب امتحان

1)شبی برای دوره کردن درسی که در طول ترم خوانده شده است

2)شبی که تا صبح باید مثل خر درس خوند

 

جزوه خوش خط دخترها

1)بمیرم از هیچ دختری جزوه نمیگیرم، من عادت دارم فقط جزوه خودمو بخونم

2)طلای کاغذی

 

تقلب

1)یک روش غیر اصولی و ناجوانمردانه برای نتیجه گرفتن در امتحان

2)تنها روش اصولی و مبتنی بر عقل برای نتیجه گرفتن در امتحان

 

مشروط شدن

1)عمراٌ، من تو دبیرستان معدل کمتر از ۱۸ نداشتم

2)نمک تحصیل در دانشگاه

 

وام دانشجویی

1)کمک هزینه برای دانشجو

2)مثل مهریه میمونه کی داده کی گرفته

 

ازدواج دانشجویی

1)حرفش رو نزن من قصد ادامه تحصیل دارم

2)کو؟ کجاس؟کسی رو سراغ داری برام؟

 

حراست

1)ارگانی برای حفاظت از دانشجو از گزند خطرات

2) ارگانی برای حفاطت از دانشگاه از گزند دانشجویان

 

دانشجو

1)فردی که به دنبال علم آموزی و تولید علم است

2)ها ایی دانشجو که وگفتی یعنی چه؟؟؟!!!!

یوسفی بازدید : 22 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

                                       

تازه رسیده بودم به خانه و نمی دانستم چه غذایی بپزم تا سریع تر یک میز شام برای خودم و همسرم بچینم...

نگاهی به فریزر انداختم تا ببینم برای شام کدام بسته گوشت را می توانم بردارم و چشمم به بسته همبرگر آماده افتاد، اما فکر کردم اگر یک بسته گوشت چرخ کرده بردارم و خودم مایه همبرگر را تهیه کنم، سالم تر است، با توجه به اینکه مدت زمان طولانی ای از تاریخ تولید بسته همبرگر آماده می گذشت. اگر شما هم با سالم سازی این ساندویچ پرطرفدار موافقید، با «دستور آشپزی» این هفته همراه شوید.

● مقدار کالری

موادغذایی این غذا در مجموع تقریبا ۱۰۲۵ کیلوکالری انرژی دارد. در صورت

تهیه کردن ۴ همبرگر از آنها، مقدار کالری هر یک به حدود ۲۵۶ کیلوکالری خواهد رسید اما از آنجا که این غذا با نان ساندویچی و مقداری سبزی های تازه مانند گوجه فرنگی و کاهو میل می شود، حداقل ۲۰۰ کیلوکالری دیگر نیز به مقدار کالری دریافتی اضافه خواهد شد.

● همراه غذا

این غذا با نان سرو می شود و بهتر است این نان از نوع سبوس دار و کامل باشد. در ضمن، بهتر است سبزی های تازه ای مانند گوجه فرنگی، کاهو و حتی قارچ را در تهیه آن به کار ببرید. به این ترتیب علاوه بر پروتئین، مقدار املاح و ویتامین نیز دریافت خواهد شد. در ضمن به شما پیشنهاد می کنیم که این ساندویچ را با یک لیوان آب میوه تازه (مثلا آب پرتقال) میل کنید تا آهن موجود در گوشت به بهترین نحو جذب شود.

● مـواد لازم (برای۴ نفر)

گوشت چرخ کرده / ۳۰۰گرم/۵۵۰کیلوکالری

پیاز متوسط/۲عدد/۲۵کیلوکالری

پودر سیر/۳قاشق غذاخوری/۰کیلوکالری

نمک و فلفل سیاه/به میزان دلخواه/۰کیلوکالری

روغن کانولا (مخصوص سرخ کردن)/۵قاشق غذاخوری/۴۵۰کیلوکالری

● طـرز تـهـیـه

ابتدا گوشت را در یک کاسه گود بریزید و آن را با ادویه ها و پودر سیر خوب ورز دهید. در ظرفی دیگر، پیازها را رنده کنید و آبشان را خوب بگیرید و به گوشت اضافه کنید. به این ترتیب گوشت شل نخواهد شد. بعد از اینکه گوشت همبرگر به خوبی مزه دار شد، آن را به ۴ گلوله مساوی تقسیم و آنها را به صورت دایره های همشکل درآورید. سپس به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا گوشت خود را به اصطلاح بگیرد. در مرحله بعدی، در تابه ای روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود آنگاه همبرگرها را سرخ و به صورت ساندویچ سرو کنید.

● پیشنهاد سرآشپز

سامان گلریز

مدرس آشپزی

برگرها گروهی از ساندویچ ها هستند که تنوع فراوانی دارند به طوری که در تهیه آنها از انواع گوشت (از انواع ماهی گرفته تا میگو و گوساله) استفاده می شود. تاریخچه تولید اولین همبرگر به ایالات متحده برمی گردد اما به نظر من بریانی اصفهان هم شباهت های بسیاری به این غذا دارد. یادتان باشد اصل این غذا با گوشت ران گاو تهیه می شود و به آن همبرگر می گویند اما این روزها افراد بدون توجه به نوع گوشت مصرفی، همبرگر تهیه می کنند. البته گذشته از نوع گوشت به کار رفته در این غذا، نکته های دیگری را نیز باید در حین طبخ آن، مورد توجه قرار داد:

۱. برای تهیه همبرگر حتما باید از گوشت گاو استفاده شود. تجربه نشان داده بهترین گوشت برای هرچه خوشمزه تر تهیه?شدن این غذا همان گوشت گاو است اما در صورت دسترسی نداشتن به آن می توانید گوشت گوساله را نیز برای تهیه این غذا به کار ببرید.

۲. برای مقرون به صرفه شدن این غذا و افزایش حجم آن می توانید به نسبت نصف به نصف در آن سویا بریزید. افزودن سویا به این غذا طعم آن را چندان تغییر نخواهد داد.

۳. خیلی ها برای هرچه منسجم تر شدن مایه همبرگر به آن آرد و تخم مرغ نیز اضافه می کنند درحالی که سخت در اشتباه هستند. به هیچ وجه نباید به همبرگر آرد و تخم مرغ اضافه کرد. حتی گاهی می بینیم یک همبرگر آماده به سرعت می سوزد و این نشان دهنده آن است که در گوشت آن از آرد فراوانی استفاده شده است که به کل اشتباه است.

۴. حتما آب پیاز به کار رفته در این غذا را باید گرفت زیرا در غیر این صورت هم گوشت شل می شود و هم بوی بدی از آن متصاعد خواهد شد.

۵. ظروفی که برای سرخ کردن همبرگر توصیه می شوند؛ تابه های چدنی، صفحه های داغ، تابه های تفلونی و گریل است. در ضمن، تابه های خط داری وجود دارد که استفاده از آنها میزان روغن مصرفی را به حداقل می رساند و به شما نیز توصیه می کنم که در صورت امکان از آنها استفاده کنید.

۶. فراموش نکنید همراه اصلی این ساندویچ سیب زمینی سرخ کرده است پس اگر اضافه وزن ندارید، حتما در کنار این ساندویچ سیب زمینی سرخ کرده هم قرار دهید تا وعده غذایی تان طعمی به یادماندنی داشته باشد.

۷. نوشیدنی ای که با این غذا پیشنهاد می کنم، آب گازدار مخلوط شده با آب آلبالو یا سیب است به این ترتیب از طعم این ساندویچ خانگی به اندازه کافی لذت خواهید برد.

● اگر اضافه وزن دارید

بهتر است نصف یک ساندویچ همبرگر را میل و آن را با یک بشقاب سالاد سبزی تازه که از کاهو، گوجه فرنگی، جوانه گندم و هویج تشکیل شده اند، همراه کنید. البته بهتر است به این سالاد سس نزنید و آن را با یک قاشق مرباخوری

روغن زیتون همراه کنید. نوشیدنی مناسب شما برای این ساندویچ هم آب خواهد بود.

● اگر کم خونی دارید

گوشت قرمز به کار رفته در این غذا، منبع آهن است و شما می توانید با مصرف آن مقدار قابل ملاحظه ای آهن دریافت کنید. البته اگر این غذا با برش های فلفل دلمه ای رنگی و کاهو و البته گوجه فرنگی همراه شود، جذب این ماده معدنی بیشتر هم خواهد شد. نوشیدنی مناسب برای شما هم یک لیوان شربت آبلیموی تازه خواهد بود.

● اگر یبوست دارید

برای رفع یبوست دریافت هر چه بیشتر فیبر و مایعات می تواند موثر باشد بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که نان ساندویچی تان حتما از نوع سبوس دار باشد و آن را با سبزی های تازه به خصوص کاهو، جعفری و چند حلقه پیاز همراه کنید، به این ترتیب فیبر بیشتری دریافت خواهید کرد. نوشیدنی تان نیز می تواند یک لیوان شربت عرق نعناع باشد که در بهبود عملکرد دستگاه گوارشتان موثر خواهد بود.

یوسفی بازدید : 22 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (1)

محرمانه ای با دختران
 

بیشتر آسیب‌ها متوجه دختران است

موضوع روابط میان دختر و پسر مانند سایر روابط انسانی بر اساس عرف و هنجارهای هر جامعه، تعریفی متفاوت با سایر جوامع دارد که این موضوع در جامعه ما به دلیل ساخت مذهبی و سنتی و آسیب پذیری دختران در این رابطه، در اغلب موارد به ضرر دختران تمام می‌شود و در این میان این دختر است که ارزش‌هایی را که عرف جامعه برایش مقرر کرده است، در این رابطه به خطر می‌اندازد.

رواج شهرنشینی و زوال مفهوم محله
در این میان عوامل بسیاری باعث تغییر روابط میان دختر و پسر و قبح زدایی از این مسئله می شود که از آن می‌توان به رواج شهرنشینی و زوال مفهوم محله اشاره کرد. عاملی که در ساخت سنتی جوامع باعث کم بودن بروز رفتارهای غیر عرفی و نابهنجار می‌شد، ارزشی با عنوان آبروی خانوادگی و محله‌ای افراد بود. بر این اساس مردم به دلیل ارتباطاتی که با اطرافیان و محیط پیرامون خود داشتند، نسبت به رفتارهای آنها حساس بودند و موضوعی با عنوان آبرو در سطح محل و میان همسایگان باعث می‌شد که نابهنجاری‌های رفتاری با جنبه خود کنترلی شخصیت انسان‌ها روبرو شود و از این طریق مردم به خاطر حیثیت محله‌ای خود از انجام بسیاری از رفتارهای ناشایست دوری کنند. پس از گذار جوامع از سنت به سمت مدرنیسم و افزایش پدیده «شهرنشینی» و پس از آن «کلان شهرنشینی» دیگر مفهوم محله به معنای سابق آن از بین رفت و جای خود را به جمع‌های انسانی فاقد هویت گروهی داد. در چنین اجتماع‌هایی دیگر نه اثری از آبروی محلی بود و نه مفهوم همسایگی و مردم برای انجام رفتارهای خلاف عرف با عکس‌العمل همسایگان روبرو نمی‌شدند و اصلاً در کلان‌شهرهای جدید کسی به کسی کاری نداشت و حتی پس از سال‌ها هم جواری، دو همسایه حتی یکدیگر را نمی‌شناختند. در همین راستا دختران و پسرانی که پیش از این به خاطر ترس از آبرو در سطح محل ارتباط خود را نمایان نمی‌کردند و جنبه خود کنترلی بر روابط آنها حکم فرما بود، دیگر ابایی از ارتباطات غیر مشروع خود و نمایش دادن آن، حتی در سطح محله و همسایگان نداشتند و این موضوع باعث شد روابط میان دختر و پسر قبح خود را از دست بدهد و به تبع آن افزایش چنین ارتباطاتی افزایش یابد.

دختران و پسرانی که پیش از این به خاطر ترس از آبرو در سطح محل ارتباط خود را نمایان نمی‌کردند و جنبه خود کنترلی بر روابط آنها حکم فرما بود، دیگر ابایی از ارتباطات غیر مشروع خود و نمایش دادن آن، حتی در سطح محله و همسایگان نداشتند و این موضوع باعث شد روابط میان دختر و پسر قبح خود را از دست بدهد

آن که آسیب می‌بیند دختر است
در رابطه میان دختر و پسر در جامعه ما، این دختر است که چیزی برای از دست دادن دارد. این ارزش از دست دادنی، هم می‌تواند آبروی دختر در میان خانواده و جمع‌های آشنایان و در مفهوم کلی‌تر جامعه باشد و هم مسئله بکارت که حفظ آن مهم‌ترین ارزش برای هر دختر محسوب می‌شود. از آنجا که روابط میان دختر و پسر به دلیل جاذبه‌های عمیق جنسی که میان آنها وجود دارد در برخی از موارد به رابطه جنسی می انجامد، این دختر است که ارزشی برای از دست دادن دارد و در این میان هیچ خطری پسران را تهدید نمی‌کند. آمارها چندی پیش در خصوص گرایش درصد بالایی از دختران و پسران به روابط جنسی دو سال پس از آغاز دوستی میان آنها نشان دهنده عمق این خطر در میان جوانان است. بر این اساس با افزایش دوستی‌های دختر و پسر، خواه نا خواه روابط جنسی هم افزایش می‌یابد و دخترانی که رابطه جنسی داشته داند در ازدواج دچار مشکل می‌شوند، زیرا پذیرش این موضوع برای همسران آنها غیرممکن است.

گسترش فعالیت زیرزمینی عمل‌های ترمیمی
با افزایش روابط میان دختر و پسر و به تبع آن گسترش روابط جنسی میان آنها و مسئله ازاله بکارت که در برخی از موارد برای دختران پیش می‌آید، مدتی است که مراکزی به صورت غیر مجاز اقدام به ترمیم می‌کنند. اگرچه فعالیت این مراکز غیر قانونی است، اما برخی از متخصصان زنان و زایمان در مطب‌های خصوصی خود و گاه در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها اقدام به انجام این عمل ترمیمی می‌کنند تا دخترانی که در روابط غیر مشروع پیش از ازدواج با مشکل روبرو شده‌اند، شرایط را برای ازدواج مهیا کنند.

راهکار
برای آنکه روابط دختر و پسر کنترل شود و جوانان به خصوص دختران به پیامدهای جبران ناپذیر این روابط دچار نشوند، نهادهای مسئول باید به فکر باز تعریف این روابط با در نظر گرفتن اقتضائات زمانی باشند. مسئولان باید در نظر بگیرند که راهکارهای ده‌ها سال پیش به درد جوانان امروز کشور که در معرض طوفان برنامه‌های ماهواره‌ای و اینترنت هستند نمی‌خورد، باید روش‌های جدیدی اندیشید تا جوانان بدانند که سیل برنامه‌های ماهواره‌ای به چه دلیلی به سمت جوانان ما جهت داده شده است و با دور شدن جوانان از ارزش‌های خانوادگی چه منافعی برای صاحبان سرمایه به ارمغان می‌آید.

از آنجا که روابط میان دختر و پسر به دلیل جاذبه‌های عمیق جنسی که میان آنها وجود دارد در برخی از موارد به رابطه جنسی می انجامد، این دختر است که ارزشی برای از دست دادن دارد و در این میان هیچ خطری پسران را تهدید نمی‌کند

نهادهای دولتی همچنین باید با آموزش روش‌های تربیتی صحیح به خانواده‌ها، راه را بر دوری جوانان از محیط خانواده و گرایش به سمت دوستی‌های نامشروع ببندند. علاوه بر این از آنجا که بیکاری مهم‌ترین دلیل گسترش این روابط دوستی و ازدواج نکردن در میان جوانان است، اگر نهادهای مسئول فرصت‌های شغلی را افزایش دهند، جوانان به سمت ارضای صحیح نیازهایشان از طریق سنت ازدواج و تشکیل خانواده می‌شوند و از روابط بی سرانجام و دردسر ساز نیز دوری می‌کنند.

یوسفی بازدید : 14 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

 نکات زیبا تر شدن مژه ها وسلامت آنها

مژه ها را ۳ مرتبه فر كنید. نزدیك به ریشه ها - وسط مژه ها و نزدیك به ریشه و هر بار فر مژه را برای ۵ ثانیه نگهدارید. البته خانمهای با موی فر احتیاج به این كار ندارند.

1- مژه ها را ۳ مرتبه فر كنید. نزدیك به ریشه ها - وسط مژه ها و نزدیك به ریشه و هر بار فر مژه را برای ۵ ثانیه نگهدارید. البته خانمهای با موی فر احتیاج به این كار ندارند.

2- یك لایه از ریمل زخیم كننده را روی مژه های بالائی بمالید مخصوصا گوشه های داخلی چشمها. و اجازه دهید برای ۳۰ ثانیه خشك شود.

3- یك لایه ریمل مخصوص بلند كردن مژه ها را از ریشه تا نوك مژه ها بزنید.

4- همنطور كه هنوز ریمل خیس است یك دست از ریمل سیاه كه به مژه ها حالت ضخامت میدهند به تمام مژه ها بمالید.ولی توجهتان بیشتر به ریشه ها باشد. خیلی با دقت و ضریف سعی كنید كه خط اصلی مژه را تیره تر كنید.

5- قبل از اینكه ریمل كاملا خشك شود اضافیهای انرا از روی مژه ها بردارید.

6- قسمت پائین مژه ها را با ریمل مخصوص بلند كننده بصورتی كه براش ریمل را بصورت افقی نگه داشته اید بمالید. و دوباره اضافه ریملها را پاك كنید.

7- با یك مداد نوك نازك یا با پودر سایه چشم و براش خودش بین ریشه مژه ها بصورت نقطه بكشید این نقطه ها باید كملا تمیز باشند تا حالت خود را روی مژه ها نشان دهند.

نکاتی در مورد حفظ سلامت مژه ها

هر چند داشتن مژه‌هایی زیبا برای تمامی زنان جذاب است اما رعایت چند نکته نه تنها می‌تواند به زیبا ماندن بلکه به سالم ماندن مژه‌ها و چشم‌ها کمک کند.

 

این چند نکته عبارتند از:

هر چند وقت یک بار برس ریمل خود را با آب و صابون خوب بشویید و آب بکشید.

هرگز درداخل اتومبیل در حال حرکت ریمل نزنید چون امکان دارد نوک برس وارد چشم تان شود.
در صورتی که ریمل شما خشک شد، در آن را محکم ببندید و داخل آب داغ بیندازید.

می‌توانید از یک قطره روغن بادام شیرین داخل تیوپ آن نیزاستفاده کنید اما توصیه می‌شود وقتی چهار ، پنج ماه از استفاده ریمل گذشت یا خشک شد، آن را دور بیندازید.
ریمل از موادی درست می‌شود که به راحتی به باکتری و انگل آلوده می‌شود. پس اجازه ندهید کسی جز شما از وسایل آرایشی تان استفاده کند.
در صورتی که شما دچار التهاب و حساسیت‌های پوستی هستید، توصیه می‌شود به طور مداوم از ریمل استفاده نکنید چون ریمل برای شما اسباب تسریع ریزش مژه را فراهم می‌کند.
هرگز مژه‌هایتان را نکنید یا کوتاه نکنید. چون رشد مژه نسبت به سایر موهای بدن بسیار کندتر است.
سعی کنید تا حد امکان از فرمژه‌های آهنی استفاده نکنید بلکه انواع پلاستیک را خریداری کنید.
همیشه بلافاصله پس از اینکه از حمام بیرون آمدید، از فرمژه استفاده کنید چون وقتی مژه‌ها با آب گرم خیس شده باشند، راحت تر و زیباتر بر می‌گردند و نمی‌شکنند.


می توانید به جای استفاده از فرمژه که اگر به صورت ناشیانه استفاده شود، می‌تواند سبب شکسته شدن و ریزش مژه‌ها شود، از انگشت تان کمک بگیرید.
ابتدا دست تان را بشویید و سپس به طور دقیق پس از آنکه ریمل زدید، انگشت تان را روی ریشه مژه‌ها از پایین قرار داده و به سمت بالا فشار دهید تا زمانی که ریمل خشک شود.
مژه مصنوعی را تا حد ممکن دو بار استفاده نکنید، اما در صورتی که تمایل دارید، توصیه می‌شود مژه را برداشته لای دستمال آغشته به الکل بگذارید و آن را به طور کامل تمیز کنید سپس آن را با باد خشک کرده و در جای تمیز قرار دهید.

یوسفی بازدید : 21 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

این بازیگر که مجموع دارایی های او و همسرش آنجلینا جولی حدود ۲۵۰میلیون دلار است فکر می کند هرگز نمی تواند آنقدر که دلش می خواهد پول به دست بیاورد.

اگرچه این بازیگر مشهور مرتبا” به تعدادی از سازمانهای خیریه بین المللی کمکهای مالی اهدا می کند اما اعتراف کرد که از بین بردن فقر در جهان غیرممکن است زیرا افراد فقیر و بی خانمان بسیار زیادی در سطح جهان وجود دارند.

او گفت:” مقدار پولی که برای کمک به مردم فقیر جمع آوری می شود هیچ وقت کافی نیست زیرا هر روز اتفاقات جدید با مقیاسهای مختلف در سطح جهان رخ می دهد و مشکلات جدیدی بوجود می آید.”

” ما نمی توانیم به هر فقیری که در خیابان می بینیم کمک کنیم زیرا مقدار پولی که داریم محدود است و بلاخره جیبهایمان خالی می شود .”

” درستش این است که همه کمک کنند و هرکس کاری که می تواند را انجام دهد.”

یوسفی بازدید : 15 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

"صبوره" دختر بیست ساله یمنی  هنگام گریه کردن از چشمانش سنگ خارج شده و همراه با آن خون جاری می شود. همچنین به جای آب شور ، خون تعریق می کند.



"صبوره فقیه" در مورد وضعیت خود می گوید: از شش ماه قبل و دقیقا بعد از ازدواجم و با بیهوشی روزانه به مدت 4 ساعت این قضیه شروع شد.

بعد از مدتی این بیهوشی ها تبدیل شد به  نفخ شدید در شکم  که او را شبیه زنان باردار در ماه های اخر می کرد. خانواده این دختر او را به بیمارستان برده و دکتر ها  بعد از آزمایش های گوناگون گفتند که حالت بدنی او کاملا عادی است و هیچ توضیحی برای اتفاقات افتاده نداشتند.

این دختر یمنی گفت: بعد از نفخ شدید بود که دیگر به جای عرق ، خون از بدنم خارج میشد و تمام بدنم خونی میشد.



این حالت ادامه داشت تا جایی که  حالت صبوره موجب ترس اطرافیان او شد چرا که  مشاهده کردند هنگام گریه کردن  وی سنگهای ریزی با شکل و ادازه های مختلف از چشمان وی خارج شده  که برخی به اندازه یک مورچه هستند. در ضمن این سنگها صرفا از چشم وی خارج نشده و از گوشهای او نیز خارج می شوند.

درد چشمها در هنگام خواب مشکل دیگر صبوره است که موجب نخوابیدن وی شده و نهایت استراحت این دختر از 2 ساعت تجاوز نمی کند.

یوسفی بازدید : 9 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

"صبوره" دختر بیست ساله یمنی  هنگام گریه کردن از چشمانش سنگ خارج شده و همراه با آن خون جاری می شود. همچنین به جای آب شور ، خون تعریق می کند.



"صبوره فقیه" در مورد وضعیت خود می گوید: از شش ماه قبل و دقیقا بعد از ازدواجم و با بیهوشی روزانه به مدت 4 ساعت این قضیه شروع شد.

بعد از مدتی این بیهوشی ها تبدیل شد به  نفخ شدید در شکم  که او را شبیه زنان باردار در ماه های اخر می کرد. خانواده این دختر او را به بیمارستان برده و دکتر ها  بعد از آزمایش های گوناگون گفتند که حالت بدنی او کاملا عادی است و هیچ توضیحی برای اتفاقات افتاده نداشتند.

این دختر یمنی گفت: بعد از نفخ شدید بود که دیگر به جای عرق ، خون از بدنم خارج میشد و تمام بدنم خونی میشد.



این حالت ادامه داشت تا جایی که  حالت صبوره موجب ترس اطرافیان او شد چرا که  مشاهده کردند هنگام گریه کردن  وی سنگهای ریزی با شکل و ادازه های مختلف از چشمان وی خارج شده  که برخی به اندازه یک مورچه هستند. در ضمن این سنگها صرفا از چشم وی خارج نشده و از گوشهای او نیز خارج می شوند.

درد چشمها در هنگام خواب مشکل دیگر صبوره است که موجب نخوابیدن وی شده و نهایت استراحت این دختر از 2 ساعت تجاوز نمی کند.

تعداد صفحات : 33

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 327
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 91
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 176
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 197
  • بازدید ماه : 667
  • بازدید سال : 1,948
  • بازدید کلی : 9,644
  • کدهای اختصاصی